نمونه قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی

نمونه قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی

نمونه قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی

قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی چیست؟ برای انعقاد این قرارداد چه مواردی بایستی رعایت شود؟ همواره متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی قرارداد اجاره، سوالات گوناگونی را از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند که سوالات فوق الذکر از جمله رایج ترین آن ها می باشند. محصولات کشاورزی از ابتدای تاریخ و محصولات گلخانه ای در چند سال اخیر از اهمیت ویژه ای در زندگی انسان برخوردار بوده اند. به طوری که اگر کشاورزی نبود، شاید تمدن امروزی نیز وجود نداشت. به همین خاطر، امروزه افراد زیادی متقاضی انعقاد قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی هستند. تصور کنید شما می خواهید به کاشت گیاهان گلخانه ای بپردازید با این حال گلخانه یا زمین کشاورزی از خود ندارید. در نتیجه بایستی به سراغ قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی بروید. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به طور تفصیلی به این موضوع بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

قرارداد اجاره گلخانه چیست؟

هنگام بررسی قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی ابتدا بایستی با قرارداد اجاره گلخانه و تعریف آن آشنا شویم. همانطور که از نام این قرارداد پیداست، قرارداد اجاره گلخانه، یک قرارداد اجاره محسوب می شود. ضمن این قرارداد، اجاره کننده یا مستاجر، گلخانه ای را با تمامی تجهیزات آن که عین مستاجره محسوب می شود در ازای پرداخت اجاره بها از اجاره دهنده یا موجر اجاره می کند. در واقع با انعقاد قرارداد اجاره گلخانه، مستاجر، مالک منافع گلخانه خواهد شد. در نتیجه می توان قرارداد اجاره گلخانه را تابع مقررات مربوط به اجاره دانست. برخی از این مقررات عبارتند از:

  • عقد اجاره گلخانه، یک عقد معوض است.
  • اگرچه مستاجر، مالک منافع گلخانه می شود، با این حال نمی تواند در آن تصرفات غیر ضروری نظیر تخریب کردن نماید.
  • مدت قرارداد اجاره گلخانه بایستی ذکر گردد.
  • عقد اجاره گلخانه یک عقد لازم است.
  • عقد اجاره گلخانه یک عقد معین است.

 

 

نگارش قرارداد اجاره

 

مواردی که در قرارداد اجاره گلخانه باید لحاظ گردد

یکی دیگر از نکاتی که هنگام بررسی قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی باید بدان اشاره کنیم، مواردی است که هنگام انعقاد اجاره نامه گلخانه بایستی لحاظ گردند. این موارد عبارتند از:

  • مشخصات طرفین: اجاره نامه گلخانه بین موجر و مستاجر منعقد می شود. در نتیجه با در نظر گرفتن شرایط اهلیت طرفین، مشخصات آنها نیز باید در قرارداد ذکر گردد.
  • موضوع مورد اجاره: در قرارداد اجاره گلخانه موضوع مورد اجاره، گلخانه می باشد که این گلخانه بایستی کاملا معین و مشخص شود. زیرا در غیر این صورت قرارداد، باطل خواهد بود.
  • تعیین اجاره بها: در قرارداد اجاره گلخانه میزان اجاره بها که توسط مستاجر باید به موجر پرداخت شود، بایستی کاملاً مشخص گردد.
  • تعیین مدت زمان اجاره: همانطور که گفته شد در صورتی که اجاره نامه گلخانه دارای مدت نباشد، معامله باطل خواهد بود.
  • تعیین سایر موارد نظیر میزان جبران خسارات وارده.

 

 

وکیل تنظیم قراردادها
مشاوره حقوقی عقد رهن 
مشاوره حقوقی اجاره 
مشاوره حقوقی نگارش قراردادها
درباره ما 

 

اگرچه با نکات مهم انعقاد قرارداد اجاره گلخانه آشنا شدیم با این حال اگر به دنبال اجاره گلخانه و زمین کشاورزی هستید، بهتر است تنظیم قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی به یک وکیل قراردادهای اجاره بسپارید. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجرب موسسه ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی تنظیم قرارداد اجاره گلخانه

شاید از خود بپرسید که آیا خودمان نیز می توانیم قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی را شخصاً منعقد کنیم؟ بیایید برای پاسخ به این سوال کار خود را با یک مثال آغاز نماییم. تصور کنید که قرار است، قلب خود را مورد جراحی قرار دهید. آیا جراحی توسط یک متخصص را انتخاب می کنید یا جراحی توسط خودتان را؟ قطعاً پاسخ شما جراحی توسط یک متخصص خواهد بود. در نتیجه برای امور ضروری تر نظیر انعقاد قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی که کوچکترین اشتباه ممکن است، سرمایه های شما را به باد دهد و تبعات جبران ناپذیری داشته باشد، باید به فرد متخصص در این حیطه یعنی یک وکیل قراردادهای اجاره اعتماد کنید. همچنین مقررات و قوانین گسترده اجاره گلخانه و زمین کشاورزی اهمیت مشاوره با وکیل کاربلد را افزایش می دهد. در نتیجه شما می توانید برای تنظیم قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مجرب ترین وکلای ایران در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی اجاره گلخانه

 

نمونه قرارداد اجاره گلخانه

هنگامی که صحبت از تنظیم قرارداد اجاره و زمین کشاورزی می شود، بسیاری از افراد به دنبال دریافت نمونه قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی می روند. در صورتی که نوشتن قرارداد بر اساس نمونه قرارداد اجاره اشتباه است. در واقع اگرچه نمونه قرارداد اجاره گلخانه می تواند شما را راهنمایی کند، با این حال شما نمی توانید تنها با اتکا به این نمونه قراردادها اقدام کنید. چرا که هر قرارداد شرایط خاص خود را دارد. در نتیجه بهترین کار این است که قبل از اقدام با یک وکیل کاربلد قرارداد اجاره مشاوره حقوقی داشته باشید. در همین راستا موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان را برای شما فراهم کرده است.

 

مرجع رسیدگی به پرونده اجاره گلخانه

در آخرین بخش از مقاله قرارداد اجاره گلخانه و زمین کشاورزی بایستی با دادگاه صالح برای رسیدگی به این موضوع آشنا شویم. همانطور که می دانید گلخانه یا زمین کشاورزی از جمله اموال غیر منقول می باشند. چرا که نمی توان آنها را جابجا نمود. در همین راستا ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی مدنی عنوان می کند که دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول، دادگاهی می باشد که مال غیر منقول مورد نظر در حوزه آن قرار گرفته باشد. در نتیجه دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده اجاره گلخانه، دادگاهی است که گلخانه مورد معامله در حوزه آن واقع شده است.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.