مشاوره برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

مشاوره برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

مشاوره برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوعی شرکت تجاری است که تمامی هزینه های آن، توسط موسسین و مدیران شرکت تامین می‌شود. شاید از نظر بسیاری از افراد این موضوع تاثیری در قوانین مربوط به این شرکت نداشته باشد. اما جالب است بدانید قانونگذار حتی همین تفاوت جزئی را هم مورد التفات قرار داده و از همین رو قوانین جداگانه‌ای برای شرکت های سهامی خاص، تدوین نموده است. در نتیجه مسلما ثبت اولیه و ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز متفاوت از سایر شرکت های تجاری خواهد بود.

توجه داشته باشید که عدم ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و یا ثبت اشتباه این تغییرات در سامانه مربوطه، ممکن است آثار منفی برای شرکت داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است. از همین رو ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره این موضوع صحبت کنیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از شرکت سهامی خاص چیست؟

به موجب ماده 20 قانون تجارت، انواع شرکت های تجاری عبارتند از؛ شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف.

همچنین طبق تعریف ارائه شده در ماده 1 قانون تجارت "شرکت سهامی شرکتی است که سهام آن تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست."

پس تا اینجا فهمیدیم که شرکت سهامی یکی از انواع شرکت های تجاری است و با تعریف آن نیز آشنا شدیم. حال این که شرکت های سهامی خود به دو گروه سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می‌شوند. و شرکت سهامی خاص همانطور که در مقدمه بحث خدمتتان عرض کردم، شرکت تجاری است که موسسان آن موظف به پرداخت تمامی هزینه های آن هستند. یعنی این شرکت ها مثل شرکت های سهامی عام در بورس معامله نمی‌شوند و تامین هزینه های آن ها از این راه، امکان پذیر نیست.

مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

همانطور که مستحضرید، چند سالی است که تمام سازمان های دولتی جهت ارائه خدمات هرچه بهتر، سامانه های اینترنتی راه اندازی کرده اند. اداره ثبت شرکت ها نیز بدین منظور و برای راحتی حال متقاضیان ثبت شرکت های سهامی عام و خاص و موسسات غیر تجاری، سامانه ثبت شرکت ها را راه اندازی کرده. بنابراین در حال حاضر ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص فقط از طریق همین سامانه انجام می‌شود که مراحل آن به شرح زیر است؛

  1. جستجوی آدرس irsherkat.ssaa.ir در مرورگر کروم برای وارد شدن به سامانه ثبت شرکت ها
  2. انتخاب گزینه صورتجلسه تغییرات
  3. وارد کردن شناسه ملی شرکت و تصویر امنیتی
  4. وارد کردن اطلاعات مربوط به جلسه (تاریخ، ساعت شروع و پایان، نام و سمت متقاضی)
  5. انتخاب گزینه افزودن تصمیم جدید و ثبت تصمیم (تغییر)
  6. وارد کردن افراد حاضر در جلسه و سمت آن ها
  7. تعیین نسبت افراد حاضر در جلسه با شرکت سهامی خاص
  8. در این مرحله صورتجلسه تغییرات، مطابق اطلاعات وارد شده در مراحل قبل، نمایش داده خواهد شد. در صورت تایید این صورتجلسه یک کد رهگیری ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نمایش داده خواهد شد که باید آن را در جایی امن ثبت کنید.

 

 

مشاوره شرکت ها

 

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

در میان مراحل شمرده شده در بخش قبل، همانطور که مشاهده کردید هیچ مرحله‌ای مبنی بر بارگذاری مدارک وجود نداشت. ولی خب بعد از طی مراحل بالا شما باید مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، را برای اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید. در نتیجه مطمئنا باید بدانید این مدارک کدامند!

