بررسی صفر تا صد جرم تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام

بررسی صفر تا صد جرم تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام

بررسی صفر تا صد جرم تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام

آیا تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام جرم است؟ چگونه می توان از کسی که ما را تهدید به انتشار اسکرین شات می کند، شکایت کرد؟ تلگرام و واتساپ از جمله پر کاربرد ترین پیام رسان های خارجی در ایران محسوب می شوند. به نحوی که کمتر کسی را می توان یافت که در این دو پلتفرم حضور نداشته باشد. از طرفی اگرچه فضای مجازی مملوء از انسان های خطرناک است، با این حال برخی از افراد اطلاعات خصوصی خود را به اشخاص دیگر می دهند که در نهایت منجر به تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام می شود. به همین منظور همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی جرم تهدید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس می گیرند. در نتیجه در این مقاله تصمیم داریم به طور کامل به تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام و همچنین مجازات انتشار اسکرین شات بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا انتشار اسکرین شات واتس اپ دیگران جرم است؟

در اولین گام از بررسی موضوع تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا انتشار اسکرین شات واتساپ دیگران جرم است یا خیر؟ از آنجایی که واتساپ یکی از محبوب ترین پیامرسان های کنونی در ایران محسوب می شود، افراد زیادی همه روزه در آن مشغول به چت می باشند.

از طرفی ممکن است، برخی از این افراد اقدام به انتشار اسکرین شات واتساپ یا تلگرام کنند اما آیا این کار جرم است؟ پاسخ این سوال مثبت خواهد بود. قانونگذار در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای به جرم انگاری چنین عملی پرداخته و مجازات انتشار اسکرین شات را بیان کرده است. این ماده عنوان می کند: «هر کس از طریق سیستم رایانه ‌ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر غیر گردد یا عرفاً موجب هتک حیثیت وی شود، به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ده میلیون ریال محکوم خواهد شد». شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات انتشار شات تلگرام

 

مجازات تهدید با اسکرین شات تلگرام چیست؟

در مسیر بررسی تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام بایستی با مجازات تهدید با اسکرین شات تلگرام نیز آشنا شویم. علیرغم اینکه قانونگذار انتشار اسکرین شات واتساپ یا تلگرام را جرم انگاری کرده، تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام را نیز جرم می داند. بر همین اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی عنوان می دارد: «هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد».

در واقع با توجه به مطلق بودن این ماده می توان تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام را نیز جرم دانست و مجازات مذکور در ماده 669 قانون مجازات اسلامی را بر مرتکبین آن اعمال کرد.

 

مشاوره حقوقی تلفنی تهدید با اسکرین شات واتس اپ

همانطور که ذکر شد تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام، جرم محسوب می شود و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است. علی رغم این مسئله که کارشناسان فضای مجازی به افراد به ویژه بانوان پیشنهاد می کنند که به هیچ عنوان مطالب خصوصی خود را با دیگران، حتی دوستان خود، به اشتراک نگذارند با این حال ممکن است برخی از افراد، قربانی جرم تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام قرار بگیرند و به مشاوره با وکیل کیفری نیاز داشته باشند.

 

 

مشاوره حقوقی هک پیامک های دیگران 
مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای 
درباره ما 

 

 

به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی سعی داشته ایم با فراهم کردن بهترین وکلای جرایم رایانه ای ایران، حل و فصل اینگونه دعاوی را ممکن سازیم. در نتیجه شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی جرم تهدید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی تهدید با اسکرین شات

اکنون که از اهمیت مشاوره با وکیل کیفری برای حل و فصل مشکلات مربوط به تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام آشنا شدید، قطعاً به دنبال مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل جرائم رایانه ای هستید. در این مسیر ممکن است، هزینه این مشاوره حقوقی شما را با مشکل مواجه سازد. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل جرائم رایانه ای را به نحوه کاملا ارزان تعیین کرده ایم. این هزینه از قرار جدول زیر می باشد:

