تقسیم ترکه چیست؟- وکلای تلفنی

تقسیم ترکه چیست؟- وکلای تلفنی

تقسیم ترکه چیست؟- وکلای تلفنی

تقسیم ترکه چیست؟ تقسیم ترکه در ایران چه مراحلی دارد؟ برای مشاوره با وکیل تقسیم ترکه باید چه اقدامی انجام داد؟ تقسیم ترکه با کمک وکیل چه مزایایی دارد؟ چه مرجعی مسئول رسیدگی به پرونده پیرامون ترکه است؟ یکی از مباحث حقوقی که همواره نام آن را می شنویم، تقسیم ترکه نام دارد. کمتر کسی را می توان یافت که در طول زندگی خود با مسائل مربوط به آن درگیر نشده باشد. با این وجود اکثر افراد، اطلاعات کاملی در این مورد ندارند. همین عدم آگاهی باعث شده تا آنان نتوانند به آسانی مسائل خود در حوزه نامبرده را حل کنند. به همین منظور اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی تقسیم ترکه با متخصصان موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. آنان سوالات زیادی را در این باره از ما میپرسند که مهمترین آن را در ابتدای مقاله ذکر نمودیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی با مسائل مربوط به تقسیم ترکه در ایران آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف تقسیم ترکه از زبان وکیل

در نخستین گام هنگام بررسی تقسیم ترکه نیاز است تا تعریف دقیقی از این مفهوم ارائه دهیم. زمانی که شخصی فوت می کند نیاز است تا دیون وی به طور کامل پرداخت گردد تا روح او در آسایش باشد. حال این دیون از ترکه او یعنی حقوق و اموال به جا مانده از این شخص پرداخت می گردد. به عبارتی دیگر، واژه ترکه در فرهنگ لغت حقوقی به معنای اموال به جا مانده از متوفی می باشد. در گام بعدی بعد از پرداخت دیون شخصی که فوت شده است، ترکه باقی مانده باید میان وارثان تقسیم شود. در چنین شرایطی تمامی حقوق، دارایی و اموال منقول و غیر منقول متوفی میان بازماندگان براساس سهمی که در مواد قانونی ذکر شده تقسیم خواهد شد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در مورد تقسیم ترکه می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی  با ما در ارتباط باشید.

 

 

تقسیم ترکه در ایران

 

مراحل تقسیم ترکه در ایران

در گام بعدی هنگام بررسی تقسیم ترکه بایستی به مبحث مراحل تقسیم ترکه در ایران بپردازیم. برای اینکه این مراحل به درستی انجام شود، نیاز است تا برخی اقدامات قانونی را به ترتیب ذکر کنیم. نخستین اقدام انحصار وراثت می باشد. در این مرحله باید وارثان با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت را بدهند. جهت این کار باید آنان مدارکی همچون گواهی فوت و کپی شناسنامه تمام وارثان را به همراه داشته باشند.

مرحله بعدی تصفیه ترکه نام دارد. در مرحله نامبرده باید دیون و بدهی های متوفی توسط مدیر تصفیه پرداخت شود. سومین مرحله تحریر ترکه نامگذاری شده است. بدین صورت که از اموال به جا مانده صورت برداری شده و در صورتی که احتمال تلف یا ضایع شدن مالی وجود داشته باشد، در مورد آن تصمیم گیری می شود. اگر با این وجود ذینفعان ترسی از تلف شدن یا تصرف دیگری در ترکه داشته باشند می توانند در مرحله آخر تقسیم ترکه  درخواست مهر و موم ماترک را به شورای حل اختلاف بدهند. در صورتی که سوالات بیشتری در مورد مراحل تقسیم ترکه دارید می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  با وکلای مجرب ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی با وکیل تقسیم ترکه

در حین بررسی مبحث تقسیم ترکه بایستی به اهمیت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل تقسیم ترکه نیز بپردازیم. متاسفانه بسیاری از افراد، آگاهی کامل نسبت به پیچیدگی های این مسئله ندارند. آنان تصور می کنند که خودشان به تنهایی می توانند این امور را پیگیری کنند. در حالی که قوانین و مقررات مربوط به این موضوع به قدری گسترده است که برای هر پرونده حقوقی مربوط به تقسیم ترکه ممکن است راه حل های گوناگونی وجود داشته باشد. به همین جهت بهتر است پیش از هر اقدامی از خدمات مشاوره حقوقی تقسیم ترکه بهره ببرید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی تقسیم ترکه
مشاوره حقوقی مهر و موم ترکه
فروش سهم الارث
درباره ما 

 

 

مزایای تقسیم ترکه با وکیل

ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که اصلا تقسیم ترکه به کمک وکیل چه مزایایی دارد؟ در پاسخ باید گفت که همراهی یک وکیل کاردان در این مسیر باعث می شود تا شما زودتر بتوانید به نتیجه برسید و تمامی اقدامات مربوط به تقسیم اموال با سرعت بیشتری انجام شود. چرا که دیگر شما اشتباهاتی که ناشی از ناآگاهی در این زمینه است را انجام نمی دهید و به طور اصولی امور مربوط به تقسیم ترکه را پیگیری می کنید.

همچنین ممکن است برخی از افراد سودجو به این دلیل که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حق و حقوق شما را پایمال کنند. در چنین شرایطی نیز همراهی یک وکیل حرفه ای در این راه باعث می شود تا شما بتوانید به طور کامل به حق خود برسید. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتری در این مورد هستید می توانید از خدمات مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

وکیل تقسیم ماترک

 

مرجع رسیدگی کننده به پرونده تقسیم ترکه

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با مرجع رسیدگی کننده به پرونده تقسیم ترکه آشنا شویم. بر اساس بیستمین ماده قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی به امور پیرامون ترکه تا زمانی که اموال تقسیم نشده است با دادگاه محلی است که آخرین اقامتگاه متوفی در آن قرار داشته است. حال ممکن است این پرسش مطرح شود که در صورتی که آخرین اقامتگاه متوفی معلوم نباشد، مرجع رسیدگی کننده کدام دادگاه می باشد؟ در پاسخ باید گفت در چنین شرایطی دادگاه محلی حوزه آخرین سکونتگاه متوفی در ایران که معلوم است، به عنوان مرجع صالح انتخاب می شود.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.