مشاوره حقوقی خرید زمین مجازی

مشاوره حقوقی خرید زمین مجازی

مشاوره حقوقی خرید زمین مجازی

مشاوره حقوقی خرید زمین مجازی 

با پیشرفت جوامع بشری و تغییر شکل معاملات که شرایط کرونایی هم در آن بسیار تاثیرگذار بوده است تا چند سال اخیر رمز ارزها به عنوان پول­های دیجیتالی و معاملاتی که توسط آنها انجام میشد عجیب­ترین ابتکار در حیطه ارزی بود اما اخیرا علاوه بر ارز، دامنه معاملات دیجیتالی به حیطه املاک هم  سرایت کرده است شاید برای کسی که تازه با مفهوم زمین دیجیتال آشنا می­شود کمی عجیب باشد. اواسط آذرماه 1400  زمینی در فضای مجازی به فروش گذاشته شده که قیمت آن از ساختمان­های شهر منهتن هم گران­تر است. اگر می­خواهید همین حالا در رابطه با زمین دیجیتال بیشتر بدانید با وکیل  تلفنی تماس بگیرید و از طریق مشاوره حقوقی آنلاین یا مشاوره حقوقی تلفنی  سوالات خود را مطرح بفرمایید.

مشاوره حقوقی زمین مجازی

زمین دیجیتال

همه ما با شنیدن اسم زمین، تصویری از یک فضای بدون ساختمان و معمولا خاکی به ذهنمان می­آید اما چیزی که الان مدنظر ماست فضایی بدون حالت فیزیکی و یک محیط در فضای مجازی است. شاید همه فکر کنند چگونه ممکن است بتوان بر روی چیزی که شکل فیزیکی و قابل لمس ندارد کار کرد و یا تغییری ایجاد کرد اما همه با خرید به صورت اینترنتی و انتقال پول با گوشی­های موبایل آشنایی داریم همه کارهایی که الان به صورت اینترنتی انجام می­شوند تا همین 15 سال اخیر غیر قابل تصور بود اما پیشرفت علم و به کارگیری ذهنهای خلاق هر غیر ممکنی را ممکن خواهد کرد. زمین دیجیتال در واقع یک مرکز خرید است اما در فضای مجازی. اگر ابهامی در رابطه با مفهوم زمین دیجیتال و یا ماهیت حقوقی زمین دیجیتال دارید همین حالا تلفن را بردارید و با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید.

چارت هزینه های وکیل تلفنی

آیا خرید زمین مجازی یا دیجیتال جرم انگاری شده است؟

با گذشت چندین سال از معاملات رمز ارزها در فضای مجازی هنوز هیچ کشوری قانون خاصی را برای آن تصویب ننموده است چرا که قانون را برای چیزی تصویب می­کنند که ماهیت و منشا مشخص داشته باشد البته در صورتی که این رمز ارزها برای مقاصد غیر قانونی به کار روند با آن­ مقابله خواهد شد. در قانون کشور ما جرم به فعل یا ترک فعلی گفته می­شود که به موجب آن قانون مجازاتی برای خاطی تعیین کرده باشد، پس تا زمانی که قانون برای عمل یا ترک عملی مجازات تعیین نکرده باشد آن عمل غیر قانونی نیست. خرید زمین مجازی هم در قانون جرم­انگاری نشده است چرا که یک موضوع تازه است و هنوز کسی ضرری به دیگران وارد نکرده تا قانون ورود پیدا کند و برای آن ماده تصویب نماید. اگر می­خواهید در رابطه با ماهیت حقوقی زمین دیجیتال بیشتر بدانید می­توانید با تیم مشاوره حقوقی مجموعه وکیل تلفنی به صورت آنلاین و تلفنی ارتباط بگیرید و توضیحات بیشتر را از آن­ها بخواهید.

ارزش زمین مجازی طبق قانون ایران شناخته شده است؟

در قانون کشور ما برای تمامی معاملات از خرید و فروش و اجاره گرفته تا هبه همگی دارای مواد مشخص و ماهیت حقوقی مشخص می­باشند. چند نمونه از مواد قانون مدنی در رابطه با بیع را مورد بررسی قرار می­دهیم؛

ماده 339: پس از توافق بایع و مشتری در مبیع و قیمت آن، عقد بیع به ایجاب و قبول واقع می­شود، ممکن است بیع به داد و ستد نیز واقع گردد.

ماده 341: بیع ممکن است مطلق باشد یا مشروط و نیز ممکن است که برای تسلیم تمام یا قسمتی از  مبیع یا برای تادیه تمام یا قسمتی از ثمن اجلی قرار داده شود.

