آشنایی با قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

آشنایی با قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

آشنایی با قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره چیست؟ برای تنظیم این قرارداد چه مواردی بایستی لحاظ شود؟ با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی به دنبال ساخت و سازهای شهری هستند، نرخ متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی ساختن ساختمان افزایش یافته است. در نتیجه مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی با سوالات گوناگونی روبرو می شوند که از جمله رایج ترین آنها می توان به پرسش های فوق الذکر اشاره داشت. در واقع اگرچه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره یکی از رایج ترین قرارداد های موجود در سیستم حقوقی ایران می باشد، با این حال قوانین و مقررات این قرارداد برای بسیاری از افراد هنوز مبهم است. در نتیجه بر خود لازم دانستیم که به موضوع قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از نظارت ساختمان چیست؟

اولین گام برای پرداختن به قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره این است که با تعریف نظارت ساختمان آشنا شویم. اگر شما نیز در پروژه های ساخت و ساز شهری فعالیت داشته باشید، به خوبی می دانید که نظارت ساختمان چه اهمیتی دارد. در غیر این صورت شاید در اخبار گوناگون شنیده باشید که پس از فرو ریختن یک ساختمان، مهندسین ناظر مقصر اصلی آن شناخته می شوند. به همین خاطر بایستی با نظارت ساختمان آشنا شویم. در واقع هنگامی که شخصی قصد ساخت و ساز شهری را دارد، بایستی یکسری از ضوابط را رعایت نماید. حال وی به عنوان اجرا کننده باید از دانش و تخصص ناظر ساختمان استفاده کند.

بر این اساس می توان نظارت ساختمان را اینگونه تعریف کرد: «نظارت ساختمان عبارت است از کلیه عملیات و کارهایی که ناظر ساختمان جهت کسب اطمینان از انطباق عملیات های ساختمانی و تاسیساتی با مفاد موجود در پروانه ساختمان، فایل های محاسباتی یا نقشه های اجرایی و غیره بر اساس مقررات ملی ساختمان، به آنها می پردازد. همچنین بایستی بگوییم عملیات نظارت ساختمان به چهار دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • نظارت معماری.
  • نظارت سازه.
  • نظارت تاسیسات برقی.
  • نظارت تاسیسات مکانیکی.

 

 

ناظر ساختمان

 

قرارداد چهار ناظره چیست؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره باید با آن آشنا شویم، قرارداد 4 ناظره می باشد. به همین خاطر در ابتدا بایستی با انواع قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان آشنا شویم که عبارتند از:

  • قرارداد تک ناظره: اگر متراژ ساختمان مورد نظر پایین باشد، تمامی انواع نظارت بر ساختمان از جمله نظارت معماری، سازه، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی توسط یک مهندس ناظر انجام می شود.
  • قرارداد 4 ناظره: اگر متراژ پروژه مورد نظر بسیار بالاست، نمی توان همه کارها را بر عهده یک ناظر گذاشت. به همین خاطر هر بخش از نظارت توسط یک مهندس ناظر متخصص همان حیطه انجام می شود. به عنوان مثال نظارت معماری توسط مهندسی که دارای تخصص در حیطه معماری است، انجام می پذیرد. به علاوه یکی از این ناظرین که الزاما ناظر معماری یا عمران است بایستی علاوه بر انجام وظایف نظارتی خود، وظیفه هماهنگ کردن سایر ناظرین را نیز به عهده بگیرد.

حال که با قرارداد 4 ناظره آشنا شدیم، بایستی بگوییم تنظیم قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره با توجه به مسئولیت هایی که برای طرفین به ویژه مهندسین ناظر ایجاد می کند، کاری تخصصی است. در نتیجه بهتر است آن را به عهده یک وکیل قرارداد ساختمانی کاربلد بسپارید. جهت انجام این کار می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

وکیل قراردادها 
مشاوره حقوقی پیش فروش اپارتمان 
مشاوره حقوقی ملکی 
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

نکات حقوقی قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

علیرغم اهمیت تنظیم قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره توسط وکیل قرارداد ساختمانی، اگر تصمیم گرفته اید که خودتان این قرارداد را تنظیم کنید، بهتر است نکات زیر را در تعیین مواد آن رعایت نمایید:

  • مشخصات صاحبکار و چهار ناظر مورد نظر از جمله رشته نظارت ساختمان، شماره عضویت سازمان، شماره پروانه اشتغال و پایه.
  • تعیین موضوع قرارداد که شامل ارائه خدمات مربوط به نظارت بر اجرای ساختمان می باشد.
  • تعیین مدت زمان قرارداد.
  • تعیین تعهدات طرفین.
  • تعیین حق الزحمه مهندسین ناظر و چگونگی پرداخت آن.
  • تعیین چگونگی فسخ یا اتمام قرارداد.
  • تعیین چگونگی حل اختلافات مربوط به قرارداد.
  • نشانی طرفین.
  • اسناد قرارداد از جمله شرح خدمات ناظرین، پروانه ساختمان و نقشه های ساختمان.

 

 

نمونه قرارداد نظارت بر ساختمان

 

هزینه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

هنگامی که سخن از تنظیم قرارداد ساختمان چهار ناظره توسط وکیل می شود، هزینه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان مهم خواهد شد. در واقع بسیاری از صاحب کاران و مهندسان ناظر با توجه به هزینه زیاد تنظیم قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظر توسط وکیل از انجام این کار صرف نظر می کنند. در نتیجه با مشکلات حقوقی مختلفی روبرو خواهند شد. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، سعی داشته ایم تمامی خدمات خود از جمله تنظیم قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره را با بهترین قیمت ارائه کنیم. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان از طریق مشاور حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

نمونه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره

اگر به دنبال دانلود یا خرید نمونه قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره هستید، بایستی بدانید که این کار ممکن است شما را با مشکلات حقوقی متعددی مواجه کند. چرا که هر قرارداد و رابطه حقوقی دارای شرایط خاصی می باشد. حتی اگر عنوان آن یکسان باشد. در نتیجه بهتر است، تنظیم قرارداد نظارت بر اجرای ساختمان چهار ناظره را به یک وکیل کاربلد بسپارید. شما می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.