ممنوع الخروج کردن شوهر

ممنوع الخروج کردن شوهر

ممنوع الخروج کردن شوهر

ممنوع الخروج کردن شوهر 

مهریه در حال حاضر به یکی از بزرگترین چالش ها میان زوجین تبدیل شده است، به طوری که زن برای وصول مهریه خود علاوه بر توقیف اموال با ممنوع الخروج کردن شوهر او را تحت فشار می گذارد. مراجعه به مشاوره حقوقی راهکارهای لازم را در اختیار زوجه قرار می دهد که چگونه مرد را ممنوع الخروج کند و از چه روش هایی برای دریافت مهریه خود استفاده نماید. 

ممنوع الخروج کردن شوهر

ممنوع الخروج کردن شوهر بابت مهریه

همانطور که گفته شد زن در اولین اقدام برای مطالبه مهریه می تواند از روش ممنوع الخروج کردن شوهر کمک بگیرد. پس از مراجعه زوجه به اداره ثبت، حکم توقیف اموال و ممنوع الخروج شدن شوهر صادر خواهد شد. برای وصول مهریه می توان از دو طریق اداره ثبت اسناد و املاک و دادگاه اقدام نمود. اما اگر زن نگران خروج مرد از کشور و فرار ایشان از پرداخت مهریه است، بهتر است از طریق اداره ثبت اقدام نماید، چون ممنوع الخروج کردن شوهر از این طریق سریعا انجام می شود. 

مشاوره حقوقی تلفنی می تواند در این زمینه اطلاعت کافی را در اختیار افراد قرار دهد، و ایشان را راهنمایی کند که با توجه به پرونده خود از کدام روش برای وصول مهریه اقدام نمایند. 

 شرایط ممنوع الخروج کردن زوج

در ماده 17 قانون گذرنامه آمده است که زن میتواند مرد را برای وصول مهریه خود ممنوع الخروج نماید. به طور کلی زمانی که افراد دارای بدهی های مالی هستند ممنوع الخروج کردن ایشان اقدام تامینی است که از طرف مراجع قضایی انجام می شود. 

شرایط ممنوع الخروج کردن شوهر آن است که ابتدا زن از طریق مراجع قانونی مانند اداره ثبت و دادگاه درخواست وصول مهریه را ارائه نماید. در اداره ثبت بلافاصله پس از صدور اجرائیه مرد ممنوع خواهد شد. اما در دادگاه زن باید تقاضا ممنوع الخروج شدن شوهر را داشته باشد، تا دستور مربوطه صادر شود. مشاوره حقوقی آنلاین که در سایت وکیل تلفنی ارائه می شود، مراحل قانونی و مدارک مورد نیاز جهت ممنوع الخروج کردن شوهر را شرح خواهد داد. 

چارت هزینه مشاوره حقوقی

رفع ممنوع الخروج کردن زوج

قانونگذار در ماده 23 قانون محکومیت های مالی راهکارهایی برای رفع ممنوع الخروج مرد در نظر گرفته است.

-اولین راهکار آن است که مرد بدهی مالی خود یعنی مهریه را به طور کامل پرداخت نماید. 

-دومین راه حل آن است که رضایت زوجه را برای رفع ممنوع الخروج کردن دریافت کند. این رضایت نامه باید به صورت کتبی و قانونی تهیه شود. 

-سومین راه آن است که وجه تضمین مناسبی زوج بسپارد. در صورتی که مرجع قضایی وثیقه را بپذیرد از حکم ممنوع الخروجی شوهر رفع اثر خواهد کرد. 

-چهارمین راه حل صدور حکم اعسار شوهر می باشد. برای هر یک از موارد گفته شده می توان در بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی با کارشناس مهریه گفتگو کرد و ابهامات خود را برطرف نمود. 