بند 1 ماده 362: به مجرد وقوع بیع مشتری مالک مبیع و بایع مالک ثمن است.

این مواد و تمامی موادی که تاکنون در قانون کشور ما به تصویب رسیده اند همگی برای املاکی که ماهیت فیزیکی دارند به تصویب رسیده­اند اما زمین مجازی یک امر کاملا نوین است و هنوز ماهیت حقوقی زمین دیجیتال در قانون کشور ما مشخص نشده است تا قانون آن را مورد توجه قرار دهد و برای آن ماده تصویب نماید.

زمین دیجیتال

چگونه می­توان زمین مجازی را بر مبنای قانون ایران تطبیق داد؟

طبق قانون کشور ما چنانچه دو نفر انسان رشید، عاقل و بالغ بخواهند زمینی را مورد معامله قرار دهند باید ارکان حقوقی و قانونی را به صورت کامل مورد توجه قرار دهند. زمانی که بایع بخواهد زمینش را به فروش برساند همین که مشتری پیدا شد و زمین مورد معامله قرار گرفت و مابین آن­ها بیع نامه­ای چه به صورت رسمی و چه دستی یا بنگاهی مکتوب شد دیگر مشتری مالک زمین و بایع مالک ثمن می­باشد عقد بیع هم جز عقود لازم است و تا زمانی که شرایط قانونی فسخ وجود نداشته باشد معامله قابل فسخ نیست. در صورتی که بخواهیم کسب و کارهای در فضای مجازی را مورد توجه قرار دهیم مواد قانونی مختلفی در رابطه با فضای مجازی جهت حفاظت از کاربران به تصویب رسیده است، زمین مجازی هم یک نوع فضای کسب و کار در فضای اینترنت است در صورت تطابق فعالیت آن با قانون کشور مشکلی جهت معامله نسبت به آن نیست، البته در رابطه با ماهیت حقوقی زمین دیجیتال هنوز ماده خاصی به تصویب نرسیده است.

زمین دیجیتال بخریم یا نه؟

در رابطه با این که زمین دیجیتال بخریم یا نه می­توان نظرهای مختلفی داد اما زمانی که یک فضایی گسترده در فضای اینترنت ایجاد می­شود و در آن افراد زیادی به معامله می­پردازند قطعا هم سود وجود دارد هم ضرر همچنین خطرهایی که از جانب افراد کلاهبردار متوجه کاربران خصوصا افراد تازه کار است را نباید نادیده گرفت. در کل زمین مجازی به این منظور ایجاد شده که صاحبان کسب و کار بتوانند در این فضا به کسب درآمد بپردازند و حتی فضایی که در زمین دیجیتال خریده اند به دیگری بفروشند و حتی اجاره دهند. در کنار همه اینها ماهیت حقوقی زمین دیجیتال است که هنوز مورد توجه قانون کشور ما قرار نگرفته است اما این مانع از این نیست که زمین دیجیتال نخریم اما قبل از آن بهتر است که تحقیقات لازم را انجام دهید و فضای زمین دیجیتال را بشناسید سپس اقدام به خرید کنید.

نحوه خرید زمین مجازی

زمانی که در دنیای واقعی بخواهیم زمینی را خریداری کنیم به همراه خریدار به محل قرارگیری زمین مراجعه می­کنیم و در صورتی که زمین مورد پسند ما بود آن را خریداری می­کنیم. ما در اینجا می­خواهیم با توجه به ماهیت حقوقی زمین دیجیتال نحوه خرید آن را به شما بیاموزیم؛ در صورتی که بخواهید از یک بازار خرید زمین مجازی اقدام به خرید زمین کنید می­توانید وارد فضای بازار شوید و زمین­هایی را که به فروش می­رسند را ببینید و هر کدام را که مورد پسندتان بود انتخاب و خریداری نمایید.

پرسش و پاسخ

آیا زمین مجازی فقط برای گیمرها طراحی شده است؟

فعلا بیشتر تمرکز آن در بازار بازی است.

 آیا مشاوران موسسه وکیل تلفنی نحوه خرید زمین مجازی را به ما آموزش می­دهند؟

بله. شما می توانید به کمک وکلای متبحر موسسه وکیل تلفنی یک خرید مطمئن داشته باشید.

آیا نبود مواد قانونی در رابطه با ارز دیجیتال به معنی عدم ماهیت حقوقی زمین دیجیتال است؟

خیر، می­توان به نوعی آن را با توجه به قوانین مربوط به زمین در فضای واقعی تطبیق داد.

