مدت زمان پرونده مهریه از صفر تا وصول مهریه

مدت زمان پرونده مهریه از صفر تا وصول مهریه

مدت زمان پرونده مهریه از صفر تا وصول مهریه

مدت زمان پرونده مهریه چقدر است؟ مهریه چیست؟ در چه مواقعی می توان جهت مطالبه مهریه اقدام نمود؟ اولین گام برای مطالبه مهریه چیست؟ داشتن وکیل مهریه جهت مطالبه مهریه چه اهمیتی دارد؟ یکی از دعاوی پرکاربرد و رایج سیستم حقوقی ایران، دعوای مطالبه مهریه می باشد. در همین راستا قانونگذار نیز توجه ویژه ای به مطالبه مهریه داشته و قوانین و مقررات گوناگونی را برای آن وضع کرده است. به همین منظور، همه روزه اشخاص زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی مهریه با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات بسیار زیادی را پیرامون مدت زمان پرونده مهریه از ما می پرسند. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پرداختن به موضوع مدت زمان پرونده مهریه به سوالات دیگر رایج متقاضیان مشاوره حقوقی مهریه که در ابتدای مقاله ذکر گردید، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

مهریه چیست؟

پیش از اینکه به سراغ مدت زمان پرونده مهریه برویم، بایستی به این سوال پاسخ دهیم که مهریه چیست؟ در واقع ازدواج، تکالیف و حقوقی را برای طرفین (زن و مرد) به وجود می آورد. یکی از این موارد که تکلیف مرد و حق زن می باشد، مهریه است. با این اوصاف مهریه را می توان حق مالی زن دانست که منشا آن ازدواج است و وظیفه پرداخت آن بر عهده زوج می باشد. همچنین مهریه باید دارای اوصاف گوناگونی باشد. به عنوان مثال می توان به مال بودن مهریه، قابلیت تملک داشتن آن، عدم تعلق به دیگری و معین بودن مهریه اشاره داشت. همچنین مهریه دارای انواع گوناگونی می باشد که از توضیح تفصیلی آنها در این مقاله خودداری می کنیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع مهریه از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

چه زمانی می توان برای مطالبه مهریه اقدام کرد؟

گام دیگری که پیش از آشنایی با مدت زمان پرونده مهریه بایستی برداشته شود، پاسخ به این سوال است که چه زمانی می توان برای مطالبه مهریه اقدام کرد؟ بسیاری از افراد تصور می کنند که مطالبه مهریه تنها هنگام طلاق گرفتن امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که قانونگذار نظر دیگری دارد. در واقع پس از جاری شدن صیغه نکاح، زن، مالک مهریه می شود. در نتیجه هر موقع که بخواهد می تواند آن را از مرد مطالبه کند. ماده 1082 قانون مدنی، صراحتا به این موضوع اشاره دارد و عنوان می کند: «به مجرد عقد زن مالک مهر می‌شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید».

 

 

 

مطالبه مهریه 1403

 

 

همچنین بایستی بدانید که تمکین یا عدم تمکین زن هیچ تاثیری در مطالبه مهریه نداشته و مرد موظف است آن را پرداخت نماید. البته بایستی توجه داشته باشید که اگر زن به صورت تمام و کمال مهریه خود را به شوهرش بخشیده باشد دیگر نمی تواند جهت مطالبه مهریه اقدام نماید. در آخر باید بگوییم، اگر قصد طرح دعوای مطالبه مهریه را دارید و مدت زمان پرونده مهریه برای شما مهم می باشد بهتر است با وکیل مهریه در ارتباط باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

اولین گام برای مطالبه مهریه چیست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی مهریه از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند این است که اولین گام جهت مطالبه مهریه چیست؟ در پاسخ به سوال مذکور بایستی به روش های مطالبه مهریه اشاره داشته باشیم. در واقع به صورت کلی مهریه را می توان از دو طریق اخذ نمود: گرفتن مهریه از دادگاه یا شورای حل اختلاف، مطالبه مهریه از اجرای ثبت.

حال هر کدام از روش های فوق الذکر جهت مطالبه مهریه دارای مراحل گوناگونی می باشند. به عنوان مثال اولین مرحله در روش اخذ مهریه از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف، نگارش دادخواست مطالبه مهریه می باشد. این کار بایستی الزاماً توسط یک وکیل مهریه کاربلد انجام گیرد. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با متخصصین موسسه ما در ارتباط باشید. در روش دوم نیز اولین مرحله این است که با در اختیار داشتن اصل عقدنامه یا کپی آن به دفتر ازدواجی که ازدواجتان در آن ثبت شده مراجعه نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی اعسار مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده 
دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
درباره ما 

 

 

مدت زمان پرونده مهریه از صفر تا وصول مهریه

یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان مطالبه مهریه که در جلسات مشاوره حقوقی مهریه از متخصصین ما پرسیده می شود این است که مدت زمان پرونده مهریه چقدر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم به صورت کلی نمی توان زمان دقیقی را برای مدت زمان پرونده مهریه تعیین نماییم. چرا که این موضوع به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان پرونده مهریه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • توجه به انواع مهریه و نوع مهریه درخواستی.
  • حضور یا عدم حضور وکیل در پرونده.
  • زمان درخواست مهریه.
  • توانایی مالی زوج هنگام پرداخت.
  • میزان مهریه.
  • نوع طلاق در مواردی که مهریه هنگام طلاق درخواست می شود.
  • نوع روش انتخابی جهت مطالبه مهریه.

 

 

 

مشاوره حقوقی مهریه

 

 

اهمیت داشتن وکیل در پرونده مطالبه مهریه

سوال مهم دیگر این است که برای مطالبه مهریه چرا باید از وکیل کمک بگیریم؟ در پاسخ به سوال مذکور می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تسریع مدت زمان پرونده مهریه و رسیدگی به آن.
  • ارائه راهکارهای کارآمد، حقوقی و اصولی توسط وکیل مهریه.
  • اخذ تمام و کمال مهریه.
  • عدم نیاز به حضور در دادگاه یا پیگیری مراحل مطالبه مهریه توسط متقاضی.

همانطور که ذکر کردید داشتن وکیل جهت مطالبه مهریه بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا شما می توانید با بهترین وکیل مهریه در موسسه حقوقی وکلای تلفنی از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.