شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار چیست؟

شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار چیست؟

شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار چیست؟

شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار چیست؟ آیا اجازه شوهر برای عمل زیبایی زنان ضروری است؟ در چه مواردی اذن شوهر برای عمل زیبایی زن لازم می باشد؟ آیا پرداخت هزینه عمل زیبایی جزء نفقه محسوب می شود؟ اگر زن علی رغم عدم موافقت شوهر خود اقدام به عمل زیبایی کند آیا به معنای عدم تمکین خواهد بود؟ امروزه انجام عمل های زیبایی در تمامی انواع آن افزایش قابل توجهی داشته است. از طرفی، مباحث حقوقی گوناگونی از جمله شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار مطرح می شوند که در این مقاله بدان می پردازیم. به همین خاطر در آغاز این مقاله به رایج ترین سوالاتی که افراد از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند، اشاره داشتیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات ما همراه باشید تا به صورت کامل و تفصیلی با شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا برای عمل زیبایی زن رضایت شوهر لازم است؟

در اولین گام برای آشنایی با شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا رضایت شوهر برای عمل زیبایی زنان الزامی است یا خیر؟ فارغ از اینکه فقها برای این سوال چه پاسخی در نظر گرفته اند، بایستی بگوییم اثری از ضرورت کسب اجازه از شوهر برای عمل زیبایی زنان متاهل در قوانین و مقررات فعلی وجود ندارد. در واقع با توجه به اصل «تسلط کامل افراد بر بدن خویش» می توان گفت که زنان متاهل نیازی به کسب اجازه از شوهر خود برای انجام عمل های زیبایی نخواهند داشت. در واقع بایستی بگوییم بانوان پس از رسیدن به سن 18 سالگی اعم از اینکه مجرد باشند یا متاهل برای انجام اینگونه عمل ها نیازی به کسب اجازه از ولی یا شوهر خود ندارند.

شما می توانید جهت کسب اطلاع از شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

جراخی زیبایی زنان

 

در چه مواردی اذن شوهر برای عمل زیبایی زن لازم است؟

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان آشنایی با شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار از ما می پرسند این است که در چه مواردی کسب اجازه از شوهر برای عمل زیبایی زنان متاهل ضروری است؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم همانطور که گفته شد، الزامی برای کسب اجازه از شوهر برای عمل زیبایی زنان متاهل وجود ندارد. با این حال قانونگذار زوجین را به حسن معاشرت دعوت کرده است. حسن معاشرت بدین معناست که زوجین با احترام به یکدیگر در راستای حفظ بنیان خانواده تلاش کنند. در نتیجه از نظر اخلاقی بهتر است زنان متاهل برای انجام عمل های زیبایی با شوهر خود مشورت داشته باشند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

آیا هزینه زیبایی زن جزء نفقه محسوب می شود؟

یکی دیگر از مهمترین سوالاتی که پیرامون شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار پرسیده می شود این است که آیا پرداخت هزینه عمل های زیبایی زنان جزء نفقه محسوب شده و پرداخت آن برای مرد ضروری می باشد؟

در ابتدا بایستی بگوییم ماده 1107 قانون مدنی، نفقه را اینگونه تعریف کرده است: «نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض». با توجه به اینکه پرداخت هزینه های درمانی و بهداشتی در این ماده ذکر شده، شاید اینگونه به نظر برسد که پرداخت هزینه های عمل زیبایی بر مرد واجب و جزء نفقه محسوب خواهد شد. در صورتی که این تصور اشتباه است. در واقع منظور قانونگذار از پرداخت هزینه های درمانی و بهداشتی، پرداخت هزینه های مربوط به آن دسته از عمل هایی است که برای سلامتی زوجه ضروری خواهد بود. در صورتی که عمل های زیبایی دارای چنین وصفی نمی باشند.

 

 

مشاوره حقوقی ازدواج
مشاوره حقوقی خانواده
راهنمای نگارش انلاین
درباره ما 

 

آیا عمل زیبایی زن علی رغم مخالفت شوهر به معنای عدم تمکین است؟

همواره این سوال در ذهن متقاضیان بررسی شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار وجود دارد که آیا انجام عمل زیبایی علی رغم مخالفت شوهر به معنای عدم تمکین خواهد بود؟ در واقع تمکین را می توان در دو معنای عام و خاص تقسیم بندی نمود. تمکین عام به صورت کلی بدین معناست که زوجه، ریاست مرد در خانواده را پذیرفته باشد. از طرفی تمکین خاص که مبحث عدم تمکین در این حیطه مطرح می شود به معنای عمل نکردن زوجه به وظایف زناشویی می باشد. پس می توان گفت اگرچه انجام عمل زیبایی بدون رضایت شوهر می تواند مشمول عدم تمکین به معنای عام آن شود، با این حال آن چیزی که منجر به ناشزه شدن زوجه خواهد شد. عدم تمکین خاص می باشد، نه عدم تمکین عام. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

 

اذن شوهر در جراحی بینی

 

مشاوره حقوقی تلفنی شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار

همانطور که ذکر شد، مباحث پیرامون شرایط حقوقی عمل زیبایی زنان شوهردار از جمله جدیدترین مباحث حقوقی ایران محسوب می شود. در نتیجه حل و فصل اختلافات پیرامون آن بدون کمک گرفتن از وکیل متخصص، غیر ممکن خواهد بود. پس اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که با مشکلات حقوقی پیرامون عمل زیبایی زنان شوهردار دست و پنجه نرم می کنید، مشورت با یک وکیل ضروری می باشد. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای ایران را فراهم کرده ایم.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.