شرایط قانونی برای نقل و انتقال زندانی

شرایط قانونی برای نقل و انتقال زندانی

شرایط قانونی برای نقل و انتقال زندانی

محکوم یا وکیل او برای نقل و انتقال زندانی به زندان محل اقامتگاه باید درخواست انتقال را به ناظر زندان ارائه دهد. بعد از بررسی شرایط پرونده و هماهنگی با موسسه کیفری مقصد در صورتی که انتقال زندانی به محل اقامت مفسده نباشد زندانی به مقصد انتقال داده می شود.

پرونده زندانی نیز از سوی دادگاه صادر کننده حکم با اعطای نیابت به موسسه کیفری محل اقامتگاه محکوم منتقل می شود. زندان مقصد نیز بعد از وصول پرونده و پذیرش زندانی آن را به زندان مبدا اطلاع خواهد داد. این موضوع تاثیری در کم یا زیاد شدن محکومیت ندارد و زندانی بر اساس حکم صادر شده تحمل حبس می نماید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل کاربلد به شما در مورد مراحل نقل و انتقال زندانی کمک خواهد کرد. وکیل مشاوره دهنده تمامی شرایط زندانی را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس مواد قانونی بهترین راهنمایی را در اختیار مشاوره گیرنده قرار می دهد.

هزینه نقل و انتقال زندانی

طبق ماده 248 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور " هزینه انتقال توسط دادگستری مبدأ پرداخت می‌شود"

بر اساس این ماده قانونی هزینه انتقال زندانی از مبدا به مقصد را دادگستری مبدا می پردازد. اگر می خواهید درباره هزینه نقل و انتقال زندانی به شهر محل سکونت بیشتر بدانید می توانید با یک وکیل از موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی دریافت کنید.

وکلای این موسسه به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در حوزه های مختلف حقوقی به مشاوره گیرندگان خدمات حقوقی و مشاوره ای ارائه می دهند.

قانون جدید زندانی در ایران

آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مورخ 30/09/1399 مصوب و در 28/02/1400 در روزنامه رسمی درج شده است. این آیین نامه شامل هفت بخش کلیات، پذیرش، برنامه ها و امور داخلی مؤسسه، حقوق زندانیان، اقدام های حمایتی و ارفاق های قانونی، اجرای حکم، کانون­های اصلاح و تربیت، متهمان و محکومان دادسراها و دادگاه­های نظامی و دیگر مقررات است.

 

مشاوره به زندانی

همچنین این آیین نامه شامل 342 ماده می باشد که توسط «سید ابراهیم رئیسی» رئیس وقت قوه قضائیه به تصویب رسیده است. و بر اساس ماده 342 همین آیین نامه " آیین نـامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی مصوب ۱۳۸۴ با اصلاحات بعدی، آیین نامه اجرایی کانون اصلاح و تربیت مصوب ۱۳۴۷ و دیگر آیین نـامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های مغایر ملغی است."

شرایط انتقال زندانی از زندانی به زندان دیگر

نقل و انتقال زندانی از حساسیت زیادی برخوردار است چون احتمال فرار زندانی وجود دارد به همین دلیل زندانی حداقل با دو نفر مامور به زندان مقصد انتقال داده می شود. بر اساس تبصره ماده 244 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اگر محکوم متقاضی انتقال، در مرخصی باشد دیگر نیاز به تحت الحفظ بودن متهم نیست فقط باید موسسه کیفری مقصد پذیرش زندانی و سوابق پرونده او را به موسسه کیفری مبدا اطلاع دهد.

نقل و انتقال زندانی تحت الحفظ بر عهده یگان حفاظتی آن حوزه قضایی است که نیروی انتظامی در شهرستان مربوطه نیز همکاری لازم را برای انتقال انجام خواهد داد. همچنین بر اساس تبصره ماده 247 این قانون اعزام زندانیان خطرناک باید با ملاحظات امنیتی و همکاری نیروی انتظامی انجام شود.

در هنگام نقل و انتقال زندانی اگر محکوم زن باشد باید حتما یک مامور زن زندانی را هم در داخل حوزه و هم خارج از حوزه همراهی کند.