مشاوره حقوقی ممنوع الخروجی

 ممنوع الخروج کردن زوج چه مدت اعتبار دارد؟ 

مدت ممنوع الخروج کردن شوهر به عوامل مختلفی بستگی دارد. تلاش زوج برای پرداخت بدهی خود می تواند این زمان را کاهش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد روش هایی وجود دارد که بتوان از حکم ممنوع الخروجی رفع اثر کرد. اما در نهایت تمام راه حل های گفته شده منوط به پرداخت بدهی، رضایت زن یا سپردن وثیقه مناسب می باشد. بنابراین تا زمانی که درباره نحوه وصول مهریه و چگونگی پرداخت آن تعیین تکلیف نشده، امکان خروج از کشور برای مرد وجود ندارد. این ممنوعیت می تواند مادام العمر باشد و یا به کمک وکیل خبره و استفاده از روش های قانونی در مدت کوتاهی این حکم لغو شود.                       

ممنوع الخروج کردن مرد در صورت اعسار

زمانی که زوجه برای وصول مهریه خود اقدام می کند، مرد می تواند دادخواست اعسار به دادگاه ارائه نماید. اما اعسار مرد به خودی خود مانع از ممنوع الخروج شدن ایشان نخواهد شد، بلکه رسیدگی دادگاه به موضوع اعسار مرد و تعیین تکلیف درباره چگونگی پرداخت مهریه با توجه به توان مالی مرد است که به رفع ممنوع الخروجی شوهر کمک می کند. 

بنابراین پس از آنکه دادگاه به موضوع اعسار مرد رسیدگی کرد و مهریه را تقسیط نمود، مرد باید پیش پرداخت مهریه را بپردازد، و پس از واریز چند قسط مهریه به حساب زوجه می تواند از طریق ارائه دادخواست به دادگاه رفع ممنوع الخروجی را تقاضا نماید. 

ممنوع الخروج کردن برای مهریه

هزینه ممنوع الخروج کردن شوهر به کمک وکیل

برای ممنوع الخروج کردن شوهر مراجعه به مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته بسیار کمک کننده خواهد بود. مشاور حقوقی راهکارهای لازم را در اختیار افراد قرار می دهد و با مشخص کردن هزینه مناسب و منصفانه پرونده افراد را پیگیری خواهد کرد. 

سایت جامع وکلای تلفنی به عنوان مرکز آنلاین خدمات حقوقی تلاش می کند با قرار دادن تعرفه های پایین مراجعین خود را در رسیدن به حقوق مالی و معنوی شان یاری نماید. 

برای ممنوع الخروج کردن شوهر چه باید کرد؟

برای ممنوع الخروج کردن شوهر دو روش وجود دارد، مراجعه به اداره ثبت اسناد، یا اقدام از طریق دادگاه، که وکیل خانواده با مطالعه پرونده موکل خود را راهنمایی خواهد کرد که کدام روش مناسب تر است. 

در صورتی مهریه که عندالمطالبه باشد و زوج دارای اموال مناسبی جهت پرداخت مهریه باشد اقدام از طریق ثبت راهکار مناسبی است. زوجه ابتدا به دفترخانه عقد مراجعه و با ارائه دفتر نکاحیه و مدارک هویتی خواستار صدور اجرائیه می شود. اداره ثبت پس از دریافت دستور لازم اموال مرد را توقیف و حکم به ممنوع الخروج شدن مرد می دهد. 

اداره ثبت ده روز به مرد فرصت می دهد که مهریه زن را پرداخت نماید، در صورتی که مرد در مهلت گفته شده اقدامی نکند، دادگاه اموال وی را به مزایده خواهد گذاشت و از محل فروش اموال مرد مهریه زن را پرداخت می کند. باید توجه داشت که اموال مرد باید بیشتر از مستثنیات دین باشد، وگرنه مرد می توان به حکم توقیف اموال اعتراض نماید و از آن رفع اثر کند. 

