ارث نامادری-وکلای تلفنی

ارث نامادری-وکلای تلفنی

ارث نامادری-وکلای تلفنی

ارث نامادری چیست؟ وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟ داشتن وکیل در پرونده تقسیم ارث چه اهمیتی دارد؟ تقسیم ارث زن به چه صورت است؟ مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده تقسیم ارث چیست؟ استفاده از خدمات مشاوره حقوقی ارث چه لزومی دارد؟ یکی از مباحث پرتکرار در مورد حقوق ارث، ارث نامادری می باشد. به دلیل پیچیدگی زیاد این موضوع همواره بسیاری از افراد خواهان دریافت مشاوره حقوقی در مورد ارث نامادری با متخصصان موسسه حقوقی وکلای تلفنی هستند. به همین جهت تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات متداول در مورد ارث نامادری و سایر پرسش های پیرامون آن که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، پاسخی کامل و جامع دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟

در اولین گام هنگام بررسی مبحث ارث نامادری باید بدانیم که وکیل ارث چه خصوصیاتی دارد؟ اولین خصوصیت وکیل ارث خوب این است که تسلط کاملی بر قانون و مقررات مربوط به ارث داشته باشد. همچنین این فرد باید سعی کند همواره دانش خود را به روز کند و از تازه ترین مصوبات مجلس در  این مورد پیش از هر شخص دیگری آگاه شود. با توجه به پیچیدگی و تعدد پرونده های مربوط به ارث نیاز است تا وکیل ارث فردی ریزبین و نکته سنج باشد. ویژگی ذکر شده به او کمک می کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین راه حل برای معضلات حقوقی شما را پیدا کند. اصولا وکلای ارث دسترسی کاملی به اسناد و مدارک متوفی دارند. به همین دلیل بایستی این اشخاص امانتداران خوبی باشند و وجدان کاری بالایی داشته باشند. یعنی هیچ گاه فکر سواستفاده از این مدارک به ذهن آنان خطور نکند.

جهت ارتباط با بهترین وکلای ارث ایران میتوانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره ببرید.

 

 

مشاوره تقسیم ارث

 

اهمیت داشتن وکیل در پرونده تقسیم ارث

در گام بعدی پیش از پرداختن به موضوع ارث نامادری بایستی بدانیم که داشتن وکیل در پرونده تقسیم ارث چه لزومی دارد؟ در طول زندگی تمامی افراد برای یک بار هم که شده درگیر مسئله تقسیم ارث می شوند. با توجه به اینکه در قانون، مراحل زیادی از جمله مهر و موم ترکه، تحریر ترکه و... برای تقسیم ترکه وجود دارد، به علاوه طی کردن هر یک از این موارد نیازمند به داشتن اطلاعات حقوقی است، باید شما در این مسیر از یک وکیل کمک بگیرید. در غیر این صورت به احتمال زیاد در روند تقسیم ارث به مشکل برمیخورید.

برخی از افراد فکر می کنند که با جستجو در مرورگرها می توانند اطلاعات حقوقی لازم برای تقسیم ارث را بدست آورند. ولی آنان به این نکته توجه نمی کنند که نمی توان راه حل یکسانی برای تمامی پرونده های ارث در نظر گرفت. در واقع نیاز است تا وکیلی کاردان و متخصص تمامی جوانب، اسناد و مدارک موجود را بررسی نماید. سپس در گام آخر بهترین راه برای حل معضل شما را بیان کند.

 

تقسیم ارث زن به چه صورت است؟

در حین بررسی ارث نامادری بایستی به پرسش تقسیم ارث زن به چه صورت است؟ جوابی در خور دهیم. اولین نکته مهم در تقسیم ارث زن این است که او هنگام فوت متاهل و یا مجرد بوده است؟ اگر او متاهل بوده و فرزندی نداشته است، نصف ارث به والدین و نصف دیگر به شوهر خواهد رسید. اگر در فرض ذکر شده فرزندان نیز به ورثه اضافه شوند، والدین یک سوم، شوهر یک چهارم و مابقی ارث به فرزندان می رسد. به این ترتیب که پسر دو برابر دختر ارث خواهد برد.

حال اگر زنی شوهر نداشته باشد؛ اما والدین و فرزندان او زنده باشند، یک سوم ارثیه سهم والدین می باشد. مابقی نیز سهم اولاد محسوب می شود. در صورتی که والدین او در قید حیات نباشند، یک چهارم اموال به شوهر متوفی و سه چهارم باقی مانده به اولاد می رسد. اگر زن مجرد باشد و یا بعد از شوهر خود بمیرد، اموال او به خواهر و برادر زنده و والدین او در صورت زنده بودن خواهد رسید.

 

 

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه
مشاوره حقوقی حصر وراثت
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقسیم ارث زن می توانید همین حالا با متخصصان حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

آیا از نامادری ام به من ارثی می رسد؟

برای بررسی دقیق تر مبحث ارث نامادری باید به سوال آیا از نامادری ام به من ارثی می رسد؟ پاسخی مناسب بدهیم. طبق ماده هشتصد و شصت و دو قانون مدنی ایران، افراد ذیل بر مبنای نسب از متوفی ارث خواهند برد:

  • پدر و مادر و اولاد اولاد اولاد.
  • اعمام و خالات و عمات اخوال.
  • اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها.

با توجه به ماده ذکر شده پاسخ به سوال فوق منفی است. ولی طبق مواد قانونی متوفی می تواند در مورد یک سوم اموال خود وصیت کند. حال ممکن است که او در این شرایط مقداری از ارث خود را به فرزند همسرش داده باشد. در این صورت شاید بتوان به سوال بالا جوابی مثبت داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر شرایطی که افراد می توانند از نامادری ارث ببرند، بهتر است همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید.

 

 

مشاوره با وکیل ارث

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده تقسیم ارث

اکنون نوبت آن رسیده تا بعد از کسب اطلاعات در مورد ارث نامادری با مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده تقسیم ارث آشنا شویم. قانونگذار در بیستمین ماده از قانون آیین دادرسی مدنی ذکر کرده که مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده های مربوط به ارث دادگاه محل آخرین اقامتگاه متوفی خواهد بود. همچین اگر آخرین اقامتگاه متوفی مشخص نباشد، بایستی آخرین اقامتگاه معلوم متوفی در ایران را مدنظر قرار دهیم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.