نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت در مازندران

نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت در مازندران

نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت در مازندران

نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت از آن دسته از موضوعاتی است که در سال های اخیر در سیستم حقوقی ایران رواج یافته است. امروزه بنگاه های سرمایه گذاری، ساخت و ساز در شهر مازندران را بسیار سود ده می دانند. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، سالانه بیش از 35 میلیون توریست داخلی را به خود جذب می کند. به علاوه شرایط آب و هوایی فوق العاده آن باعث مهاجرت بسیاری از افراد به این شهر شده است. مجموع این دلایل باعث شده است که نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت در مازندران بسیار رواج یابد. اما آیا هر فرد می تواند شخصا نسبت به نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت اقدام کند؟ در ادامه ضمن آشنایی با تعریف قرارداد مشارکت در ساخت، به معرفی بهترین وکیل مازندرانی برای این مسئله خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

قبل از این که به موضوع نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت پرداخته شود، ضروری است با تعریف قرارداد مشارکت در ساخت آشنا شویم. در ابتدا باید بگوییم گاهی مواقع شرایطی به وجود می آید که مالک قصد دارد ساختمان قدیمی خود را تخریب کند و ساختمان جدید بنا نماید یا بر روی زمین خود یک ساختمان بسازد، لکن هزینه کافی برای انجام این کار را ندارد. در این مواقع وی به کسانی که سرمایه لازم را دارند مراجعه کرده و نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت مطرح می شود. اسمی از قرارداد مشارکت در ساخت، در قانون مطرح نشده است و جزء عقود معین نمی باشد. لکن می توان آن را ذیل قراردادهای ماده 10 قانون مدنی قرار داد.

تعریف قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟ این قرارداد تلفیقی از چند قرارداد دیگر می باشد که بر اساس آن، صاحب زمین یا ملک که سرمایه لازم را برای ساخت یا نوسازی آن ندارد، با صاحب سرمایه به توافق می رسند که ملک جدیدی را بسازند و سپس در آن ملک شریک شوند.

 

ادرس بهترین وکیل قرارداد مشارکت در ساخت مازندرانی

مسلما برای نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت ضروری است که باید بهترین وکیل مازندرانی، مشاوره حقوقی داشته باشید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی مفتخر است اعلام نماید که با بهره مندی از بیش از هزار وکیل متخصص در زمینه های گوناگون، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. کادر مجموعه ما از وکلای با تجربه و مجرب تشکیل شده است که مشاوره حقوقی با آنها می تواند منجر به تسریع رسیدگی به پرونده های مربوط به قراردادهای مشارکت در ساخت ویلای شمال شود. در مجموعه حقوقی وکلای تلفنی، وکلای مازندرانی نیز حاضر هستند که شما می توانید با آنها مشاوره حقوقی داشته باشید. پس اگر به  دنبال نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت هستید، لحظه ای درنگ نکنید.

 

 

قرارداد مشارکت در ساخت

 

نکات طلایی نگارش قرارداد مشارکت در ساخت

در این قسمت باید نکات طلایی برای نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت را مورد بررسی قرار دهیم. برای نگارش اینگونه قرارداد ها بهتر است نکات زیر را رعایت فرمایید تا ریسک حقوقی قرارداد را تا حد ممکن کاهش دهید:

  • تنظیم کردن قرارداد در دفاتر اسناد رسمی. (این کار برای جلوگیری از ریسک های حقوقی ضروری است).
  • ذکر کردن عبارت «قرارداد مشارکت در ساخت» در تمامی صفحات قرارداد.
  • بررسی و احراز هویت طرفین قرارداد.
  • ارائه سند رسمی ملک به منظور احراز صحت مالکیت.
  • ارائه وکالت نامه حسب مورد.
  • پروانه ساخت داشتن صاحب سرمایه یا سازنده.
  • نگارش جزئیات قرارداد شامل میزان آورده افراد و سهم آنها، اطلاعات و ویژگی های ملک (متراژ، مکان و ...)، مدت زمان لازم برای انجام کار و ... .
  • مشخص نمودن وضعیت تقسیم واحدهایی که در آینده ساخته خواهند شد.
  • اخذ تعهد از سازنده به منظور استفاده از مواد اولیه مرغوب.
  • تعیین و مطرح کردن کامل تعهدات طرفین.
  • تعیین داور به منظور حل اختلافات آتی.