 

ارتباط در واتس اپ

وظایف قانونی مامور بدرقه

یکی از وظایف مهم مامور برای نقل و انتقال زندانی اعزام زندانی به محلی است که تعیین شده است. مامور حق ندارد زندانی را به مکانی غیر از برگ اعزام انتقال دهد که در صورت انجام پیگرد کیفری برای مامور دارد. مامور طبق آموزش هایی که دریافت کرده است باید مراقبت درستی از متهم انجام دهد.

مامور باید از یگانی که اعزام می شود تجهیزات مورد نیاز بدرقه را در هنگام نقل و انتقال زندانی تحویل بگیرد. مامور بدرقه نباید هیچ گونه سهل انگاری داشته باشد. همچنین باید از خودرو مناسب برای انتقال زندانی استفاده کند. هیچ اطلاعی در مورد مسیر و نحوه انتقال در اختیار سایرین قرار ندهد چون ممکن است اقداماتی برای فراری دادن زندانی انجام شود.

 افرادی که سوالات زیادی در مورد نقل و انتقال زندانی دارند می توانند از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی سوالات خود را مطرح کنند. وکلای این موسسه در کمترین زمان ممکن به سوالات پاسخ خواهند داد. تمامی سوالات توسط مشاورین با تجربه و وکیل پایه یک دادگستری پاسخ داده خواهد شد.

 

 

بازداشت یا حبس غیرقانونی 
پابند الکترونیک
مشاوره حقوقی زندانی 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

صدرنژاد

سلام ممنونم از سایت خوبتون خواستم بابت امکان مشاوره ۲۴ ساعته و روزهای تعطیلتون تشکر کنم من مشکلی که برامون پیش اومد همسرم زندان بود و برای ازدواج دخترمان نیاز به اجازه و حضور او داشتیم با کمک مشاوره های خوب شما تونستم از مرخصی استفاده کنیم خدا خیرتون بده


بهنام رحمانی فرد

باسلام انتقال زندانی از حساسیت زیادی برخوردار است چون احتمال فرار زندانی وجود دارد به همین دلیل زندانی حداقل با دو نفر مامور به زندان مقصد انتقال داده می شود. بر اساس تبصره ماده 244 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اگر محکوم متقاضی انتقال، در مرخصی باشد دیگر نیاز به تحت الحفظ بودن متهم نیست فقط باید موسسه کیفری مقصد پذیرش زندانی و سوابق پرونده او را به موسسه کیفری مبدا اطلاع دهد. نقل و انتقال زندانی تحت الحفظ بر عهده یگان حفاظتی آن حوزه قضایی است که نیروی انتظامی در شهرستان مربوطه نیز همکاری لازم را برای انتقال انجام خواهد داد. همچنین بر اساس تبصره ماده 247 این قانون اعزام زندانیان خطرناک باید با ملاحظات امنیتی و همکاری نیروی انتظامی انجام شود. در هنگام نقل و انتقال زندانی اگر محکوم زن باشد باید حتما یک مامور زن زندانی را هم در داخل حوزه و هم خارج از حوزه همراهی کند


معراج فرجی

طبق ماده 248 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور " هزینه انتقال توسط دادگستری مبدأ پرداخت می‌شود" بر اساس این ماده قانونی هزینه انتقال زندانی از مبدا به مقصد را دادگستری مبدا می پردازد اما انچه در عمل مشاهده شده اینست که هزینه های اینچنینی به عنوان تسریع و تسهیل از خود زندانی اخذ میگردد


حسین سیفی

درخواست انتقال بایستی به قاضی ناظر زندان ارائه گردد و هزینه انتقال با توجه ماده 248 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور توسط دادگستری مبدأ پرداخت می‌شود و همچنین انتقال زندانی تحت الحفظ بر عهده یگان حفاظتی آن حوزه قضایی است . البته نیروی انتظامی در شهرستان مربوطه نیز برای انتقال بایستی همکاری نماید . همچنین بر اساس تبصره ماده 247 همان آیین نامه اعزام زندانیان خطرناک باید با ملاحظات امنیتی و همکاری نیروی انتظامی انجام شود و در صورتی که محکوم زن باشد بایستی یک مامور زن وی را در داخل و خارج حوزه همراهی نماید


