لایحه دفاعیه وکیل خوانده در پرونده حقوقی اثبات مالکیت نسبت به ملک ثبتی

لایحه دفاعیه  وکیل خوانده در  پرونده  حقوقی اثبات مالکیت نسبت به ملک ثبتی

لایحه دفاعیه وکیل خوانده در پرونده حقوقی اثبات مالکیت نسبت به ملک ثبتی

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه دوم دادگاه حقوقی چمستان

با عرض سلام و ادب،احتراماً در خصوص پرونده به کلاسه .......... نظر به ابلاغیه شماره .......... به دلایل ذیل الذکر دعوی خواهان قابلیت استماع را ندارد.

ایراد شکلی:

اولاً در این پرونده خواهان ادعا اثبات مالکیت نسبت به یک دستگاه ویلا در پلاک ثبتی ......فرعی از ........ اصلی بخش ........چمستان را دارد، صرف نظر از صحت و سقم ادعای مشارالیه نظر به اینکه پلاک ثبتی ........فرعی از ........اصلی بخش .......ثبت چمستان دارای مالکین مشاعی متعدد بوده که دعوی فعلی به طرفیت مالکین ثبتی اقامه نگردیده و به عبارت دیگر طرح دعوی اثبات مالکیت نسبت به ملک که دارای پلاک ثبتی می باشد بدون طرف قرار دادن مالکیت پلاک ثبتی قابلیت استماع را نداشته و دعوی خواهان به جواز حاصله از ماده 2قانون آیین دادرسی مدنی قابلیت استماع را ندارد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

ثانیاً، نظر به اینکه عرصه اعیان پلاک ثبتی .......فرعی از .........اصلی برابر تصویر سند پیوست لایحه تحت مالکیت خانم ..... بوده لذا دعوی اثبات مالکیت بطرفیت موکل برابر بند 4ماده84قانون آیین دادرسی مدنی به لحاظ عدم وجود رابطه قرار دعوی قابلیت استماع را ندارد.

ثالثاً، دعوی اثبات مالکیت نسبت به عرصه و اعیانی که دارای سوابق ثبتی بوده با توجه به مواد22،47و 46قانون ثبت اسناد و املاک ،قابلیت استماع را ندارد و لهذا با توجه به مراتب فوق دعوی خواهان  قابلیت استماع را نداشته و به جواز حاصله از ماده 2قانون آیین دادرسی مدنی محکوم به رد می باشد.

 

 

اثبات مالکیت

 

 

دفاعیات ماهوی:

1- خواهان در پرونده حاضر این ادعا را دارد که نسبت به اعیان ساخته شده در پلاک .......فرعی از ........اصلی بخش ......ثبت چمستان مالکیت دارد، بنابر اظهار موکل این ادعای مشارالیه قویا تکذیب می گردد چرا که نامبرده بر اساس بیع نامه .........یک قطعه زمین به مساحت 270متر مربع از پلاک ........فرعی از ......اصلی از موکل (آقای ....)خریداری می نماید که بیع نامه مذکور برابر برای داوری ،حکم به فسخ بیع نامه مذکور به لحاظ عدم وصول چکهای موضوع ثمن بیع نامه (...........)صادر گردیده است که خواهان در پرونده کلاسه ......شعبه اول  دادگاه حقوقی چمستان دادخواست ابطال رای داوری اقامه که طبق دادنامه به شماره .......حکم به بطلان دعوی خواهان صادر که حکم مذکور برابر دادنامه شماره .......شعبه 37 دادگاه تجدیدنظر قطعی گردیده است. لهذا،با توجه به فسخ بیع نامه استنادی خواهان دلیلی برای ساخت ویلا توسط موکل وجود نداشته و ادعای خواهان در این پرونده نوعاً تیری در تاریکی می باشد چرا موکل باید بعد از حدوث اختلاف  با  خواهان، اقدام به ساخت ویلا در ملکی که در مالکیت موکل بوده اقدام به ساخت ویلا برای ایشان نماید ؟؟؟؟

 

 

 

مشاوره حقوقی اثبات مالکیت 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
مشاوره حقوقی ملکی
درباره ما 

 

 

2-بعد از صدور حکم فسخ از سوی موسسه داوری دارالحکم نور موضوع بیع نامه حسب اظهار موکل به شخص بنام ......... فرزند:...... انتقال و در همان برهه زمانی نامبرده اقدام به ساخت ویلای در عرصه مذکور را به آقای ...... می سپارد که آقای ...... مبادرت به ساخت ویلا در ملک مذکور برای آقای ...... می نماید حالیه با توجه به مراتب فوق و نظربه اینکه ویلای مورد ادعای خواهان در ملک بیع نامه مورخه .......توسط آقای ..... ساخته گردیده ادعای مشارالیه محکوم به بطلان بوده و چنانچه نظر دادگاه به تحقیق از افراد فوق بوده تقاضای استماع گواهی گواهان  اقایان .... و ........ را دارم .

3-در پرونده کلاسه .....شعبه 102کیفری دو چمستان، خواهان شکایت دایر به فروش مال غیر علیه موکل موضوع بیع نامه مورخ.........مطرح می نماید که برابر دادنامه شماره ........و دادنامه قطعیت یافته شماره .......شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان حکم به برائت موکل از اتهام فروش مال غیر صادر گردیده است لهذا با توجه به قاعده نفاذ امر کیفری در امر حقوقی و توجهاً به دادنامه اصداری از سوی شعب کیفری و محکمه تجدیدنظر، ادعا خواهان دایر بر اثبات مالکیت یک دستگاه ویلای احداثی ،محکوم به بطلان می باشد.

 

 

نگارش فوری لایحه دفاعیه

 

 

4-با عنایت به قرارنهایی شماره ........مورخه ........شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب چمستان و پرونده کلاسه .......شعبه معنونه ،خواهان ادعای دایر بر فروش ویلای نداشته بلکه پرونده مذکور صرفاً دلالت بر فروش مال غیر یک قطعه زمین موضوع بیع نامه مورخه ......بوده است که اگر غیر از این بود قطعاً خواهان در پرونده های مذکور که علیه موکل در چهار سال اخیر شکایتی دایر فروش مال غیر (یک دستگاه ویلای احداثی) اقامه میکرد حالیه با توجه به مراتب فوق مستندات پیوست لایحه، احکام اصداری از سوی محاکم حقوقی،کیفری و محاکم تجدیدنظر، سوابق ثبتی عرصه ملک متنازع فیه استدعای صدور حکم به بطلان دعوی خواهان را دارم.

خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی شامل مشاوره حقوقی (به صورت مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان )، نگارش اوراق قضایی اعم از (دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و ...)، تنظیم قرارداد، انعقاد قرارداد وکالتی و ... می باشد. جهت دریافت هر یک از خدمات فوق در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیل با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید. 

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.