هر کدام از این نکات طلایی، مباحث و ریزه کاری های مخصوص خود را دارد. پس بهتر است برای نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت با مشاوران ما، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

مزایای نگارش قرارداد مشارکت در ساخت در حضور وکیل

همانطور که گفته شد، بهتر است برای نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت از یک وکیل کمک بگیرید و در حضور ایشان، قرارداد را نگارش کنید. اما این کار چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان به مهمترین مزیت این موضوع یعنی کاهش ریسک های حقوقی و کاهش اختلافات حقوقی اشاره داشت.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

یک وکیل قرارداد مشارکت در ساخت با در نظر گرفتن تمامی نکات نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت و ریزه کاری های آن، باعث کاهش ریسک های حقوقی موجود و به تبع آن کاهش اختلافات ناشی از قرارداد خواهد شد. از جمله مزایای دیگر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تسریع نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت.
  • استفاده درست و به جا از معانی کلمات حقوقی.
  • تعیین شرایط فسخ.
  • جلوگیری از بروز ضررهای آتی.
  • تنظیم صحیح روابط طرفین.

 

مشاوره حقوقی تلفنی مشارکت در ساخت در مازندران

پس به طور کلی مشاوره با یک وکیل قرارداد مشارکت در ساخت بسیار ضروری است. خوشبختانه، پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که روش های غیر حضوری دریافت مشاوره حقوقی افزایش یابد. یکی از این روش ها، مشاوره حقوقی تلفنی می باشد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی، با فراهم کردن امکان مشاوره تلفنی به صورت 24 ساعته و با قیمت مناسب، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. هزینه مشاوره حقوقی تلفنی به مدت آن بستگی دارد. مدت مشاوره از این طریق بین 5 تا 60 دقیقه خواهد بود که هزینه آن از 25 هزار تومان شروع می شود و به 250 هزار تومان نیز خواهد رسید. شما می توانید پس از واریز هزینه مذکور به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام آقای هادی توکلی و ارسال فیش واریز به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ درخواست مشاوره حقوقی تلفنی خود را ثبت نمایید. کمتر از 5 دقیقه بعد با شما تماس گرفته خواهد شد.

 

 

حق الوکاله وکیل 
مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت 
مشاوره حقوقی قرارداد 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از معضلاتی که کشور ما در سالهای اخیر با ان درگیر شده است بحث خشکسالی و کم آبی می باشد که بسیاری از مردم به ویژه در نواحی شرقی از شهر و دیار خود کوچ کرده و به مناطق شمالی مهاجرت می نمایند. شمال کشور به دلیل دارا بودن از منابع آبی و نیز داشتن مراتع سرسبز و نزدیکی به پایتخت کشور از موقعیت ویزه ای درکشور ما برخودار است به همین جهت اراضی مربوط به آن نیز روز به روز افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده بسیاری از نظرات به سوی آن جلب شود. طبیعتا بسیاری از افراد قصد سرمایه گزاری در این اراضی را داشته و پروژه های زیادی ذر آن امضا می گردد ، بدلیل حجم بالای ساخت ساز و افزایش قیمت ها، بسیاری از افرادی که دنبال سود و منفهت بیشتر می گردند نیز چشم طمع به آن دوخته اند پس باید در این امور با دقت و هوشیاری زیادی عمل نمود تا افسار و زمام امور را بدست هر کسی نسپاریم، موسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که هم گلچینی از وکلا و کارشناسان زبده شمال را داشته باشد و هم دفاتری در استان های شمالی به ویژه مازندران دارد که در صورت نیاز کاربران به صورت حضوری با ایشان ملاقات نموده و پرونده های آنها را از صفر تا صد دنبال می نماید،انواع و اقسام قراردادهای مشارکت در ساختی که بین افراد منعقد می گردد یکی از صدها خدمتی است که توسط این موسسه ارائه می گردد. کافی است با وکلای این موسسه ارتباط برقرار کرده و با خیال راحت مسائل حقوقی خویش را در میان بگذارید.


فریبرز ذوالفقاری

نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت از آن دسته از موضوعاتی است که در سال های اخیر در سیستم حقوقی ایران رواج یافته است. امروزه بنگاه های سرمایه گذاری، ساخت و ساز در شهر مازندران را بسیار سود ده می دانند. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، سالانه بیش از 35 میلیون توریست داخلی را به خود جذب می کند. به علاوه شرایط آب و هوایی فوق العاده آن باعث مهاجرت بسیاری از افراد به این شهر شده است. مجموع این دلایل باعث شده است که نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت در مازندران بسیار رواج یابد. اما آیا هر فرد می تواند شخصا نسبت به نگارش قراردادهای مشارکت در ساخت اقدام کند؟ در ادامه ضمن آشنایی با تعریف قرارداد مشارکت در ساخت، به معرفی بهترین وکیل مازندرانی برای این مسئله خواهیم پرداخت