در دادگاه نیز ابتدا زن باید دادخواست مطالبه مهریه دهد و همزمان با این دادخواست یا پس از ارسال آن تقاضا ممنوع الخروج کردن شوهر را داشته باشد. 

ممنوع الخروج کردن شوهری که سفرهای کاری به خارج کشور دارد به چه صورت است؟ 

بر طبق رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در صورتی که مرد جزو بدهکاران خاص باشد می تواند از دادگاه تقاضا رفع حکم ممنوع الخروجی را داشته باشد. همچنین درباره سفرهای ضروری و سفرهای درمانی با بررسی مقام قضایی امکان رفع ممنوع الخروج وجود دارد.

سوالات متداول   

 1- در صورتی که مهریه عندالاستطاعه باشد بهتر است از چه طریق اقدام شود؟

در این صورت توصیه می شود که دادخواست به دادگاه ارائه شود.

2- چنانچه بیم فرار همسر از کشور وجود داشته باشد چه باید کرد؟

باید از طریق اداره ثبت، وی را سریعا ممنوع الخروج کرد.

3- بنده برای دادخواست وصول مهریه توانایی مالی ندارم آیا راهی وجود دارد؟

می توان دادخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی به دادگاه ارائه نمود.

4- من چند قسط از مهریه همسرم را پرداخته ام آیا می توانم درخواست رفع ممنوع الخروجی بدهم؟

بله برای نگارش متن دادخواست با وکیل مهریه مشورت نمایید.

5- من در هیچ صورتی توانایی پرداخت مهریه همسرم را ندارم چگونه می توانم حکم ممنوع الخروجی را رفع کرد؟

در چنین شرایطی بهترین راه حل مصالحه با طرف مقابل است.


سوالات متداول

نظرات

راضیه دهقان

سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران محترم وکیل تلفنی خدا قوت که در ۲۴ ساعت شبانه روز مشاوره های تلفنی با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان انجام میشود


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، مهریه در حال حاضر به یکی از بزرگترین چالش ها میان زوجین تبدیل شده است، به طوری که زن برای وصول مهریه خود علاوه بر توقیف اموال با ممنوع الخروج کردن شوهر او را تحت فشار می گذارد. مراجعه به مشاوره حقوقی راهکارهای لازم را در اختیار زوجه قرار می دهد که چگونه مرد را ممنوع الخروج کند و از چه روش هایی برای دریافت مهریه خود استفاده نماید.


محمد

سلام تقاضای ممنوع الخروجی از دو راه ممکن است یا دادگاه یا اداره ثبت. هم جنین شعرهای درمانی و زیارتی منوط به اجازه مقام قضایی است


بهاره توکلی پور

باسلام و ادب خدمت موسسه وکیل تلفنی.در وضعیت سخت و بیماری کرونا وشرایط بد مالی کاری بسیار ارزشمند و عالی انجام شده در راستای احقاق حق مردم و موسسه ای با بهترین وکلا ومتخصصین این رشته.بنده از مشاورین همکاران شما از جمله خانم بهاره توکلی پور در زمینه خانواده بهره بردم که بسیار راضی بودم بسیار سپاسگزارم.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی . ماده 17 قانون گذرنامه آمده است که زن میتواند مرد را برای وصول مهریه خود ممنوع الخروج نماید. به طور کلی زمانی که افراد دارای بدهی های مالی هستند ممنوع الخروج کردن ایشان اقدام تامینی است که از طرف مراجع قضایی انجام می شود. شرایط ممنوع الخروج کردن شوهر آن است که ابتدا زن از طریق مراجع قانونی مانند اداره ثبت و دادگاه درخواست وصول مهریه را ارائه نماید. در اداره ثبت بلافاصله پس از صدور اجرائیه مرد ممنوع خواهد شد. اما در دادگاه زن باید تقاضا ممنوع الخروج شدن شوهر را داشته باشد، تا دستور مربوطه صادر شود


