بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت

بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت

منظور از قرارداد مشارکت در ساخت همان قراردادی می باشد که مالک، زمین یا ملک خود را با عنوان آورده در اختیار سازنده قرار می دهد. سپس سازنده با توجه به دانش فنی و سرمایه نقدی، اقدامات لازم را برای ساخت یک ساختمان انجام داده و بعد از اتمام مراحل ساخت و ساز، سازنده واحدهای به عمل آمده را بین خود و مالک زمین یا ملک تقسیم بندی می کند. در بررسی مربوط به ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت می توانید اطلاعات زیادی را به دست آورید. از سوی دیگر هیچ گونه ماده ای نیز در باب قرارداد مذکور در قانون مدنی وجود ندارد. همچنین قراردادهای یاد شده شرعی بوده و از سوی فقهی نیز مورد تایید واقع شده است.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد امروزه بسیاری از افراد به دنبال بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت هستند. چرا که از این طریق می خواهند با آگاهی بالایی از حق و حقوق خود در جلسه دادگاه دفاع کنند. شما تنها با مراجعه به یکی از آژانس های بنگاهی معتبر محل خود، می توانید نمونه های مختلفی از قراردادهای مشارکت در ساخت را مشاهده کنید. امروزه بسیاری از مالکانی که زمین یا ملک بزرگی را دارند، به دنبال سازنده و سرمایه گذار هستند تا بتوانند ساخت و ساز عظیمی را انجام دهند. همچنین شما می توانید جهت بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت با 09212242670 در تماس باشید. همچنین می توانید از  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در وبسایت موسسه بهره مند شوید.

 

مزایای انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت در حضور وکیل

اکنون که به ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت پی بردید بهتر است که به برخی از موارد توجه نمایید. از مهمترین این موارد می توان به انعقاد قرارداد مذکور در حضور وکیل اشاره کرد. متاسفانه در سال های اخیر کلاهبرداری های زیادی را در خصوص قراردادهای مشارکت در ساخت مشاهده شده است. اصلی ترین دلیل این گونه مشکلات نیز عدم عقد قرارداد یاد شده به شکل قانونی و رسمی می باشد. بنابراین پیشنهاد می شود که قرارداد مدنظرتان را حتما در حضور وکیل انجام دهید. چرا که در چنین حالتی تمام جزئیات مربوط به قرارداد تحت نظر وکیل خواهد بود. بنابراین طرفین نمی توانند از جزئیات قرارداد شانه خالی کنند. همچنین برای بررسی دقیق ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت با ما در تماس باشید. ما در این موسسه سعی داریم تا اطلاعاتی بیشتری را در خصوص قراردادهای مشارکت در ساخت ارائه دهیم.

 

 

مشارکت در ساخت

 

تعیین مدت زمان قرارداد مشارکت در ساخت

یکی از مهمترین موضوعاتی که در ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت وجود دارد، مدت زمان قرارداد است. یادتان باشد که در حین عقد قرارداد بایستی تاریخ مشخصی را از زمان اتمام پروژه به ثبت برسانید. به طوری که سازنده موظف است تا تاریخ مندرج شده در قرارداد، ساخت و ساز را به اتمام رسانده باشد. در غیر این صورت بایستی مبلغی را به عنوان خسارت به صاحب ملک یا زمین پرداخت نماید. شما نیز در حین بررسی ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت به این امر توجه لازم را داشته باشید. چرا که در برخی از مواقع سازنده ها، تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی را بهانه کرده و تاریخ اتمام پروژه را به تعویق می اندازند.

 

آیا می توان قرارداد مشارکت در ساخت را انتقال داد؟

یکی از مهمترین سوال هایی که ذهن مالک زمین یا سازنده را به سوی خود مشغول کرده است، قابلیت انتقال مشارکت می باشد. توجه نمایید که بنا به ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت، می توان چنین مشارکتی را انتقال داد. همچنین انتقال قرارداد مشارکت در ساخت از انواع مختلفی برخوردار می باشد. مهمترین انواع انتقال قرارداد مشارکت در ساخت عبارتند از: انتقال ارادی و انتقال قهری. همچنین در حین انتقال قرارداد یاد شده بایستی رضایت طرفین دیگر را نیز به دست آورید. چرا که در غیر این صورت انتقال قرارداد قابلیت فسخ را دارد. شما می توانید با بررسی کامل ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت، به تمام سوال های ذهنی خود پاسخ های مناسبی را پیدا کنید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

انحلال قرارداد مشارکت در ساخت

امروزه وکلای ملکی سعی دارند تا ماهیت حقوقی قرارداد های مشارکت در ساخت را برای موکل های خود تحلیل کنند. چرا که افراد در این صورت می توانند با فرایند انتقال و انحلال مشارکت در ساخت از نزدیک آشنا شوند. بنابراین با خیال آسوده می توانند در مشارکت های ساخت و ساز شرکت نمایند. انحلال قرارداد مشارکت در ساخت منقضی شده امکان پذیر می باشد. به طوری که مالک در صورت عدم اتمام ساخت و ساز از سوی سازنده، می تواند قرارداد را انحلال نماید. البته توصیه می گردد که در تمام مراحل مربوط به انحلال قرارداد یاد شده با وکیل حرفه ای در ارتباط باشید. چرا که در چنین حالتی می توانید به شکل کامل از حقوق خود دفاع نمایید. وکلای ملکی با جزئیات مربوط به قراردادهای مشارکت در ساخت آشنا هستند. همین امر نیز سبب شده تا به شکل صحیح شما را راهنمایی کنند. جهت دریافت  مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید

 

 

مشاوره حقوقی قرارداد
مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت 
وکیل قراردادها 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.