 چگونه می­توانیم اطلاعات مفیدی در رابطه با ماهیت حقوقی زمین دیجیتال بدانیم؟

با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

آیا تخلف در فضای زمین دیجیتال را می­توان با توجه به عدم وجود قانونی در رابطه با ماهیت حقوقی زمین دیجیتال جرم ­انگاری کرد؟

هیچ کشوری مردم خود را در هیچ حالتی رها نمی­کند خصوصا کشور ما. قطعا در صورت بروز مشکل قانونگذار در این حیطه ورود پیدا کرده و قانونی را جهت صیانت از کاربران ایرانی تصویب خواهد کرد.


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

مشاور حقوقی شخصی است که به سبب داشتن دانش نسبت به قوانین و خدمات حقوقی قادر است به شرکت‌ها و افراد در مثلا امور قراردادها و دعاوی و حل اختلاف مشاوره ارائه کند. در مسائل حقوقی به منظور پیشگیری از زیان‌های احتمالی، مشورت با یک مشاور حقوقی الزامی می باشد. این فرد با اشراف به قوانین و با تجاربی که برخوردار است افراد را راهنمایی می کند تا گزینه‌های مناسبی داشته باشند و از ورود زیان به آن ها جلوگیری شود. وظایف مشاور حقوقی -مشاور حقوقی دارای وظایف متفاوتی می باشد. اما تکلیف اصلی مشاوره راهنمایی حقوقی می باشد. او باید اطلاعات لازم حقوقی را داشته باشد تا بتواند متن قرارداد را تنظیم نماید و بر شکل گیری عقد نظارت کند. - مشاور حقوقی در هر زمینه ای باید اطلاعات دقیق راجع به آن موضوع و استفاده صحیح از قوانین را در در روند کار خود قرار دهد. - مشاور حقوقی در امور حقوقی و کیفری راجع به روابط خصوصی افراد نقش پررنگی دارد. - مشاور حقوقی قادر است در مسائل کاری و اداری و مربوط به مهاجرت و امور تجاری و موضوعات بین الملل به افراد کمک کند. . امور راجع به معاملات و قراردادها - مشاور حقوقی ابتدا پیش نویسی از متن قرارداد تنظیم می نماید و بر پیشبرد یک قرارداد و مواد مذکور در آن نظارت کننده است و در صورت لزوم باید اشخاص را نسبت به شرایط و اثراتی که در هر بند قرارداد درج شده است مطلع کند، تا کسی زیان نبیند. - مشاور حقوقی قادر است در معاملات ملکی مثل رهن و وکالت خرید و فروش و نیز موضوعات راجع به خانواده مثل طلاق ، حضانت ، نفقه و مهریه به افراد راهنمایی نماید. امور راجع به دعاوی کیفری مشاوره حقوقی این امکان را دارد که لایحه را تنظیم نموده و در پیگیری دعاوی به اشخاص راهنمایی و مشاوره بدهد.در شرایطی که پروانه وکالت داشته باشد قادر است به طور شخصی و مستقیم پرونده را به عهده بگیرد. مشاور در امر کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ،چک بلامحل و دیگر عناوین، نقش پررنگی دارد و بعد از آن که مشاور کار خود را به درستی انجام دهد با توجه به موضوع مورد دعوا قادر است موکل را به وکیل معرفی کند. مثلاً اگر کسی خواهان مشاوره در مورد دعوای چک می باشد و کیل چک قادر است به او کمک کند. خصوصیات مشاور حقوقی خوب سن و جنس مشاورحقوقی اثری در ارائه کیفیت مشاوره او نخواهد داشت. بلکه باید مسلط به قوانین و دارای تجربه باشد. البته نکته قابل توجه این که پیش از مشاوره گرفتن از یک مشاور حقوقی باید در مورد او تحقیق به عمل آورد و تبلیغات به تنهایی کفایت نمی کن.د باید سوابق مشاوره را مورد بررسی قرار داد و ملاحظه نمود که چه تعداد مراجعان قبلاً در اولین قدم باید به وکلای پایه یک دادگستری رجوع نمود. چون آن ها به مقررات و رویه قضایی مسلط هستند، قادرند به بهترین شکل افراد را راهنمایی کنند. یک مشاور حقوقی خوب فردی است با تجربه که به مسائل و مقررات حقوقی اشراف دارد و صادق و امانت دار و متعهد است و در زمان مناسبی اتخاذ تصمیم می نماید و با قدرت تجزیه و تحلیل ، نسبت به امور حقوقی آگاهی دارد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام همه ما با شنیدن اسم زمین، تصویری از یک فضای بدون ساختمان و معمولا خاکی به ذهنمان می­آید اما چیزی که الان مدنظر ماست فضایی بدون حالت فیزیکی و یک محیط در فضای مجازی است. شاید همه فکر کنند چگونه ممکن است بتوان بر روی چیزی که شکل فیزیکی و قابل لمس ندارد کار کرد و یا تغییری ایجاد کرد اما همه با خرید به صورت اینترنتی و انتقال پول با گوشی­های موبایل آشنایی داریم همه کارهایی که الان به صورت اینترنتی انجام می­شوند تا همین 15 سال اخیر غیر قابل تصور بود اما پیشرفت علم و به کارگیری ذهنهای خلاق هر غیر ممکنی را ممکن خواهد کرد. زمین دیجیتال در واقع یک مرکز خرید است اما در فضای مجازی. اگر ابهامی در رابطه با مفهوم زمین دیجیتال و یا ماهیت حقوقی زمین دیجیتال دارید همین حالا تلفن را بردارید و با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید.


