اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری

اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری

اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری

اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری

یک سری از مسائل وجود دارد که در تمامی مناطق جهان مشترک است، برای مثال زمین­های تحت مالکیت و زمین­های موات، در کشور ما هنگامی که دولت بخواهد زمینی را بدون مالک اعلام کند در روزنامه کثیرالانتشار نام محل و زمین را اعلام و به عنوان موات معرفی می­کند و با تصور اینکه این زمین مالک دارد یک فرصت اعتراض را تحت عنوان اعتراض به رای کمیسسون زمین شهری قرار می­دهد. در صورتی که مالک متوجه این آگهی شود تا سه ماه فرصت دارد که نسبت به این اعلامیه اعتراض کند و مدارکی را که مالکیت او نسبت به زمین را اثبات می­کند  ارائه دهد. با توجه به حساسیت موضوع اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره حقوقی از یک موسسه معتبر می­باشد تا به طور کامل این ماده قانونی را برای شما تشریح کرده و شرایط اعتراض را به شما اعلام کند. دریافت مشاوره حقوقی خوب همیشه هم حضوری نیست بلکه می­توان از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین تیم وکیل تلفنی استفاده کرد و با یک وکیل متخصص اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری خوب گفت و گو کرد و راهکار مناسب دریافت نمود پس همین حالا تماس بگیرید.

 

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مبدا مهلت اعتراض به آراء کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری

 ماده قانونی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری در سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. طبق این ماده قانونی زمانی که یک زمین به تشخیص دولت به عنوان موات معرفی می­شود بلافاصله در روزنامه کثیرالانتشار اعلام تا اگر مالکی دارد مشخص گردد. زمانی که در روزنامه کثیرالانتشار زمینی به عنوان زمین موات معرفی می­گردد در صورتی که مالکی داشته باشد طبق ماده قانونی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری تا سه ماه پس از اعلام به عنوان زمین موات فرصت دارد تا اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کند. وکیل متخصص کمیسیون زمین شهری مجموعه وکیل تلفنی در 24 ساعت شبانه­روز آماده ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با ماده 12 که موضوع آن چگونگی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری است می­باشد شما می­توانید به دو صورت آنلاین و تلفنی با وی ارتباط بگیرید.

 

مشاوره حقوقی با وکیل متخصص امور اراضی

کدام قانون بر اراضی موات حاکم است؟

قانون مدنی ایران اراضی موات را بسیار مورد توجه قرارداده و در مواد مختلف قانونی علاوه بر تعریف اراضی موات چگونگی تصرف بر آن را نیز بیان کرده است. مواد 140 تا 145 قانون مدنی اراضی موات را به طور کامل مورد بررسی قرار داده است. شرایطی که می­تواند یک زمین موات را تحت مالکیت فرد قرار دهد در ماده 142 بیان شده است این ماده بیان می­دارد شروع در احیا، از قبیل سنگ چیدن اطراف زمین یا کندن چاه و غیره تحجیر است و موجب مالکیت نمی­شود ولی برای تحجیرکننده ایجاد حق اولویت در احیا می­نماید. البته از سال 1366 به بعد کلیه زمین­های بدون مالک ایران به مالکیت دولت در آمد و اگر کسی بخواهد زمین مواتی را آباد کند باید آن را از دولت خریداری نماید. جهت دریافت آموزش نحوه اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری می­توانید از آموزش اعتراض اصولی به رای کمیسیون زمین شهری مجموعه وکیل تلفنی در هر ساعتی از شبانه­روز به صورت آنلاین یا تلفنی بهره مند شوید.  

کدام مرجع برای تشخیص اراضی موات از سایر اراضی صالح است؟

تبصره 1 قانون مرجع تشخیص اراضی موات بیان می­دارد وزارت کشاورزی مسئول تشخیص اراضی موات از سایر اراضی می­باشد. وزارت کشاورزی برای تشخیص موات بودن اراضی خارج از محدوده شهرها با استفاده از یک هیئت 7 نفره اقدام به تشخیص می­کند . در صورتی که زمینی موات اعلام شد و شخصی مدعی مالکیت بر آن زمین شود باید از طریق دادگاه صالح و با توجه به ماده قانونی مرتبط با اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری اقدام به اعتراض نماید اما اگر دادگاه رای به موات بودن زمین بدهد سند مدعی مالکیت باطل و از او خلع ید خواهد شد. سوالات بیشتر در رابطه با نحوه اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری را از وکیل متخصص اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری مجموعه وکیل تلفنی بپرسید.

