نمونه لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری

نمونه لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری

نمونه لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری

لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری چیست؟ دیوان عدالت اداری چه وظایفی دارد؟ منظور از فرجام خواهی چیست؟ از چه آرایی می توان فرجام خواهی نمود؟ آیا نگارش فوری لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری بایستی حتما به یک وکیل دیوان عدالت اداری سپرده شود؟ هنگامی که سخن از حل و فصل اختلافات بین مردم و دولت به میان می آید، قطعا دیوان عدالت اداری نقش بسیار مهمی را به عهده دارد. به همین منظور همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری از متخصصین ما می پرسند که به رایج ترین آنها اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل با موضوع لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری آشنا شوید. پس تا آخر این مقاله در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

وظایف دیوان عدالت اداری

در اولین گام از بررسی لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری بایستی با وظایف این دیوان آشنا شویم. برای انجام این کار بهتر است به ماده 10 قانون دیوان عدالت اداری مراجعه کنیم. بر اساس این ماده وظایف دیوان مذکور عبارتند از:

  • رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی و ماموران آنها در حیطه وظایف ماموران.
  • رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی کمیسیون ها و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری نظیر کمیسیون های مالیاتی، کمیسیون ماده 100 شهرداری و غیره.
  • رسیدگی به شکایات استخدامی اعم از لشکری و کشوری علیه دولت.

شما می توانید برای حل و فصل تمامی دعاوی خود در دیوان عدالت اداری از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری

 

منظور از فرجام خواهی چیست؟

گام بعدی در راستای آشنایی با لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری این است که با تعریف فرجام خواهی آشنا شویم. در واقع فرجام خواهی یکی از راه های اعتراض به آرای قطعی صادر شده از دادگاه های قضایی کشور می باشد. همچنین بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم هنگامی که سخن از فرجام خواهی یک حکم یا رای به میان می آید، منظور ما این می باشد که قرار است منطبق بودن یا نبودن رای مورد درخواست فرجامی با قوانین و موازین شرعی بررسی شود. البته فرجام خواهی تنها در مواردی امکان پذیر است که قانون گذار صلاح دانسته باشد.

شاید از ما بپرسید که این بررسی توسط کدام مرجع انجام می گیرد؟ در پاسخ به این سوال بایستی به دیوان عالی کشور اشاره داشته باشیم. این دیوان که بالاترین مرجع قضایی در کشور ما شناخته می شود، انطباق حکم مورد فرجام خواهی را با قوانین و موازین شرعی بررسی می کند. در صورتی که حکم مذکور با موارد فوق الذکر منطبق نباشد، پرونده برای بررسی ماهوی مجدد به دادگاهی که دیوان عالی کشور تعیین می کند، ارجاع می شود. در نتیجه بهتر است فرجام خواهی تحت نظر یک وکیل و با مشورت او انجام گیرد. شما می توانید برای انجام این کار از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

اعتراض به رای دادگاه در 30 دقیقه
اعتراض به رای کمیسیون در دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

چه آرایی قابل فرجام خواهی هستند؟

یکی دیگر از پرسش هایی که هنگام دریافت مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری از متخصصین ما پرسیده می شود این است که چه آرایی قابل فرجام خواهی هستند؟ همانطور که گفته شد فرجام خواهی یکی از راه های فوق العاده اعتراض به آرای صادره از دادگاه ها می باشد. در نتیجه تنها در مواردی می توان فرجام خواهی نمود که قانونگذار آنها را مشخص کرده است.

این آرا در مواد 367 و 368 قانون آیین دادرسی مدنی ذکر گردیده اند و عبارتند از:

  • اصولاً آرایی که از دادگاه های بدوی صادر شده و به خاطر عدم تجدید نظر خواهی، قطعی شده اند، قابل فرجام خواهی نیستند؛ مگر در دو مورد: احکامی که میزان خواسته آنها بیش از 20 میلیون ریال باشد و احکامی که در مورد اصل نکاح، فسخ نکاح، وقف، حبس، ثلث، طلاق، نسب، حجر و تولیت باشد.
  • آرایی که پس از رسیدگی دادگاه تجدید نظر قطعی شده باشند، اصولا امکان فرجام خواهی ندارند؛ مگر در مورد احکام راجع به اصل نکاح، فسخ نکاح، وقف، نسب، حجر و طلاق.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

وکیل دیوان عدالت اداری

 

مدارک لازم برای لایحه فرجام خواهی

اکنون نوبت آن است که به سراغ لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری برویم. برای تنظیم این لایحه شما بایستی مدارکی را در اختیار داشته باشید. همچنین اگر قصد دارید که این کار را به یک وکیل دیوان عدالت اداری بسپارید، بایستی مدارک مذکور را در اختیار او قرار دهید. این مدارک عبارتند از:

  • رای قطعی که قرار است از آن فرجام خواهی شود.
  • اسناد و مدارکی که قرار است لایحه فرجام خواهی با استناد به آنها نگارش شود.
  • مدارک هویتی متقاضی فرجام خواهی.

 

نمونه لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری

اگر به دنبال فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری هستید، قطعا بایستی برای انجام این کار یک لایحه اصولی و صحیح تنظیم نمایید. در نتیجه نمونه لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری کمکی به شما نخواهد کرد. چرا که هر پرونده دارای ویژگی ها و شرایط خاص خود می باشد. در نتیجه بهترین کار این است که نگارش لایحه فرجام خواهی دیوان عدالت اداری را به یک وکیل دیوان عدالت اداری بسپارید. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در ارتباط باشید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.