شیوه محاسبه حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه

شیوه محاسبه حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه

شیوه محاسبه حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه

حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه چقدر است؟ این سوال متداول ترین سوالی است که متقاضیان مشاوره حقوقی مهریه از وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. هنگامی که سخن از مهریه به میان می آید، بسیاری از افراد آن را یکی از دعاوی فرعی طلاق در نظر می گیرند. در حالی که این تصور اشتباه است. همانطور که می دانید، مهریه حق مالی بانوان محسوب می شود. در نتیجه، هر زمان که بخواهند، می توانند آن را از زوج دریافت کنند. به عبارتی الزاماً مهریه ذیل دعوای طلاق مطرح نمی شود. به عنوان مثال زوجه می تواند با ادامه زندگی خود، مهریه خود را نیز دریافت کند. در این میان آن چیزی که نگرانی افراد به ویژه بانوانی که درگیر پرونده های مهریه هستند را به همراه دارد، حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل مهریه چه خصوصیاتی دارد؟

اولین قدم در بررسی حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه که بررسی آن حائز اهمیت است، آشنایی با ویژگی های وکیل مهریه می باشد. در واقع دعاوی مربوط به مهریه، یکی از رایج ترین و در عین حال کم دردسر ترین پرونده های حقوقی برای وکلا می باشند. به همین خاطر بسیاری از آنها تصمیم گرفته اند که در این حیطه فعالیت کنند اما آیا می توان به همه آنها اعتماد کرد؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است. در واقع بهترین وکیل مهریه می تواند کلید موفقیت شما در پرونده های مهریه باشد. اکنون بایستی به ویژگی های بهترین وکیل مهریه بپردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • آشنایی و تسلط بر قوانین و مقررات مربوط به مهریه.
  • فعالیت تخصصی در زمینه حل و فصل دعاوی مهریه.
  • آشنایی و تسلط بر آیین دادرسی دادگاه خانواده.
  • صبر و حوصله بسیار.
  • رازداری.
  • بررسی جزئی اسناد و مدارک کمک کننده به پیشبرد پرونده.
  • ارائه راه حل های حقوقی مطمئن و اثربخش.

 

منظور از حق الوکاله وکیل چیست؟

قدم بعدی در مسیر بررسی حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه، آشنایی با مفهوم حق الوکاله می باشد. برای آشنایی با مفهوم حق الوکاله وکیل، بیایید کار خود را با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید، شما در یک تصادف آسیب دیده اید و چشم راستتان به عمل فوری نیاز دارد. برای این کار به بیمارستان مراجعه کرده و برای عمل چشم خود هزینه­ای را پرداخت می­کنید. در واقع این هزینه به پزشک معالج شما پرداخت می شود تا مشکل شما را برطرف نماید. مشکلات حقوقی و برطرف کردن آنها نیز نیازمند پرداخت هزینه هستند. در واقع وکلا با تحصیل در رشته حقوق و کوشش و فعالیت بسیار به حرفه وکالت می­پردازد. در نتیجه اگر شخصی بخواهد برای حل و فصل پرونده­های حقوقی خود از علم و دانش آنها کمک بگیرد. باید مبلغی را به آنها پرداخت کند. پس حق الوکاله وکیل، هزینه­ای است که موکل در ازای دریافت راهنمایی و یا پیگیری کارهای حقوقی خود توسط وکیل به وی پرداخت می کند.

 

 

 

مشاوره حقوقی مهریه
هزینه وکیل طلاق
مشاوره24 ساعته با وکیل مهریه
حق الوکاله وکیل
درباره ما

 

معیار تعیین حق الوکاله وکیل مهریه

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد در مورد حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه می پرسند، این است که این حق الوکاله با توجه به چه معیاری تعیین می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، حرفه وکالت یک شغل آزاد محسوب می شود. در نتیجه هیچ نهاد دولتی نمی تواند تعیین کننده روابط بین دو نفر باشد. پس محاسبه حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه متغیر است. به عبارت دیگر آن چیزی که در محاسبه حق الوکاله حائز اهمیت است، توافق دو طرف می باشد. پس توافق طرفین پیرامون میزان حق الوکاله وکیل مهریه حرف اول را می زند اما در صورتی که این توافق بین طرفین حاصل نشد، حق الوکاله وکیل مهریه بر اساس تعرفه وکالت تعیین خواهد شد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

میزان حق الوکاله وکیل مهریه 1401

همانطور که ذکر شد، به منظور تعیین حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه آن چیزی که ابتدا باید به آن توجه داشت، توافق طرفین می باشد. به عنوان مثال ممکن است، وکیل و موکل برای حل و فصل پرونده مهریه بر سر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان یا ۵ درصد از مهریه توافق کنند. این توافق کاملا صحیح می باشد اما اگر توافقی حاصل نشد، باید بر اساس نرخ نامه حق الوکاله وکیل مهریه در سال 1401 این حق الوکاله را تعیین نمود. از آنجایی که دعاوی مهریه از جمله دعاوی مالی خانوادگی محسوب می شوند، حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق با مشاورین ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

 

 

حق الوکاله وکیل مهریه

 

نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل مهریه

قبل از اینکه به سراغ نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل برای پرونده مهریه برویم، بایستی به این نکته اشاره کنیم که به طور عرفی معمولاً وکلا ۱۰ درصد از مبلغ مهریه را به عنوان حق الوکاله دریافت می کنند. همچنین نکته ای که ذکر آن ضروری می باشد، این است که وکیل و موکل می توانند بر نحوه پرداخت حق الوکاله نیز توافق کنند اما به صورت عرفی ۵۰ درصد از حق الوکاله به عنوان پیش پرداخت، دریافت می شود. همچنین مابقی آن در زمان اجرای مهریه یا وصول آن پرداخت خواهد شد. از آنجایی که حق الوکاله وکیل مهریه امری متغیر است، بهتر است برای اطلاعات دقیق تر با مشاوران ما مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.