 

مشاوره برای دریافت زمین از اداره امور اراضی

وظایف دبیرخانه کمیسیون ماده 12 چیست؟

وظایف دبیرخانه کمیسیون ماده 12 در7 مرحله دسته بندی می شود که در ادامه این 7 مرحله را خدمت شما عزیزان بیان می کنیم؛

  • وصول استعلام  ادارات دولتی و پاسخ دهی به استعلامات در خصوص نوع زمین
  • مورد بررسی قرار دادن استعلام صورت گرفته از لحاظ نداشتن مشکل و بلامانع بودن طرح در کمیسیون
  • پرونده را تکمیل و به کمیسیون ارجاع دادن
  • جمع­آوری آراء گرفته شده در کمیسیون و ارجاع این آراء به مالکین یا روزنامه­های کثیرالانتشار
  • ارسال نسخه­ای از آراء صادره به اداره کل زمین شهری استان مربوطه
  • آمارگیری از فعالیت­های کمیسیون
  • جمع­آوری مدارک مورد نیاز جهت دفاع در محاکم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابط با وظایف و فعالیت­های دبیرخانه ماده 12 و چگونگی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری با وکیل تلفنی تماس بگیرید و از وکلای این مجموعه مشاوره لازم را دریافت کنید.

کدام اراضی نمی­توانند در کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری مطرح شوند؟

وظیفه کمیسیون ماده 12 تشخیص زمین­های موات از زمین­های دایر و بایر می­باشد. این کمیسیون تمامی زمین­های موات در داخل و محدوده شهرها و شهرک­ها را مورد بررسی قرار می­دهد اما گاهی تعدادی از این زمین­ها مشمول این ماده نمی­شوند که در ادامه به آن­ها اشاره خواهد شد پس از پایان در صورتی که در رابطه با نحوه اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری سوالی دارید می­توانید از وکلای مجموعه ما بپرسید.

  1. اراضی متعلق  به شهرداری­ها یا شرکت­های وابسته به شهرداری

زمین­هایی که متعلق به شهرداری­ها می­باشد اعم از آن­هایی که سند به نام شهرداری صادر شده یا نشده باشد چون در طرح­های عمرانی و عمومی استفاده می­شوند قابل طرح در کمیسیون ماده 12 نمی­باشند.

  1. اراضی که دارای گواهی عمران می باشد

چنانچه ظرف مدت 3 ماه از تصویب آیین­نامه قانون لغو مالکیت اراضی موات زمین شهری گواهی عدم موات برای مالکی با توجه به ارائه کپی سند یا کروکی زمین مربوطه صادر شده باشد و یک بار هم در کمیسیون ماده 12 گواهی عدم موات بودن زمین وی صادر شده باشد دیگر قابل طرح و بررسی مجدد در کمیسیون نمی­باشد.

  1. اراضی که به دولت تعلق دارند

 زمین­هایی که سند اراضی موات آن­ها باطل و به نام دولت سند خورده است دیگر در کمیسیون قابل طرح و بررسی نمی­باشند.

4) اراضی که قبلا کمیسیون برای آن­ها رای صادر کرده

چنانچه کمیسیون در یک مرحله موات بودن زمینی را تشخیص دهد دیگر حق تغییر و بررسی مجدد آن را ندارد.

