ابطال فوری شناسنامه

ابطال فوری شناسنامه

ابطال فوری شناسنامه

ابطال شناسنامه فوری یکی از دعاوی حقوقی است که به ندرت در دادگاه ها مطرح می­شود. دعاوی مربوط به احوال شخصیه کمترین میزان دادخواست را در دادگاه‌ها دارند. کم بودن میزان دادخواست های مربوط به یک موضوع خاص به معنی بی توجهی به اهمیت آن نیست. موضوعاتی که در دادگاه کمتر مطرح می­شوند حتما نیاز به مشاوره حقوقی بیشتری نسبت به سایر موضوعات حقوقی دارند. امروزه روش­های ارائه مشاوره حقوقی بسیار پیشرفت کرده است. شما علاوه بر مراجعه حضوری می­توانید از مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین موسسه وکلای تلفنی بهره­مند شوید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مدارک لازم برای دادخواست ابطال شناسنامه

ابطال شناسنامه فوری با کمک وکیل ثبت احوال موسسه وکلای تلفنی بسیار آسان است. زمانی که فردی بخواهد یک دادخواست حقوقی را تنظیم کند حتما باید مدارکی را همراه دادخواست ارائه دهد. کپی از مدارک هویتی در تمامی دادخواست­ها مشترک می­باشد. مدارک لازم برای ابطال شناسنامه  عبارت­اند از:

  • نگارش دادنامه.
  • کپی از اصل شناسنامه.
  • استشهادیه محلی
  • اصل شناسنامه به همراه کارت ملی.
  • کارت بانکی جهت پرداخت هزینه.

ابطال شناسنامه اضافه

ابطال شناسنامه فوری مستلزم دلایل و مدارک معتبر قانونی می­باشد. این نیست که شما به ثبت احوال مراجعه کنید و بگویید می­خواهم شناسنامه­ام را باطل کنم. طبق قانون کشور همه افراد برای انجام کارهای حقوقی مربوط به ابطال شناسنامه، تغییر سن شناسنامه، تغییر نام و ... باید دلایل و مدارک قانونی ارائه دهند. دلایل مختلفی برای طرح دادخواست ابطال شناسنامه اضافی وجود دارد. ما در اینجا به سه مورد از آن­ها شاره می­کنیم؛

 

مشاوره حقوقی ثبت احوال

ابطال فوری شناسنامه متعلق به دیگری

 گاهی فرد مدعی می شود که شناسنامه متعلق به خواهر و برادر فوت شده­اش است. در این مواقع فرد درخواست ابطال و صدور شناسنامه به نام خودش را دارد. پس از آنکه ادعای فرد ثابت شد و شناسنامه جدید صادر شد شناسنامه قبلی باید باطل شود.

صدور شناسنامه جدید

 فردی شناسنامه­اش را گم کرده باشد و درخواست صدور شناسنامه جدیدی را داده باشد و پس از صدور شناسنامه مجدد شناسنامه مفقودی پیدا شود. فرد می­تواند دادخواست ابطال شناسنامه اضافی را بدهد.

 فرزند خوانده

اگرشخصی پس از سال­ها متوجه شود که فرزند خانواده دیگری غیر از خانواده‌ای است که با آن ها زندگی کرده است.  پس از محرز شدن موضوع اگر شناسنامه جدیدی برایش صادر شود لازم است که شناسنامه متعلق به هویت قبلی را باطل نماید.

ابطال فوری شناسنامه  جعلی

ممکن است فردی متوجه یک سری کارهای مشکوکی شود که خودش انجام نداده اما به نام وی انجام شده است. پس از پیگیری فرد متوجه شود که شناسنامه وی جعل شده است. در چنین شرایطی فرد می­تواند با ارائه دلایل و مدارک محکمه پسند و طرح شکایت در دادگاه  تقاضای ابطال شناسنامه جعل شده را داشته باشد.

هزینه نگارش شکوائیه برای ابطال شناسنامه

ابطال شناسنامه فوری نیازمند طرح شکایت و تقدیم آن به دادگستری است. شکایات حقوقی در برگ مخصوص دادخواست تنظیم می­شوند. پس از آنکه شکایت شما نگارش شد به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید. مسئول مربوطه شکایت شما را ثبت و پس از بررسی به شعبه مربوطه در دادگستری ارجاع داده می­شود. یک انسان عادی خصوصا برای نگارش شکایاتی که میزان آن­ها و تجربه طرح آن در بین عموم کم است نیاز به مشاوره دارد. در زمان نگارش شکایت مشکلات زیادی برای فرد متقاضی ابطال شناسنامه پیش می­آید. اینکه چگونه بنویسد و چه چیزی بنویسید بسیار مهم است وگرنه ممکن است به دلیل عدم نگارش صحیح شکایت شاکی رد شود. جهت نگارش شکایت بهتر است از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه وکلای تلفنی بهره ببرید. در صورتی که بخواهید وکلای این مجموعه شکایت شما را نگارش و برایتان ارسال می­کنند. هزینه نگارش شکوایه توسط وکیل موسسه وکلای تلفنی نسبت به سایرین بسیار مناسب­تر و کمتر است.