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص عبارتند از؛

  • کپی برابر اصل صورتجلسه تغییرات که تمامی شرکاء آن را امضا کرده اند
  • مدارک شناسایی سهامداران و شرکاء + کپی برابر اصل مدارک
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  • کپی برابر اصل آگهی روزنامه آخرین تغییرات شرکت

 

 

خدمات ثبت شرکت
وکیل دعاوی شرکت ها
مشاوره حقوقی به شرکت ها
تغییرات شرکت
درباره ما

 

در کنار این مدارک باید بسته به نوع تغییرات اعمال شده، یک سری مدارک اختصاصی دیگر هم ارائه دهید. باتوجه به این که این مدارک براساس تغییرات صورت گرفته متفاوت خواهند بود، امکان درج نام آن ها به صورت کلی وجود ندارد. بنابراین بهتر است برای اطلاع از این مدارک، مشورتی با وکیل موسسه حقوقی وکلای تلفنی داشته باشید.

 

هزینه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

از آنجایی که ثبت شرکت ها و موسسات مستلزم پرداخت هزینه است، بسیاری از افراد در مشاوره حقوقی با وکلای موسسه ما این سوال را مطرح می‌کنند که هزینه ثبت تغییرات شرکت ها چقدر است؟! اگر این سوال ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باید خدمتتان عرض کنم که ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص هزینه بخصوصی ندارد. فقط هزینه های جانبی مثل هزینه پست برای ارسال مدارک، هزینه روزنامه رسمی و موارد این چنینی است که باید پرداخت کنید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی ثبت تغییرات شرکت

اهمیت ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص یا به طور کلی تمام شرکت ها و موسسات، اگر بیش از ثبت اولیه آن ها نباشد قطعا کمتر از آن هم نیست! حتی همانطور که در مقدمه بحث هم اشاره کردم، گاها ثبت اشتباه تغییرات شرکت به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی، ممکن است آثار منفی برای شرکت داشته باشد و دردسرساز شود.

 

 

ثبت شرکت

 

همین مسائل باعث شده اند تا مشاوره حقوقی تلفنی ثبت تغییرات شرکت به یکی از مهمترین مشاوره های حقوقی تبدیل شود. و درصد زیادی از متقاضیان انجام این کار، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل و مدارک و سایر مباحث پیرامون ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص، از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنند. شما هم اگر به دنبال ثبت تغییرات شرکت هستید، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی یک مشاوره چند دقیقه‌ای با وکلای مجرب موسسه ما داشته باشید. یا حداقل سوالات خودتان را در قالب مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سایت ما ارسال کنید و پس از دریافت پاسخ آن ها، با اطلاعات کافی اقدامات لازم برای ثبت تغییرات شرکت را انجام دهید.

 


سوالات متداول

نظرات

وحید قلی پور عباسی

هر شرکتی پس از ثبت،می تواند تغییراتی را در اساسنامه و یا هر چیزی که مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها،کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد. به موجب ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است: تغییر اساسنامه تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت. تغییر اسم شرکت در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است. ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.


کوکبی

مراحل ثبت تغییر نام شرکت سهامی خاص: انجام تشریفات دعوت مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت. تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها. پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها. تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکت ها