مدارک لازم جهت ارائه کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری؟

طبق ماده 12 شرایط اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری زیاد هم پیچیده نیست و اگر شما مالک زمینی که به عنوان موات اعلام شده باشید حتما این مدارک را دارا می­باشید. مدارک لازم جهت اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری شامل این موارد است؛

  • کپی سند مالکیت یا آخرین استعلام ثبتی
  • ارائه دو نسخه رونوشت یا فتوکپی نقشه ثبتی  یا ارائه کروکی دقیق ملک
  • انعکاس مقیاس مناسبی از موقعیت ملک بر روی نقشه هوایی

شرایط واگذاری امور اراضی

آیا آراء صادره از کمیسیون ماده 12 قطعی است؟

طبق قانون هیچ آرائی در همان مرحله اول قطعی نمی­باشد خصوصا آرائی که در رابطه با زمین­های موات­ می­باشد. زمانی که از سوی کمیسیون ماده 12 زمین شهری زمینی موات معرفی شد بلافاصله در روزنامه­های کثیرالانتشار اعلام و اگر مالکی داشته باشد می تواند تا 3 ماه پس از این آگهی بر طبق ماده 12 اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری نسبت به این مساله اعتراض و با ارائه مدارک لازم از حق مالکیت خود دفاع کند.

چه کسانی می­توانند به رای صادره از کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری اعتراض نمایند؟

با توجه به اینکه اکثر زمین­های بایر و دایری که سند مالکیت دارند موروثی می­باشند ممکن است که در خیلی از موارد اسناد آن­ها عادی باشند اما زمین­های دارای اسناد رسمی هم کم نیستند کسانی که می­توانند با توجه به قانون اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری نسبت به موات بودن زمینشان اعتراض کنند به دو دسته تقسیم می­شوند

دارندگان اسناد عادی: قبل از اعتراض باید صحت تاریخ تنظیم سند و صحت معامله زمین موردنظر مشخص شود لازمه اینکار تنظیم یک دادخواست به طرفیت وزارت مسکن و شهرسازی و تقدیم آن به دادگاه عمومی می­باشد دادگاه پس از بررسی در صورت تایید حکم را صادر می­کند.

دارندگان اسناد رسمی: بر خلاف اسناد عادی دارندگان اسناد رسمی مستقیما می­توانند به رای کمیسیون اعتراض کرده و دادخواست خود را تقدیم دادگاه عمومی محل وقوع زمین نمایند.

وظایف هیئت 7 نفره واگذاری چیست؟

 هیئت 7 نفره واگذاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت حل مشکلات و معضلاتی که در روستاهای کشور وجود داشت تشکیل گردید این هیئت متشکل از دو نفر نماینده وزارت کشاورزی، یک نفر نماینده وزارت کشور یا استانداری محل، یک نفر نمایند جهاد سازندگی، یک نفر نماینده حاکم شرع و ولی امر، دو نفر نماینده مردم ده به تایید حاکم شرع بود. وطیفه این هیئت اجرای طرح اصلاحات ارضی بود و اقدامات اساسی بسیاری را انجام دادند اما به مرور فعالیت آن­ها تحت تاثیر مسائل مختلف از جمله جنگ تحمیلی قرار گرفت و اقدامات آن‌ها نیمه کاره باقی ماند و انحلال آن از سوی مقامات ذی صلاح اعلام گردید.

 

پرسش و پاسخ

1) قانون اصلاحات ارضی در چه سالی به تصویب رسید؟

فروردین 58

2) اعضای تشکیل دهنده ماده 12 متشکل از چه کسانی است؟

متشکل از 3 نفر مرکب از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی است.

3) نحوه رسیدگی کمیسیون ماده 12؟

بازدید از محل، تحقیق از معمرین، استماع دفاع مالک یا مالکین و وکیل آن­ها، بررسی اسناد موجود، تطبیق کروکی با نقشه هوایی، صدور رای با حضور اکثریت اعضاء

4) زمین دایر چیست؟

زمینی که سابقه عمران و آبادی را داشته است را گویند.

۵) زمین بایر چیست؟

زمینی که در گذشته دایر بوده و کاربری داشته است.


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام، یک سری از مسائل وجود دارد که در تمامی مناطق جهان مشترک است، برای مثال زمین­های تحت مالکیت و زمین­های موات، در کشور ما هنگامی که دولت بخواهد زمینی را بدون مالک اعلام کند در روزنامه کثیرالانتشار نام محل و زمین را اعلام و به عنوان موات معرفی می­کند و با تصور اینکه این زمین مالک دارد یک فرصت اعتراض را تحت عنوان اعتراض به رای کمیسسون زمین شهری قرار می­دهد. در صورتی که مالک متوجه این آگهی شود تا سه ماه فرصت دارد که نسبت به این اعلامیه اعتراض کند و مدارکی را که مالکیت او نسبت به زمین را اثبات می­کند ارائه دهد. با توجه به حساسیت موضوع اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره حقوقی از یک موسسه معتبر می­باشد تا به طور کامل این ماده قانونی را برای شما تشریح کرده و شرایط اعتراض را به شما اعلام کند.