 

نگارش انواع دادخواست

چگونگی ابطال شناسنامه جعلی

ابطال شناسنامه فوری به راحتی انجام نمی­شود. در صورتی که شناسنامه فردی جعل شود باید مراحلی را جهت اثبات جعلی بودن آن طی کند. مراحل اثبات شناسنامه جعلی به صورت زیر است؛

طرح دادخواست با موضوع ابطال شناسنامه فوری جعلی

ابطال شناسنامه فوری نیازمند طرح دادخواست می­باشد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک دادخواست با موضوع جعل شناسنامه بنویسید. شاکی باید اداعا کند که شناسنامه متعلق به وی نیست.

اثبات جعلی بودن شناسنامه

ابطال شناسنامه فوری که جعل شده است نیاز به اثبات دارد. در این جور مواقع ارائه گواهی پزشکی قانونی و استشهادیه می­تواند ادعای فرد را اثبات کند.

مراحل ابطال شناسنامه در کمترین زمان

ابطال فوری شناسنامه نیازمند مراحلی است که اگر طی شود نتیجه مطلوب زودتر حاصل می­گردد. اینکه می­گوییم ابطال شناسنامه به صورت فوری منظور این نیست که می­توان بلافاصله شناسنامه را باطل کرد. منظور از ابطال شناسنامه به صورت فوری پیگیری موضوع به صورت دقیق و درست است. اگر موضوع درست پیگیری شود نتیجه مطلوب زودتر حاصل می­گردد. ابطال شناسنامه شامل مراحل زیر است؛

  • دریافت مشاوره حقوقی و کسب اطلاعات لازم: شما با مراجعه به مشاور حقوقی مشکل خود را بیان می­کنید. مشاور به دلیل تخصص کافی در زمینه  ابطال شناسنامه میتواند بهترین راهکارها را جهت پیگیری موضوع شما ارائه دهد. پیشنهاد ما استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه وکلای تلفنی می باشد.
  • انتخاب وکیل: دعاوی مربوط به ابطال شناسنامه بسیار اندک هستند. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است که یک وکیل متخصص را انتخاب کنید.
  • طرح دادخواست.
  • جمع آوری مدارک لازم.

 

ارتباط در واتس اپ

در چه مواردی باید برای ابطال شناسنامه اقدام کرد؟

ابطال شناسنامه فوری ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. هر کسی برای ابطال شناسنامه دلیل خاص خود را دارد. دلایل ابطال شناسنامه باید قانونی و محکمه پسند باشد. موارد ابطال شناسنامه عبارت­اند از:

فوت شخص

ابطال شناسنامه فوری ممکن است از طرف ورثه درخواست شود. پس از آنکه شخصی فوت می­کند تمامی حقوق اجتماعی وی از جمله حق داشتن شناسنامه وی از بین می­رود.

تغییر نام

 بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند تحقرآمیز بودن نامشان، غیر عرفی یا غیر شرعی بودن آن تقاضای تغییر نام خود را دارند.

تغییر سن

 بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند ثبت سن بالا یا پایین در شناسنامه  تقاضای تغییر سن خود را دارند.

جعل شناسنامه

ابطال شناسنامه فوری فردی که شناسنامه­اش جعل شده است نیز یکی از دلایل دادخواست برای ابطال شناسنامه می­باشد.

برای ابطال شناسنامه کجا بروم؟

ابطال شناسنامه فوری افراد به راحتی انجام نمی­گیرد. طبق قانون شناسنامه جزو مدارک هویتی افراد است و ابطال آن ممنوع است. افرادی که به هر دلیلی قصد ابطال شناسنامه خود را دارند بهتر است که با مشاوران موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرند. چنانچه ابطال شناسنامه دلایلی مانند تغییر نام، تغییر سن، جعلی بودن و ... داشته باشد فرد باید به دادگاه مراجعه کند.

 

مشاوره حقوقی اصلاح شناسنامه
مشاوره حقوقی اثبات نسب 
نگارش دادخواست ابطال شناسنامه
مشاوره حقوقی گواهی فوت 
مشاوره حقوقی اخذ شناسنامه
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.