محمدی

متاسفانه ما قبل از عقد قرارداد با شریک جهت مشارکت در ساخت ملک موروثی از مشاوره متخصص بهره نبردیم و دچار مشکلات فراوانی شدیم و کاری که باید در ۱سال انجام میشد بیش از ۴سال طول کشید اما از زمانی که با مشاوره های تخصصی روال پرونده را پیگیری کردیم و یک وکیل از طرف کل مالکان پیگیر پرونده شد بسیار سریع تر به نتیجه رسیدیم ممنونم و براتون آرزوی موفقیت دارم


mohamad sheykhi

یکی از قراردادهای مدنی که بین اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد میشود و احتیاج به رعایت بسیاری از مسایل حقوقی دارد ، قرارداد مشارکت در ساخت میباشد که در تعریف آن به زبان ساده آمده است که قراردادی فی‌مابین مالک زمین و سازنده در راستای احداث ساختمانی جدید منعقد میگردد و به موجب آن هر طرف آورده و سهمی از مشارکت دارد. به موجب مقتضای اطلاق این قرارداد ، هر طرف میتواند سهم خود از واحدهای ساختمانی را پیش‌فروش نماید مگر اینکه در قرارداد این حق از یک طرف تا زمانی مشخص بطور مثال اتمام سفت‌کاری سلب شده باشد . بنابراین قراردادپیش‌فروش‌ آپارتمان تابع قرارداد مشارکت در ساخت است . بندهای قرارداد مشارکت در ساخت در قرارداد پراهمیت مشارکت در ساخت ، بندهای مهمی باید اشاره شود که به شرح ذیل میباشد : الف) مشخصات کامل طرفین قرارداد حتما بصورت دقیق ذکر شود. متعاقدین باید اصل مدارک هویتی طرف مقابل را بررسی کنند .در این حالت طرفین باید از معتبر بودن هویت طرف مقابل اطمینان حاصل کنند تا بزه کلاهبرداری رخ ندهد. ب) در هر قراردادی باید موضوع با جزییات کامل تعیین شود تا هیچ شبهه‌ای در آن ورود پیدا نکند.بطورمثال در قرارداد ذکر شود که فلان زمین با فلان متراژ واقع در فلان وضعیت ثبتی میباشد. ج) آورده طرفین اشاره شود ؛ بدین شرح که سازنده ملک فلان مقدار آورده نقدی در قرارداد تزریق کرده است و مالک نیز زمین را بعنوان آورده ، وارد قرارداد کرده است. د) سایر شرایطی که باید در قرارداد اشاره کرد عبارتند از: نسبت سهم‌الشرکه طرفین قرارداد از سازه جدید حتما در عقد اشاره شود بطور مثال سازنده سازه با مالک زمین در قرارداد توافق میکنند که از 20 واحد ساخته شده 5 واحد برای سازنده و 15 واحد به مالک تعلق خواهد گرفت . قرارداد مشارکت در ساخت چیست مدت قرارداد حتما مشخص شود که سازنده باید در چه تاریخی شروع به عملیات کند و بعد از شروع ، در طول چه مدتی سازندگی را انجام دهد و مواعد دیگری از جمله گرفتن پایان کار و سایر موارد.یکی از معایب عدم تعیین مدت این است که اگر سازنده مقید به زمان نشده باشد ، به راحتی میتواند از ایفای تعهدات خود در زمان مناسب سرباز زند. تعهدات طرفین به ریز باید مشخص بشود تا شخصی بعد از انعقاد قرارداد از زیر بار مسوولیت با این توجیه که وظیفه من نیست ، شانه خالی کند.همچنین تعهدات به نحوی باید نگارش شده باشد که احتمال هیچ تفسیر سوء از آن تعهدات نباشد. از دیگر بندهای قرارداد مشارکت در ساخت میتوان به شرایط قرارداد ، تعیین دفترخانه برای ثبت قرارداد محضری و ثبت اسناد و مدارک ضمیمه قرارداد اشاره کرد.


فاطمه موسوی نژاد

در قرارداد ساخت صاحب ملک تصمیم می گیرد ملک خود را در اختیار سازندگان املاک قرار دهند و در کل به این شکل است که ملک از یکی و سرمایه از یکی دیگر این نوع قرارداد بسیار زیاد بین مشاوران املاک مرسوم است.اما قرارداد سرمایه گذاری بین اشخاصی نوشته می شود که اصولا شرکت آنها به صورت رسمی ثبت نشده است و یا آنکه نمی خواهند درگیر مباحث مالیاتی و تامین اجتماعی باشند نوشته می شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.