راضیه دهقان

با عرض سلام و خسته نباشد خدمت کادر متخصص وکیل تلفنی در خصوص کمیسیون زمین های شهری قبل از تشکیل جلسه و یا حتی اعتراض به رای صادر شده و نحوه دفاع از خودتان نیاز هست از اطلاعات حقوقی که حق تان هست با خبر باشید پس قبل از انجام هر اقدامی ابتدا با وکیل مجرب و متخصص مشاوره داشته باشید تا بعد دچار مشکل نشود موسسه حقوقی وکیل تلفنی بصورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به شما کاربران محترم هستند . با ما همراه باشید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ کشور ایران بعنوان یکی از وسیعترین کشور های جهان شناخته می شود . اراضی کشور ما نیز از جنبه های مختلفی قابل تقسیم بوده و نام های متفاوتی دارد ، از یک منظر به اراضی ملی یا مستثنیات، از یک منظر به اراضی آبی یا دیم و از منظری دیگر به اراضی شهری یا روستایی و....تقسیم می گردد. اراضی مورد این بحث را در اصطلاح اراضی موات گویند که در مقابل اراضی آباد قرار دارند و در بیان ساده به آن دسته از اراضی گفته می شود که سالهاست معطل مانده و غیر آباد شده اند و خود نیز در تقسیمی دیگر به موات اصلی و عارضی تقسیم می گردد. زمانی که دولت به اراضی خاصی نیاز داشته باشد و تکلیف مالکیت ایشان را نداند یا قصد تعیین تکلیف برای برخی از اراضی خود را داشته باشد از کمیسونی خاص مرکب از گروهی افراد با تخصص ویژه استفاده می نماید تا این زمین ها را بررسی نموده و در صورتی که واجد این شرایط باشند آنها را به عنوان اراضی موات معرفی کند و برای رعایت عدالت و داشتن حق اعتراض برای مالکین فرصت سه ماه ای قرار می دهد که به آن اعتراض به آرای کمیسیون زمین شهری می گویند اما همین تعریف ساده از اراضی موات نیز سوالات زیادی را پیش روی کاربران قرار خواهد داد : اینکه بدانیم چه زمانی برای معرفی اراضی موات در نظر گرفته می شود یا اگر این اراضی مورد معامله قرار گرفته شده باشد چه کسی پاسخگو می باشد یا چگونگی تملک این اراضی به چه ترتیبی است یا ... همگی آنها سوالاتی است که باید با مراجعه به یک وکیل متخصص پاسخ آن را پیدا نماییم، وکلایی که با تجربه و مهارت کافی بتوانند اصول درست و عملی کار را برای ما مشخص نموده و مشکلات مان را بر طرف نمایند.