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، پیشرفت جوامع بشری و تغییر شکل معاملات که شرایط کرونایی هم در آن بسیار تاثیرگذار بوده است تا چند سال اخیر رمز ارزها به عنوان پول­های دیجیتالی و معاملاتی که توسط آنها انجام میشد عجیب­ترین ابتکار در حیطه ارزی بود اما اخیرا علاوه بر ارز، دامنه معاملات دیجیتالی به حیطه املاک هم سرایت کرده است شاید برای کسی که تازه با مفهوم زمین دیجیتال آشنا می­شود کمی عجیب باشد. اواسط آذرماه 1400 زمینی در فضای مجازی به فروش گذاشته شده که قیمت آن از ساختمان­های شهر منهتن هم گران­تر است. اگر می­خواهید همین حالا در رابطه با زمین دیجیتال بیشتر بدانید با وکیل تلفنی تماس بگیرید و از طریق مشاوره حقوقی آنلاین یا مشاوره حقوقی تلفنی سوالات خود را مطرح بفرمایید. مشاوره حقوقی زمین مجازی


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ با گسترش فن آوری های روز جهان و سرعت تولید علم ،ما شاهد ایجاد اصطلاحات جدیید هستیم که تا پیش از این بیشتر شبیه به یک رویا بودند، از طرفی در این دهکده جهانی و با فشردن چند دکمه می توان با طیف وسیعی از افراد در اقصی نقاط این عالم خاکی ارتباط برقرار نمود . ما به ازای این نزدیکی مجازی انسان ها به یکدیگر ، شاهد بروز مواردی چون ارز مجازی، زمین مجازی و به صورت کلی تجارت مجازی و دیجیتال هستیم. این ارصطلاحات می تواند دو روی یک سکه باشد چرا که هم مزایا و هم معایبی دارند که اگر با آگاهی و مشورت با افراد کارکشته قدم بر داریم می توانیم ثمره مطلوبی را از آن بدست آوریم. یکی از این مسائل مهم در این وادی، حضور سودجویانی است که همزمان با تجارت های جدید طهور کرده و بر سر راه افراد کم تجربه کمین می کنند ، خاصه آنکه بدلیل نوین بودن این مفاهیم ،هنوز قوانین مدونی در باره ایشان تصوی نشده و همین امر فرصت جولان دادن آنها را بیشتر می نماید ؛ لذا بر همگان فرض و واجب است تا با بهره گیری از مشاورین کارکشته و با تجربه در این را قدم گذاشته و با استفاده از تجربیات ایشان بتوانند تجارت موفقی را تجربه کنند.


علیرضا محمدی

سلام عرض ادب و ارادت و خسته نباشید خدمت تمامی پرسنل پرتلاش و بااخلاق وکیل تلفنی از اینکه به روز هستید و همواره میکوشید اطلاعات مفید را در سایت منتشر کنید تا سطح اطلاعات و آگاهی های افراد نسبت به موارد جدید و تازه ای که چندان هم آشنا نیست برای عموم مردم، تشکر میکنم. من دوبار تاکنون مشاوره تلفنی داشتم و هربار از میزان تخصص و تسلط مشاور کمال رضایت داشتم


سهند مهدی پور

سلام شاید همه فکر کنند چگونه ممکن است بتوان بر روی چیزی که شکل فیزیکی و قابل لمس ندارد کار کرد و یا تغییری ایجاد کرد اما همه با خرید به صورت اینترنتی و انتقال پول با گوشی­های موبایل آشنایی داریم همه کارهایی که الان به صورت اینترنتی انجام می­شوند تا همین 15 سال اخیر غیر قابل تصور بود اما پیشرفت علم و به کارگیری ذهنهای خلاق هر غیر ممکنی را ممکن خواهد کرد


محمد

سلام در امور مستحدثه بهتر است تا زمانی که قانون گذاری در مورد آن انجام نشده است از انجام عملیات در مورد آن جانب احتیاط را رعایت نمود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.