مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار

مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار

مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار

مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار امکان پذیر است؟ تعریف حقوقی اعسار چیست؟ در چه مواردی می توان درخواست اعسار داد؟ چه شرایطی برای پذیرش درخواست مذکور بایستی لحاظ گردد؟ تعریف حقوقی خسارت تاخیر تادیه چیست؟ اگر سری به دادگاه های حقوقی بزنیم، به خوبی متوجه خواهیم شد که درصد بالایی از دعاوی حقوقی را دعاوی مالی تشکیل داده اند. یکی از مباحث حقوقی که پیرامون اینگونه از دعاوی مطرح می شود، درخواست اعسار و خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار خواهد بود. به همین منظور همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی خسارت تاخیر تادیه با وکلای مجموعه ما در ارتباط هستند. در نتیجه با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، افراد سوالات فراوانی را از ما می پرسند که به مهمترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از نوشته های موسسه حقوقی وکلای تلفنی به موضوع خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار و مطالبه آن بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف اعسار از زبان وکیل

در اولین گام پیش از بررسی موضوع مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار به سراغ تعریف حقوقی اعسار خواهیم رفت. در واقع ریشه این کلمه به معنی رنج و سختی است که ارتباط نزدیکی با معنای حقوقی آن دارد. دکترین حقوقی، اعسار را شرایطی می دانند که فرد (در مورد اشخاص حقوقی صدق نمی کند) نتواند از طریق اموالش بدهی های خود را پرداخت کند. به عبارت دیگر، وی امکان پرداخت بدهی هایش را به خاطر دلایلی نظیر عدم دسترسی به اموال یا کافی نبودن آنها نداشته باشد.

 

 

مشاوره با وکیل اعسار

 

در چه مواردی می توان درخواست اعسار داد؟

در ادامه بررسی موضوع مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار بایستی با موارد درخواست اعسار آشنا شویم. این موارد در دو نوع تقسیم بندی می شوند:

  • اعسار نسبت به هزینه دادرسی: خواهان برای اینکه بتواند حل و فصل اختلافات حقوقی خود را به دادگاه ببرد، بایستی هزینه دادرسی به دعوای مذکور را پرداخت نماید. حال گاهی اوقات ممکن است که فرد مذکور امکان پرداخت این هزینه را نداشته باشد. به همین خاطر قانونگذار در راستای جلوگیری از تضییع حق افراد، این امکان را در نظر گرفته که وی با اثبات اعسار خود از پرداخت این هزینه معاف شود.
  • اعسار نسبت به محکوم به: گاهی اوقات نیز این اتفاق می افتد که محکوم علیه توانایی پرداخت محکوم به را ندارد. در اینگونه موارد، درخواست اعسار به کمک افراد خواهد آمد.

شما می توانید تمامی سوالات خود پیرامون درخواست اعسار را از طریق مشاوره حقوقی تلفنی بپرسید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

شرایط لازم برای پذیرش درخواست اعسار

یکی دیگر از مواردی که هنگام آشنایی با خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار باید به آن پرداخته شود، شرایط لازم برای پذیرش درخواست اعسار می باشد. این شرایط بر اساس مواد قانونی گوناگون عبارتند از:

  • تقدیم درخواست اعسار از طریق تنظیم فرم دادخواست اعسار به دادگاه مورد نظر.
  • معرفی حداقل دو شاهد به دادگاه. این شاهدین بایستی نسبت به وضعیت اقتصادی، معیشتی و درآمدی متقاضی مطلع باشند و نسبت به عدم توانایی او برای پرداخت هزینه مورد نظر شهادت دهند.

 

 

اعسار از پرداخت جزای نقدی 
مشاوره حقوقی اعسار 
زمان مبنای مطالبه خسارت تاخیر تادیه
خسارت تاخیر در تادیه 
درباره ما 

 

  • اعلام دقیق کلیه اموال متقاضی اعم از منقول یا غیرمنقول شامل تعداد، مقدار و قیمت.
  • اعلام دقیق و شفاف مشخصات کامل حساب های متقاضی در موسسات اعتباری یا بانک ها.
  • ضمیمه طلبکاری های فرد متقاضی از اشخاص ثالث و کلیه نقل و انتقالات متقاضی.
  • استعلام گرفتن دادگاه به درخواست طلبکار از سازمان ثبت، بانک مرکزی و اداره راهور.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

برای درخواست اعسار به کجا مراجعه کنیم؟

تا اینجای مقاله سعی داشتیم شما را با نکات مهم درخواست اعسار آشنا کنیم. در آخرین بخش از آشنایی با این درخواست و پیش از اینکه به سراغ تعریف حقوقی خسارت تاخیر تادیه برویم، بایستی به این سوال پاسخ دهیم که برای درخواست اعسار باید به کجا مراجعه کنیم؟ در واقع افراد بایستی برای تقدیم دادخواست اعسار خود از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام کنند. در صورت وجود هرگونه پرسش می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

خسارت تاخیر تادیه

 

خسارت تاخیر تادیه چیست؟

آخرین موردی که پیش از آشنایی با خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار باید به آن اشاره کنیم تعریف حقوقی خسارت تاخیر تادیه می باشد. در واقع در بسیاری از روابط حقوقی بین افراد، آنها توافق می کنند که متعهد، مبلغی را در یک تاریخ مشخص به متعهد له پرداخت کند. حال اگر این کار انجام نگیرد، طلبکار می تواند متناسب با تاخیر بدهکار برای پرداخت مبلغ مذکور، خسارت تاخیر تادیه دریافت نماید. اگر قصد مطرح کردن دعوای خسارت تاخیر تادیه را دارید بهتر است، این کار الزاما از طریق یک وکیل خسارت تاخیر تادیه انجام گیرد. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

آیا پس از صدور حکم اعسار می توان برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه اقدام کرد؟

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سوال مهم مذکور در ابتدای مقاله اشاره کنیم. مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از جمله شرایط مهم مطالبه خسارت تاخیر تادیه، وجود تمکن مالی مدیون می باشد. حال با اثبات اعسار، عملاً عدم تمکن مالی فرد، اثبات شده است. در نتیجه مطالبه خسارت تاخیر تادیه پس از صدور حکم اعسار با استناد به ماده 522 قانون آیین دادرسی مدنی و نظریه شماره 1520-186/1-92 اداره کل حقوقی قوه قضاییه امکان پذیر نیست.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.