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب از جمله تغییرات در شرکت سهامی خاص می تواند این موارد باشد. الف)تغییر نام شرکت ب)تغییر موضوع شرکت ج)تغییر محل شرکت د) نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده ی هیات مدیره باشد) ه) نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده ی مجمع عمومی فوق العاده باشد) الف) تغییر نام شرکت سهامی خاص مراحل و مدارک مورد نیاز: 1.تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه(طبق نمونه)که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد. 2.رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه ی شرکت 3.بعد از تنظیم صورتجلسه،اصل صورتجلسه به انضمام: الف:لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنان رسیده است. ب:اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت،تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد. یادآوری:قبل از تحویل صورتجلسه ی تغییر نام،متقاضی می بایستی نسبت به پرداخت حق الثبت،اقدام و سپس به واحد تعیین نام،جهت اخذ و ثبت نام جدید،مراجعه کند. ب) تغییر موضوع شرکت سهامی خاص: 1.تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه(طبق نمونه)که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد. 2.رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه ی شرکت 3.اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس 4.بعد از تنظیم صورتجلسه،اصل صورتجلسه به انضمام الف:لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنان رسیده است. ب:اصل روزنامه ی حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده تحویل اداره ی ثبت شرکت ها خواهد شد. ج) تغییر محل شرکت سهامی خاص مراحل و مدارک مورد نیاز: 1.تشکیل جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه(طبق نمونه)که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد. 2.رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه ی شرکت تذکر1:در صورتی که اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه به هیات مدیره ی شرکت تفویض شده باشد هیات مدیره با تنظیم صورتجلسه نسبت به ثبت تغییر محل شرکت اقدام می کند. تذکر 2:اگر تغییر محل شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد می بایستی پرونده ی شرکت به شهرستان مربوطه ارسال گردد. د) نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده ی هیئت مدیره باشد) مراحل و مدارک مورد نیاز: 1.تشکیل جلسه هیات مدیره 2.تنظیم صورتجلسه که به امضای اعضای هیات مدیره و امضای خریداران و فروشندگان سهام رسیده باشد. 3.فتوکپی شناسنامه ی سهامداران جدید 4.برگ مفاصا حساب نقل و انتقال سهام از سازمان امور مالیاتی کشور(قسمت مالیات بر شرکت ها) 5.فهرست صاحبان سهام قبل و بعد از نقل و انتقال سهام مدارک بعد از تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه،تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد. تذکر:چنانچه جلسه ی هیات مدیره با اکثریت اعضاء تشکیل شده باشد،رعایت مفاد اساسنامه در خصوص،حد نصاب ضروری است. ه) نقل و انتقال سهام (اگر طبق اساسنامه بر عهده ی مجمع عمومی فوق العاده باشد) مراحل و مدارک مورد نیاز: 1.تشکیل جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه که به امضای هیات رئیسه و خریدار و فروشنده ی سهام رسیده باشد. 2.فتوکپی سهامدار یا سهامداران جدید 3.اخذ مفاصا حساب (مالیات) نقل و انتقال از سازمان امور مالیاتی کشور(مالیات بر شرکت ها) 5.فهرست جداگانه صاحبان سهام قبل از نقل و انتقال


مجید شیخی

با سلام شرکت سهامی خاص نوعی شرکت تجاری است که تمامی هزینه های آن، توسط موسسین و مدیران شرکت تامین می‌شود. شاید از نظر بسیاری از افراد این موضوع تاثیری در قوانین مربوط به این شرکت نداشته باشد. اما جالب است بدانید قانونگذار حتی همین تفاوت جزئی را هم مورد التفات قرار داده و از همین رو قوانین جداگانه‌ای برای شرکت های سهامی خاص، تدوین نموده است. در نتیجه مسلما ثبت اولیه و ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز متفاوت از سایر شرکت های تجاری خواهد بود


امین

شرکت سهامی خاص نوعی شرکت تجاری است که تمامی هزینه های آن، توسط موسسین و مدیران شرکت تامین می‌شود. شاید از نظر بسیاری از افراد این موضوع تاثیری در قوانین مربوط به این شرکت نداشته باشد. اما جالب است بدانید قانونگذار حتی همین تفاوت جزئی را هم مورد التفات قرار داده و از همین رو قوانین جداگانه‌ای برای شرکت های سهامی خاص، تدوین نموده است


Mohamad sheykhi

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص عبارتند از؛ کپی برابر اصل صورتجلسه تغییرات که تمامی شرکاء آن را امضا کرده اند مدارک شناسایی سهامداران و شرکاء + کپی برابر اصل مدارک پرداخت هزینه روزنامه رسمی کپی برابر اصل آگهی روزنامه آخرین تغییرات شرکت


مهران رمضان پناه

سلام؛ صاحبان شرکت‌ها یا موسسه‌های ثبت شده ممکن است بعد از ثبت، تصمیم به تغییرات شرکت بگیرند. بابت هر نوع تغییری در شرکت باید جلسه‌ای برگزار شود تا تصمیم آن توسط صاحبان شرکت گرفته شود و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت اعلام نمایند تا این تغییر در آن اداره، ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی ( اداره مالیات، روزنامه رسمی، روزنامه کثیر الانتشار، بانک‌ها و غیره ) اطلاع دهند.


اسکندری

تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکتها از طریق وکلای متخصص


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.