ملیکا محبوبی

ممنوع الخروج شدن مرد توسط اجرای اسناد رسمی زن برای دریافت مهریه خود میتواند از طریق دفترخانه رسمی ازدواج اقدام نماید و مبادرت به صدور اجراییه نماید که پس از ابلاغ آن به زوج زن میتواند تمام اموال منقول و غیر منقول همسر را بازداشت نماید اما امکان دارد در برخی موارد زن امکان دسترسی به اموال شوهر را نداشته باشد یا نتواند مالی را برای وصول طلبش معرفی نماید و مرد هم خود از معرفی اموالش خودداری نماید که در این شرایط میتواند دستور ممنوع الخروج شدن مرد را بدهد تا مرد به دلیل پرداخت نکردن مهریه و فرار از پرداخت امکان خروج از کشور را نداشته باشد و بتوان از این لحاظ مانع او شد. هدف از ممنوع الخروج شدن مرد به دلیل عدم پرداخت مهریه ابزاری است که مرد را تحت فشار قرار دهد و مجبور شود که مهریه زن را پرداخت نماید.


Mohamad sheykhi

به تجویز قانون ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه از دو طریق امکان پذیر است به استناد ماده ۲۳ قانون محکومیت های مالی در هر دعاوی حقوقی از جمله مطالبه مهریه ،پس از صدور رای محکومیت مهریه و نپرداختن مهریه و یا تقسیط نشدن مهریه توسط زوج ،محکوم له (زوجه) می تواند از دادگاه صادر کننده رای تقاضای صدور قرار ممنوع الخروج کردن زوج (شوهر) را کند . دادگاه تکلیف به پذیرش آن دارد مگر اینکه مهریه پرداخت شودیا اعسار زوج برای پرداخت مهریه پذیرفته شود. همچنین اگر شوهر (محکوم علیه) تامینی مناسب به تشخیص دادگاه بسپارد،رفع ممنوع الخروجی صادر می شود.رجوع شود به مواد ۳،۶و۲۳ قانون محکومیت مالی مصوب ۱۳۹۳ ماده۳ـ اگر استیفای محکومٌ‌ به از طرق مذکور در این قانون ممکن نگردد محکومٌ‌علیه به تقاضای محکومٌ‌ له تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته‌ شدن ادعای اعسار او یا جلب رضایت محکومٌ‌ له حبس می‌شود. چنانچه محکومٌ‌علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده ‌باشد حبس نمی‌شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود. تبصره۱ـ چنانچه محکومٌ‌علیه خارج از مهلت مقرر در این ماده، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خود را اقامه کند، هرگاه محکومٌ‌ له آزادی وی را بدون اخذ تأمین بپذیرد یا محکومٌ‌علیه به تشخیص دادگاه کفیل یا وثیقه معتبر و معادل محکومٌ‌ به ارائه نماید، دادگاه با صدور قرار قبولی وثیقه یا کفیل تا روشن شدن وضعیت اعسار از حبس محکومٌ‌علیه خودداری و در صورت حبس، او را آزاد می‌کند. در صورت ردّ دعوای اعسار به موجب حکم قطعی، به کفیل یا وثیقه‌ گذار ابلاغ می‌شود که ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ واقعی نسبت به تسلیم محکومٌ‌علیه اقدام کند. در صورت عدم تسلیم ظرف مهلت مذکور حسب مورد به دستور دادستان یا رئیس دادگاهی که حکم تحت نظر آن اجراء می‌شود نسبت به استیفای محکومٌ‌به و هزینه‌های اجرائی از محل وثیقه یا وجه‌ الکفاله اقدام می‌شود. در این مورد دستور دادگاه ظرف مهلت ده روز پس از ابلاغ واقعی قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است. نحوه صدور قرارهای تأمینی مزبور، مقررات اعتراض نسبت به دستور دادستان و سایر مقررات مربوط به این دستورها تابع قانون آیین دادرسی کیفری است.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.