مجید شیخی

محکوم یا وکیل او برای نقل و انتقال زندانی به زندان محل اقامتگاه باید درخواست انتقال را به ناظر زندان ارائه دهد. بعد از بررسی شرایط پرونده و هماهنگی با موسسه کیفری مقصد در صورتی که انتقال زندانی به محل اقامت مفسده نباشد زندانی به مقصد انتقال داده می شود. پرونده زندانی نیز از سوی دادگاه صادر کننده حکم با اعطای نیابت به موسسه کیفری محل اقامتگاه محکوم منتقل می شود. زندان مقصد نیز بعد از وصول پرونده و پذیرش زندانی آن را به زندان مبدا اطلاع خواهد داد. این موضوع تاثیری در کم یا زیاد شدن محکومیت ندارد و زندانی بر اساس حکم صادر شده تحمل حبس می نماید


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب ماده ۲۱۷ ـ هر متهم یا محکوم در بازداشتگاه و زندانی که در حوزه قضائی صادر کننده قرار یا حکم قرار دارد نگهداری می‌شود، مگر در مواردی که دادگاه صادر کننده حکم مطابق قانون محل دیگری را برای تحمل کیفر تعیین نماید. ماده ۲۱۸ ـ تعیین محل نگهداری محکومین و متهمین در حوزه قضائی و نیز تعیین ساعات و دفعات و نوع ملاقات و سایر ترتیبات انجام ملاقات و مرخصی و جابجائی زندانی به مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی و سایر مراکز وابسته به سازمان به عهده سازمان می‌باشد. ماده ۲۱۹ ـ رؤسای زندانها و مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی موظفند هر دو ماه یک بار در صورت تقاضای محکوم و یا رأساً به تشخیص خود تغییر نوع زندان محکوم را بر حسب بهبود وضع اخلاقی محکوم یا تنزل آن به مرکز پذیرش و تشخیص پیشنهاد کنند تا برای اتخاذ تصمیم در شورای طبقه بندی مطرح گردد. ماده ۲۲۰ ـ در هر مورد که نگهداری زندانی در زندان محلی مخالف مصالح آن شهرستان یا استان باشد با موافقت مقامات قضائی مربوطه و تعیین محل انتقال به وسیله اداره کل زندانها با جلب نظر شورای طبقه بندی به حوزه قضائی دیگری منتقل می‌شود. ماده ۲۲۱ ـ انتقال زندانی از حوزه قضائی به حوزه قضائی دیگر مستلزم موافقت مقام قضائی ذیربط و مدیرکل مبداء و مقصد خواهد بود. تبصره ۱ ـ انتقال محکومین به زندان دیگر با پیشنهاد رئیس زندان و تصویب شورای طبقه بندی و موافقت مدیرکل یا به دستور ریاست سازمان انجام می‌پذیرد. تبصره ۲ ـ پس از انتقال زندانی به زندان جدید کلیه امور قضائی و اجرائی بعدی به عهده مقامات قضائی حوزه قضائی زندان جدید خواهد بود. بدیهی است قاضی مبداء به قاضی مقصد نیابت قضائی اعطا خواهد نمود. تبصره ۳ ـ زندانی یا خانواده او می‌توانند تقاضای خود را در مورد انتقال به رئیس زندان مقصد و یا مبداء تقدیم نموده تا طبق مفاد این ماده عمل شود در اینصورت هزینه های متعلقه به عهده زندانی است. ماده ۲۲۲ ـ اعزام بدرقه، نقل و انتقال زندانیان به مراجع قضائی، مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی، مراکز درمانی، تربیتی، آموزشی، مرخصی های تحت الحفظ و یا سایر مراجع ذیربط طبق ضوابطی که از سوی سازمان اعلام می‌شود به عهده نیروهای مسلح یگان انتظامی سازمان می‌باشد و تا تأمین نیروهای مورد نیاز و استقرار کامل یگان مزبور این امر از طریق نیروی انتظامی صورت می‌گیرد. تبصره ۱ ـ استفاده از دستبند و لباس مخصوص زندانی در موارد فوق برای زندانیان الزامی نیست مگر در موارد ضروری حسب تشخیص رئیس زندان و جرائمی که به موجب دستورالعمل صادره از سوی سازمان تعیین می‌شود. تبصره ۲ ـ در مواقعی که زندانی به دادگاه و یا دفتر کار سایر مراجع وارد می‌شود، مأموران بدرقه و مراقبان او نیز وارد آنجا خواهند شد و به دستور مقامات قضائی، دستبند زندانی باز می‌شود و در صورتیکه دستور خروج مأموران از اتاق صادر گردد، به مسئولیت مقام دستور دهنده پس از امضای اجازه نامه‌ای که نمونه اش منضم به این آئین نامه می‌باشد مأموران بدرقه پشت درب اتاق مراقب زندانی خواهند بود.


