تبدیل قولنامه به اسناد رسمی چگونه انجام میشود؟

تبدیل قولنامه به اسناد رسمی چگونه انجام میشود؟

تبدیل قولنامه به اسناد رسمی چگونه انجام میشود؟

تبدیل قولنامه به اسناد رسمی چگونه انجام میشود؟ قولنامه چیست؟ اسناد رسمی به چه معنایی می باشد؟ مدارک لازم برای تبدیل قولنامه به سند رسمی چیست؟ مراحل تبدیل قولنامه به سند رسمی چیست؟ برای تبدیل قولنامه به اسناد رسمی باید به کجا مراجعه کنیم؟ این روزها لزوم تبدیل قولنامه به سند رسمی برای بسیاری از افراد آشکار شده است. چرا که اشخاص با در دست داشتن سند رسمی، دیگر امکان فروش یک مال به چند نفر را نخواهند داشت. در صورتی که با تنظیم قولنامه این امکان وجود دارد که فردی برای کسب سود و منفعت بیشتر ملک خود را همزمان به چندین نفر بفروشد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 همین مزایا باعث شده همه روزه افراد زیادی جهت دریافت خدمات مشاوره حقوقی در حوزه تبدیل قولنامه به اسناد رسمی با مشاوران ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشند. متقاضیان، پرسش های گوناگونی در مورد این مبحث از ما میپرسند که به مهمترین موارد آن در مطالب فوق اشاره نمودیم. در همین راستا، تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات پرتکرار در زمینه تبدیل قولنامه به اسناد رسمی پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید!

قولنامه چیست؟

در ابتدای مسیر آشنایی تبدیل قولنامه به اسناد رسمی ضروری است تا به سوال قولنامه چیست؟ پاسخ دقیقی بدهیم. قولنامه، سند عادی است که اعتبار خود را از دهمین ماده قانون مدنی می گیرد. بر اساس این ماده قراردادهای خصوصی در صورتی که مخالفت صریحی با مواد قانونی نداشته باشند، نسبت به طرفین معتبر خواهند بود. در تعریف قولنامه بایستی به هدف تنظیم آن نیز اشاره کنیم. هدف از تنظیم قولنامه برای اشخاص مختلف مکتوب کردن تعهدات می باشد. همچنین عقودی که با قولنامه ثبت می شوند را می توان در زمره عقود عهدی لازم به شمار آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قولنامه و موارد مربوط به آن می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  استفاده نمایید.

 

 

تبدیل قولنامه به سند

 

 تعریف اسناد رسمی از زبان وکیل

در گام بعدی برای بررسی دقیق تر تبدیل قولنامه به اسناد رسمی بایستی تعریفی دقیق از اسناد رسمی نیز ارائه دهیم. بر اساس هزار و دویست و هشتاد و هفتمین ماده قانون مدنی، سندی که طبق مقررات قانونی در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد و یا نزد ماموران رسمی تنظیم شده باشد رسمی است. توجه داشته باشید ملاک رسمی تلقی کردن سند، قانون زمان تنظیم سند میباشد.

ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که منظور از مامور رسمی در این ماده قانونی چه میباشد؟ این ماموران اشخاصی هستند که ماموریت آنان در قانون پیش بینی شده است. اعم از اینکه مستخدم دولت باشند یا نباشند. در ادامه بایستی بدانید که اعتبار اسناد رسمی درباره طرفین، وراث و قائم مقام قانونی آنان می باشد. در برابر اشخاص ثالث نیز در صورتی که قانون تصریح کرده باشد، این اسناد معتبر است. این گفته منطبق با هزار و دویست و نودمین ماده قانون مدنی می باشد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مدارک لازم برای تبدیل قولنامه به سند رسمی

زمانی که صحبت از تبدیل قولنامه به اسناد رسمی می شود، بسیاری از اشخاص خواهان کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد مدارک لازم برای این اقدام هستند. در این مسیر، شما بایستی اصل قولنامه که حاوی اطلاعات صحیح و کامل میباشد را به همراه داشته باشید. به علاوه در دست داشتن مدارک شناسایی همچون شناسنامه و کارت ملی جدید نیز الزامی می باشد. در صورتی که کارت ملی ندارید، در دست داشتن رسید ثبت نام آن نیز کفایت می کند.

 

 

مشاوره حقوقی سند شورایی در خرید ملک
مشاوره حقوقی الزام به تنظیم سند
مشاوره حقوقی ثبتی 
درباره ما 

 

 

اگر قولنامه مربوط به معامله خودرو است. علاوه بر موارد گفته شده داشتن بیمه خودرو، برگه سبز، رسید پرداختی خلافی و عوارض الزامی می باشد. حال اگر قولنامه مربوط به خرید و فروش ملک است، شما باید به مدارک شناسایی خود و اصل قولنامه مواردی مثل رسید پرداخت عوارض به شهرداری، مدارک پایان کار شهرداری، نقشه و مختصات ملک را ضمیمه کنید. اگر می خواهید آگاهی بیشتری در باب مدارک مورد نیاز برای تبدیل قولنامه به اسناد رسمی بدست بیاورید، می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنید.

 

مراحل تبدیل قولنامه به سند رسمی

هنگام بررسی مبحث تبدیل قولنامه به اسناد رسمی لازم است تا با مراحل آن نیز آشنایی پیدا کنیم. در اولین گام بایستی تفکیکی میان تبدیل قولنامه به سند رسمی برای اموال منقول و غیر منقول ایجاد کنیم. در صورتی که شما می خواهید قولنامه مال منقولی همچون اتومبیل را به سند رسمی تبدیل کنید، باید با در دست داشتن مدارکی که در مطالب فوق ذکر کردیم به دفترخانه رجوع کنید. سپس مراحل مربوط برای انتقال را انجام دهید. توجه داشته باشید که لازمه رجوع به دفترخانه توافق طرفین معامله مبنی بر تبدیل قولنامه به سند رسمی می باشد.

 

 

سند رسمی

 

ولی در صورتی که قصد تبدیل قولنامه ملک غیر منقولی را دارید، مراحل کمی متفاوت تر می باشد. در ابتدا باید بدهی های مربوطه مالیاتی و عوارض شهرداری پرداخت شود. سپس طرفین معامله بایستی به دفترخانه رجوع نمایند و گواهی پرداختی های انجام شده و مدارک ذکر شده را به همراه داشته باشند. دفترخانه بعد از دریافت استعلامات مالیاتی و ثبتی، درخواست تبدیل قولنامه به سند رسمی را به اداره ثبت ارسال خواهد کرد. بعد از انجام این مراحل در نهایت تبدیل قولنامه به سند رسمی انجام خواهد شد.

 

برای تبدیل قولنامه به سند رسمی به کجا مراجعه کنیم؟

اکنون که با موضوع تبدیل قولنامه به اسناد رسمی آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده تا به سوال فوق جواب بدهیم. همانطور که در مطالب بالا گفتیم شما باید برای این اقدام به دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه نمایید. ولی از آنجایی که مراحل تبدیل قولنامه به سند رسمی و نکات مربوط به آن پیچیدگی های زیادی دارد؛ بهتر است قبل از هر اقدامی از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی  در موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. چرا که با این روش می توانید با اطمینان خاطر بیشتری در این مسیر حرکت کنید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.