انواع روابط نامشروع در فضای مجازی چیست؟

انواع روابط نامشروع در فضای مجازی چیست؟

انواع روابط نامشروع در فضای مجازی چیست؟

انواع روابط نامشروع در فضای مجازی کدام است؟ منظور از رابطه نامشروع چیست؟ چگونه می توان رابطه نامشروع در فضای مجازی را اثبات نمود؟ مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی چیست؟ کدام مرجع جهت رسیدگی به مصادیق روابط نامشروع در فضای مجازی، صالح می باشد؟ امروزه فعالیت در فضای مجازی به بخش لاینفک زندگی ما تبدیل شده است. به نحوی که حتی شاهد فعالیت کودکان و کهنسالان در این بستر هستیم. همین مسئله زمینه ارتکاب جرائم مختلف به ویژه انواع روابط نامشروع در فضای مجازی را فراهم کرده است. به همین خاطر همه روزه اشخاص زیادی جهت مشاوره حقوقی رابطه نامشروع در فضای مجازی با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را از متخصصین ما می پرسند که در ابتدای مقاله به آنها اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم به صورت کامل و تفصیلی با انواع روابط نامشروع در فضای مجازی آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از رابطه نامشروع چیست؟

پیش از پرداختن به انواع روابط نامشروع در فضای مجازی بایستی با تعریف رابطه نامشروع آشنا شویم. در همین راستا باید بگوییم در سیستم حقوقی ایران، برقرار کردن رابطه بین زن و مرد نامحرم تنها در بستر ازدواج امکان پذیر است. حال اگر زن و مرد نامحرمی که از نظر قانونی و شرعی امکان برقراری رابطه با یکدیگر را نداشته باشند، به این کار بپردازند مرتکب جرم رابطه نامشروع شده اند. در همین راستا ماده 637 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی عنوان می کند: «هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند ...».

البته بایستی توجه داشته باشید زنا را نمی توان به عنوان جرم رابطه نامشروع در نظر گرفت. همچنین نکات حقوقی پیرامون جرم رابطه نامشروع بسیار زیاد و گوناگون هستند. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با متخصصین ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

 

 

انواع روابط نامشروع در فضای مجازی

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ انواع روابط نامشروع در فضای مجازی برویم. در واقع ماده 637 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی که به جرم رابطه نامشروع پرداخته، در زمانی وضع شده که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی وجود نداشته است. با این حال شرایط ارتکاب این جرم در فضای مجازی مهیاتر می باشد. در نتیجه انواع روابط نامشروع در فضای مجازی گوناگون هستند که به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • پیام دادن به فرد نامحرم و صحبت کردن با او.
  • ارسال عکس های مستهجن برای فرد نامحرم.
  • برقراری سکس تصویری در فضای مجازی.
  • برقراری سکس چت.

دامنه انواع روابط نامشروع در فضای مجازی بسیار گسترده و گوناگون می باشد که به مهمترین آنها در این بخش اشاره داشتیم. با این حال شما می توانید جهت آشنایی بیشتر از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان اقدام فرمایید.

 

 

احکام قضایی سکس نامشروع
مشاوره حقوقی رابطه نامشروع
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

نحوه اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی

پس از آشنایی با انواع روابط نامشروع در فضای مجازی بایستی به سراغ اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی برویم. در واقع قانونگذار به صورت ویژه قوانینی را جهت تبیین نحوه اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی در نظر نگرفته است. به همین خاطر بایستی به سراغ قواعد کلی که در قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده، برویم. در نتیجه جهت اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی می توانیم از طرق زیر اقدام کنیم:

  • اقرار.
  • سوگند.
  • شهادت.
  • قسامه.
  • علم قاضی.

همچنین همواره دیده می شود که افراد جهت اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی از اسکرین شات پیام های رد و بدل شده استفاده می کنند. اگرچه این مورد به خودی خود نمی تواند اثبات کننده رابطه نامشروع در فضای مجازی باشد، با این حال می تواند تحت عنوان اماره به قاضی کمک نماید. بایستی توجه داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی کار آسانی نخواهد بود. به همین خاطر بهتر است با بهترین وکیل این حیطه مشورت داشته باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مجازات سکس چت

 

 

مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی

در مورد مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی بایستی بگوییم در قانون جرم جداگانه ای تحت عنوان جرم انواع روابط نامشروع در فضای مجازی وجود ندارد. به همین خاطر باید به سراغ ماده 637 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی برویم. این ماده عنوان می کند: «هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود».

 

مرجع رسیدگی به روابط نامشروع در فضای مجازی

جهت رسیدگی به جرم انواع روابط نامشروع در فضای مجازی بایستی ابتدا شکایت خود را به دادسرا ببریم. پس از بررسی پرونده در دادسرا با توجه به مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی که حداکثر 99 ضربه شلاق می باشد، بایستی بگوییم دادگاه کیفری 2 جهت رسیدگی به پرونده انواع روابط نامشروع در فضای مجازی صالح است. البته توجه داشته باشید که اگر با جرم رابطه نامشروع دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است حتما حل و فصل آن را به یک وکیل کاربلد بسپارید. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با بهترین مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.