شیوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

شیوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

شیوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون امکان پذیر است؟ منظور از موجر و مستاجر چیست؟ چه معیاری جهت تعیین اجاره بها 1402 وجود دارد؟ چگونه می توان بابت گرفتن اجاره بهای گرانتر از قانون شکایت نمود؟ مراحل شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون چیست؟ آیا جهت انجام این کار بایستی با وکیل اجاره مشورت داشته باشیم؟ بر اساس آمارهای اخیر بیش از 20 میلیون مستاجر در ایران وجود دارد که این افراد همواره با معضلی تحت عنوان افزایش غیر قانونی اجاره بها توسط موجر یا مالک مواجه هستند. به همین خاطر همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی اجاره گرانتر از قانون با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. پس به مهم ترین سوالات آنها در ابتدای این نوشته اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در این مقاله به صورت کامل با نحوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

موجر و مستاجر چه کسانی هستند؟

پیش از اینکه به سراغ شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون برویم بایستی با تعریف موجر و مستاجر آشنا گردیم. به همین منظور ابتدا قرارداد اجاره را تعریف خواهیم نمود. قانونگذار در ماده 466 قانون مدنی این قرارداد را تعریف کرده است. ماده مذکور عنوان می کند: «اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر، مالک منافع عین مستاجره می شود. اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد ‌اجاره را عین مستاجره گویند». در نتیجه موجر و مستاجر، دو طرف قرارداد اجاره می باشند.

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا به سراغ تعریف موجر و مستاجر برویم. موجر شخصی است که صاحب ملک یا مالک منافع آن محسوب می گردد. در نتیجه موجر صرفاً به معنای صاحب ملک نیست و می تواند دربرگیرنده شخصی باشد که قبلاً خودش ملک را اجاره کرده و در قرارداد اجاره، حق انتقال منافع را داشته باشد. همچنین موجر در قبال دریافت اجاره بها قبول کرده است که منافع ملک خود را به شخص دیگری که مستاجر می باشد منتقل کند. در نتیجه مستاجر، متقاضی اجاره است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تعریف موجر و مستاجر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مشاوره حقوقی موجر و مستاجر

 

 

معیار تعیین اجاره بها 1402

در سال های اخیر، افزایش غیر قانونی اجاره بها توسط موجر به عنوان مهمترین معضل مستاجران شناخته شده است. در همین راستا در 24 اردیبهشت 1402 شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، جلسه ای را برگزار نمود و مصوبه ای را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، موجرین شهر تهران بایستی نهایتا تا 25 درصد اجاره بهای مستاجر خود را افزایش دهند. این عدد برای کلان شهرها 20 درصد و برای سایر شهرها 15 درصد می باشد. همچنین بایستی بگوییم سابقه تعیین محدودیت جهت افزایش اجاره بها به سال 1399 و همه گیری کرونا بر می گردد. به علاوه مجلس نیز در خرداد ماه سال 1402 عدم افزایش اجاره بها به صورت قانونی را مشمول جریمه دانسته است. در همین راستا می توانید جهت پرسش سوالات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

شیوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با شیوه شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون آشنا شویم. در واقع بایستی توجه داشته باشید که این موضوع به مفاد قرارداد اجاره تنظیم شده بین طرفین بستگی دارد. اگر موجر و مستاجر به این توافق برسند که برای سال دوم اجاره بها 40 درصد افزایش یابد، امکان شکایت وجود ندارد.

 

 

مشاوره حقوقی کیفری 
مشاوره حقوقی تخلیه فوری مستاجر 
سامانه ثبت شکایت در خصوص افزایش اجاره بها 
درباره ما

 

 

با این حال اگر در قرارداد به این موضوع اشاره نشده باشد و موجر اقدام به افزایش غیر قانونی اجاره بها کند، مستاجر می تواند جهت شکایت از طریق شورای حل اختلاف اقدام نماید. لازم به ذکر است که برای انجام این کار بهتر از حتما با وکیل اجاره مشورت داشته باشید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مراحل شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

یکی از سوالات مهمی که هنگام مشاوره حقوقی اجاره گرانتر از قانون پرسیده می شود این است که جهت شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون چه مراحلی وجود دارد؟ در واقع اگر قصد دارید از طریق شورای حل اختلاف اقدام کنید، بایستی تمامی مراحل لازم جهت شکایت از طریق شورای حل اختلاف را رعایت نمایید. همچنین قانونگذار امکان شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون از طریق سامانه ۱۲۴ فراهم کرده است.

 

 

 

شکایت از موجر

 

 

وکیل شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون

شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون با توجه به جدید بودن آن کار بسیار سختی خواهد بود. همچنین موجرها به بهانه های مختلف مانند اینکه خودشان می خواهند در خانه خود سکونت داشته باشند، معمولا حق مستاجران را می خورند و به اصطلاح دست مستاجر در پوست گردو می ماند. به همین منظور همواره به متقاضیان شکایت از موجر یا مالک بعلت گرفتن اجاره بهای گرون تر از قانون پیشنهاد می کنیم که با وکیل اجاره مشورت داشته باشند. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.