Mohamad sheykhi

کمیسیون ماده ۷۷ بر خلاف کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ، فاقد مرحله تجدیدنظر و کمیسیون های تجدیدنظر می باشد.بنابراین اولین رأی صادره توسط کمیسیون، قطعی بوده و رأی دومی صادر نمی گردد چون قانون تشکیلات و ترتیبات رسیدگی در مرحله تجدیدنظر را پیش بینی ننموده است.با این حال ممکن است مودی، رأی صادره را خلاف قانون بداند . در اینجا بر حسب اینکه آیا مودی از اشخاص حقوقی باشد یا اینکه مودی جزء اشخاص حقوقی حقوق عمومی مانند دستگاه های اجرایی یا شرکت های دولتی ، مرجع رسیدگی به اعتراض متفاوت است. اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری توسط اشخاص حقوقی در دیوان عدالت اداری مردم و شرکتها و مؤسسات حقوقی مانند شرکت های تجاری و مؤسسات حقوقی و بانکهای خصوصی می توانند در دیوان عدالت اداری به رأی کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض نمایند و دیوان عدالت اداری چنانچه رأی صادره را خلاف قوانین و مقررات تشخیص دهد مبادرت به صدور حکم بر ابطال رأی کمیسیون ماده ۷۷ می نماید. مهلت اعتراض به رأی کمیسیون یاد شده برای افراد مقیم ایران ظرف مدت سه ماه و برای اشخاص مقیم خارج از کشور ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ رأی کمیسیون ماده ۷۷ می باشد . چنانچه شعبه رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری رأی را نقض نماید ایرادات رسیدگی و رأی کمیسیون را ذکر نموده و کمیسیون بایستی بر اساس اوامر دیوان، رسیدگی و رأی جدیدی صادر نماید. چنانچه مودی مجدداً رأی را به ضرر خود یا خلاف قانون بداند می تواند به این رأی نیز در دیوان عدالت اداری شکایت نماید.رسیدگی مرحله دوم دیوان بدین شکل است که چنانچه رأی دوم کمیسیون را موافق قانون تشخیص دهد ، اعتراض مودی را رد و پرونده برای اجرای مراحل قانونی به کمیسیون عودت می شود. ولی چنانچه رأی دوم را خلاف قانون یا در تناقض با اوامر و ایرادات خود بداند رأساً رسیدگی و در ماهیت تصمیم گیری می نماید.بدون شک استفاده از خدمات حقوقی و تجربیات وکیل متخصص در دعاوی شهرداری و دیوان عدالت اداری، برای شاکی پرونده دارای مزیت حقوقی خواهد بود. اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری توسط دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی بر خلاف مردم و شرکت ها و نهادهای خصوصی ، دستگاه های دولتی و عمومی و شرکتها و بانک های دولتی، نمی توانند به رأی کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری ،اعتراض و متقاضی ابطال رأی مذکور در این مرجع گردند. اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری توسط شهرداری ممکن است کمیسیون موضوع ماده ۷۷ قانون شهرداری به هر علتی مانند عدم توجه به ادعای شهرداری و محتویات پرونده ، اعمال نفوذ مودی و یا تحت تاثیر قدرت او رأیی صادر نماید که مخدوش بوده به عبارت بهتر مودی را از پرداخت عوارضی که قانوناً بر عهده او بوده قصوراً یا تقصیراً معاف و بری اعلام نماید. سوأل این است که آیا شهرداری می تواند به رأی کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض نماید یا خیر و آیا مرجعی برای رسیدگی به چنین شکایتی پیش بینی شده است یا خیر؟ بر خلاف اعتراض اشخاص حقوقی حقوق عمومی که با صدور رأی وحدت رویه ۶۹۹ دیوان عالی کشور تکلیف آنها روشن گردیده است، در مورد امکان اعتراض شهرداری به رأی کمیسیون ماده ۷۷ دادنامه ای که نفیاً یا اثباتاً در این مورد حاوی نظری باشد ، صادر شده است.در این باره مرجع رسیدگی معینی در قانون پیش بینی نشده است.و به نظر می رسد شهرداری قانوناً مجاز به اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ نیست.


بهزاد فولادی

با سلام و احترام وکیل شرکت های تجاری متخصص در امور سهام و امور حقوقی شرکت های تجاری بوده و تسلط زیادی به حقوق تجارت دارد گاهی وکیل یک شرکت مدیر حقوقی شرکت نیز بوده و به تعداد کافی دارای کارشناس حقوقی دستیار می باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام ماده قانونی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری در سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. طبق این ماده قانونی زمانی که یک زمین به تشخیص دولت به عنوان موات معرفی می­شود بلافاصله در روزنامه کثیرالانتشار اعلام تا اگر مالکی دارد مشخص گردد. زمانی که در روزنامه کثیرالانتشار زمینی به عنوان زمین موات معرفی می­گردد در صورتی که مالکی داشته باشد طبق ماده قانونی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری تا سه ماه پس از اعلام به عنوان زمین موات فرصت دارد تا اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کند. وکیل متخصص کمیسیون زمین شهری مجموعه وکیل تلفنی در 24 ساعت شبانه­روز آماده ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با ماده 12 که موضوع آن چگونگی اعتراض به رای کمیسیون زمین شهری است می­باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.