چک تضمین در سامانه صیاد

چک تضمین در سامانه صیاد

چک تضمین در سامانه صیاد

آیا چک های قدیم هم باید در سامانه صیاد ثبت شوند؟

خیر، برای صدور یا دریافت چک های غیر صیادی نیازی به ثبت آنها در سامانه صیاد نیست. هم صادر کننده چک و هم دریافت کننده چک به مانند گذشته می توانند چک صادر کنند و آن را در بانک نقد کنند. البته اگر دسته چک به پایان برسد از آن تاریخ به بعد چک صیادی برای دارنده چک صادر می شود و باید طبق قوانین جدید چک صادر کند.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

آیا ثبت چک در سامانه صیاد الزامی است؟

بله، اگر چک صیادی صادر شود حتما باید توسط صادر کننده چک در سامانه بانک ثبت شود و دریافت کننده چک نیز باید دریافت چک را در سامانه تایید کند. اگر این کار انجام نشود بانک درخواست مشتری را ترتیب اثر نخواهد داد و چک قابل نقد شدن نخواهد بود.

همچنین اگر دریافت کننده چک بخواهد آن را به فرد دیگری انتقال دهد باید آن را در سامانه صیاد ثبت کند و دریافت کننده نیز موظف به تایید است. برای صدور چک صیادی ذکر این نکته لازم است که ثبت چک از طریق تمامی بانک ها تقریبا شبیه همدیگر است. برای ثبت چک صیادی ابتدا باید وارد یکی از درگاه های بانکی شوید به عنوان مثال وارد همراه بانک شوید بعد از انتخاب مدیریت چک بر روی گزینه ثبت چک کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود اطلاعات چک از جمله شناسه و سریال چک، مبلغ چک، تاریخ سررسید، شرح چک، کد ملی و نام ذینفع را وارد نمایید.

برای تایید چک در سامانه صیاد چه باید کرد؟

با انتشار چک های بنفش یا همان صیادی تغییراتی در نحوه صادر و دریافت آن به وجود آمده است. اگر دریافت کننده چک در سامانه تایید ننماید که چنین چکی را دریافت کرده است چک فاقد اعتبار است و نه می تواند آن را انتقال دهد و نه می تواند آن را نقد کند.فرقی نمیکند که چک متعلق به کدام بانک است. گیرنده چک باید چک صیادی را به روش زیر در سامانه صیاد تایید کند. گیرنده چک باید وارد یکی از همراه بانک های فعال خود شود در قسمت چک های صیادی گزینه ثبت دریافت چک را انتخاب کند. در مرحله بعدی باید شناسه چک، مبلغ چک و تاریخ سررسید به درستی وارد شود. همچنین باید نوع مشتری نیز در بین حقیقی ایرانی، حقوقی ایرانی و حقوقی خارجی انتخاب شود. در نهایت گزینه تایید باید زده شود. با توجه به اینکه در چک های جدید امکان انتقال چک به صورت پشت نویسی وجود ندارد دارنده چک باید همانند صدور چک با پر کردن مشخصات در سامانه آن را به نفر بعدی انتقال دهد. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

مشاوره حقوقی چک

منظور از چک تضمین شده در سامانه صیاد چیست؟

چک تضمین شده چکی است که به درخواست صاحب حساب و مشتری توسط بانک صادر خواهد شد. بانک در هنگام صدور چک تضمینی مبلغ مندرج در چک را از حساب صادر کننده کسر و در صندوقی نگهداری خواهد کرد و در تاریخ مقرر آن را به گیرنده چک تحویل خواهد داد. فرق چک تضمین شده توسط بانک با چک عادی در این است، احتمال اینکه در سررسید چک عادی مبلغی در حساب صادر کننده چک نباشد وجود دارد. اما در چک تضمین شده بانکی مبلغ در زمان صدور چک پرداخت شده و خیال گیرنده چک راحت است. قوانین مربوط به چک های تضمین شده هم همان قانون چک جدید است و باید این نوع چک ها نیز در سامانه صیاد ثبت شود. قوانین چک نیز به مانند سایر مباحث مالی از لحاظ حقوقی گسترده است. ماده ها و تبصره های زیادی در ارتباط با آن وجود دارد که معمولا نیز تغییر می کنند. برای آگاهی بیشتر در مورد قانون چک جدید حتما با وکیل خبره در این زمینه مشاوره حقوقی تلفنی  انجام دهید.

شروط لازم جهت صدور چک ضمانت در قانون جدید

در گذشته برای ضمانت چک سفید مورد قبول قرار می گرفت به عنوان مثال صادر کننده چک یک برگ چک سفید امضا را به عنوان ضمانت صادر می کرد. اما بر اساس قانون جدید چکی که برای ضمانت صادر می شود باید بر روی آن مشخصات صادرکننده و گیرنده درج شود همچنین چک بدون تاریخ هم مورد قبول نخواهد بود و باید تاریخ نیز در چکهایی که بابت ضمانت صادر می شود درج شود. برای اینکه در مباحث مالی و صدور و دریافت چک با مسئله مهمی مانند کلاهبرداری مواجه نشوید حتما از طریق سایت وکلای تلفنی با وکیل متخصص در این زمینه مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین انجام دهید. در تمامی حوزه ها با کمترین هزینه امکان مشاوره حقوقی در سایت وکلای تلفنی وجود دارد.

 

ارتباط در واتس اپ

چک ضمانت با چک عادی چه تفاوتی دارد؟

در چک عادی مبلغ و تاریخ سررسید درج می شود که بر اساس آن گیرنده چک می تواند در تاریخ درج شده به بانک مراجعه کند و مبلغ چک را دریافت کند. به عنوان مثال فردی در بازار لوازم خانگی خرید می کند و به جای پرداخت وجه نقد با توافقی که با فروشنده دارد یک برگه چک با مبلغ تعیین شده را با تاریخ یک ماه دیگر به فروشنده می دهد و فروشنده نیز در تاریخ درج شده به بانک مراجعه، مبلغ از حساب صادر کننده چک برداشت و به گیرنده چک داده می شود. اما چک ضمانت به اصطلاح داستان دیگری دارد. برگه چک همان برگه دسته چک است اما به عنوان ضمانت در پیش ذینفع نگهداری می شود. به عنوان مثال یک نفر وسیله ای را به صورت قسطی خریداری می کند و با فروشنده به توافق می رسد که به صورت ماهیانه در طی 5 ماه اقساط را پرداخت کند، فروشنده برای اطمینان از بازگشت پول خود یک برگه چک به عنوان ضمانت از مشتری دریافت می کند که بعد از پرداخت اقساط آن را به مشتری پس خواهد داد.

 

نگارش دادخواست تعدیل اقساط محکوم به
مشاوره حقوقی اعسار از پرداخت وجه چک 
مشاوره حقوقی اوراق تجاری 
مشاوره حقوقی استرداد چک
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.