Mohammad sheykhi

نقل و انتقال زندانی از حساسیت زیادی برخوردار است چون احتمال فرار زندانی وجود دارد به همین دلیل زندانی حداقل با دو نفر مامور به زندان مقصد انتقال داده می شود. بر اساس تبصره ماده 244 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اگر محکوم متقاضی انتقال، در مرخصی باشد دیگر نیاز به تحت الحفظ بودن متهم نیست فقط باید موسسه کیفری مقصد پذیرش زندانی و سوابق پرونده او را به موسسه کیفری مبدا اطلاع دهد. نقل و انتقال زندانی تحت الحفظ بر عهده یگان حفاظتی آن حوزه قضایی است که نیروی انتظامی در شهرستان مربوطه نیز همکاری لازم را برای انتقال انجام خواهد داد. همچنین بر اساس تبصره ماده 247 این قانون اعزام زندانیان خطرناک باید با ملاحظات امنیتی و همکاری نیروی انتظامی انجام شود. در هنگام نقل و انتقال زندانی اگر محکوم زن باشد باید حتما یک مامور زن زندانی را هم در داخل حوزه و هم خارج از حوزه همراهی کند.


پروانه برغمدی

با سلام در صورتی که محل اقامت محکوم خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، با اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی اجرا و در صورت تعدد پرونده با اعطای نیابت قضایی جداگانه برای هر پرونده یا یک نیابت که کلیه محکومیت‌ها ذکر شده باشد، محکوم برای تحمل حبس یا ادامه آن به مؤسسه محل اقامت خود منتقل می‌شود مگر آن­که این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادرکننده رای قطعی و اطلاع قاضی اجرا، به نزدیک­ترین مؤسسه به محل اقامت خود منتقل می‌شود. چنانچه رئیس مؤسسه نیز پس از بررسی و صحت سنجی ادعای زندان‌ ی تشخیص دهد که محل اقامت او خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم است، پس از اطلاع رسانی به مؤسسه مقصد، درخواست انتقال را نزد قاضی اجرا ارسال می‌کند تا مطابق مقررات اقدام شود. هرگاه مقام قضایی مقصد یا رئیس مؤسسه مقصد، محل اقامت زندان‌ ی را حوزه قضایی دیگری تشخیص دهد، ملزم به پذیرش زندان‌ ی و انجام فرایند انتقال مجدد وی است.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام طبق ماده 248 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور " هزینه انتقال توسط دادگستری مبدأ پرداخت می‌شود" بر اساس این ماده قانونی هزینه انتقال زندانی از مبدا به مقصد را دادگستری مبدا می پردازد. اگر می خواهید درباره هزینه نقل و انتقال زندانی به شهر محل سکونت بیشتر بدانید می توانید با یک وکیل از موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی دریافت کنید.


نرگس

سلام شوهرم به دلایل مسائل امنیتی ۳ ماه زندان اوین هست قاضی حکم نداده آیا طول میکشه حکم قاضی


پری

سلام من شوهرم در زندان تبریزبودامروزفهمیدم انتقالش دادم به اردوگاه مرند میخواستم بدونم چرا؟اونجابه کاری مشغول میشن یانه؟


سارا

با سلام شوهرم قبلا زندان قزلحصار بودن الان انتقال دادم زندان خرم اباد تمام کارای مرخصیشو انجام دادم الان ایراد گرفتن ک رفاهیات زندانی همون شعبه دادگاه انقلاب تهران آیا میشه پیگیر بشم ک رفاهیات بفرستن خرم اباد؟


نجفی

با سلام شوهر بنده الان نزدیک هست ماهه زندانی است در تبریز الان فرستادن شهرستان چطور می تونم برگردونم زندان تبریز


حمیدرضا نوروزی

سلام.پسرم رو از قزلالحصار میخان بیارن مبارکه اصفهان مامور رباط کریم 3600 م تومن می‌گه باس بدی ،رسیدم نمیدم،حق هم نداری بپرسی چرا وظیفة است باید بدهی آیا مرجعی برای رسیدگی به شکایات در این خصوص پست یا ایشان از این منظره قدرت حرف میزنند ممنون میشم بهم کمک بفرماییه


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.