 

 

مدت مشاوره

هزینه (تومان)

5 دقیقه

30000

10 دقیقه

50000

15 دقیقه

75000

20 دقیقه

100000

30 دقیقه

150000

60 دقیقه

250000

 

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم تهدید با اسکرین شات

اگر شما نیز قربانی جرم تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام شده اید، قطعا این سوال را از خود می پرسید که شکایت خود را باید به کدام مرجع تقدیم نمایم؟ در پاسخ به این سوال بایستی به دادسرای جرائم رایانه ای اشاره داشته باشیم. همانطور که گفته شد، جرم تهدید با اسکرین شات تلگرام و واتساپ در حیطه جرائم رایانه ای تقسیم بندی می شود. در نتیجه مرجع صالح برای رسیدگی به چنین جرمی دادسرای جرائم رایانه ای خواهد بود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

آزاده حیدری

انتشار فیلم ها و عکس های خصوصی دیگران و تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران به موجب مواد 744 و 745 قانون مجازات اسلامی و یا همان مواد 16 و 17 قانون جرایم رایانه ای، جرم محسوب شده است. نکته قابل توجه در رابطه با حکم مجازات تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، آن است که به موجب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، مجازات حبس تعیین شده در ماده فوق به نصف کاهش یافته است.


نیما عیسی زاده

تهدید به انتشار اسکرین شات طبق قانون ۶۶۹ مجازات اسلامی اگر کسی فرد دیگری را به هر صورتی تهدید به قتل، ضررهای نفسی، شرفی، مالی و یا افشای اسرار نسبت به خود یا بستگان او نماید، که حتی ممکن است این تهدید همراه با اخاذی باشد در هر صورت فرد تهدید کننده مجرم شناخته شده و باید مجازات گردد


علیرضا

متاسفانه همزمان با رشد رسانه های اراباط جمعی و شبکه های اجتماعی در کنار منافعی که برای مردم ایجاد شده اما تبعات اجتماعی نیز به همراه داشته بحث توهین و تهدید و شکایات متعدد در این زمینه ها جز پرتکرارترین سوالات مردم است توضیحات کامل و کافی که در مقاله ارائه دادید بسیار راهگشا بود ممنونم


سیما غفوری

حفظ آبرو و حرمت دیگران یکی از ارزش های انسانی پذیرفته شده می باشد که لزوم آن بر هیچ کس پوشیده نیست . به همین دلیل ، این موضوع مورد توجه قانونگذار نیز قرار گرفته است و در رابطه با رفتارهایی که موجب خدشه دار شدن حرمت و آبروی افراد می شود ، جرایم و مجازات هایی در نظر گرفته شده است . به عنوان مثال ، در صورتی که تهمت رابطه نامشروع به دیگری زده شده باشد ، ممکن است شخص ، به حبس و شلاق محکوم شود و یا اینکه اگر موضوعی را که منتسب به دیگری است ، منتشر نماییم و آن موضوع ، مشمول جرم اشاعه فحشا محسوب شود ، باز هم منتشر کننده به مجازات محکوم می شود . علاوه بر اینها ، در صورتی که ارتکاب جرمی به دیگری نسبت داده شده و نتوان صحت آن را اثبات نمود ، ممکن است که شخص به مجازات اعاده حیثیت محکوم شود . مطالب مذکور ، نشان دهنده آن است که افراد باید هنگام انتشار مطالبی در خصوص دیگران ، به این موضوع دقت داشته باشند که به هیچ وجه آبرو ریزی برای دیگران ایجاد نکنند ؛ لذا صرف بردن آبروی دیگران در مواردی ممکن است مشمول جرم و مجازات قانونی قرار گیرد .


ایمان فرامرزی

باسلام قمار در قانون مجازات اسلامی تعریف نشده است اما ماده 705 این قانون، قماربازی را با هر وسیله‏ ای که باشد اعم از آن که با وسایل مخصوص قمار باشد یا نباشد، جرم شرط بندی تلقی کرد و برای مرتکب، مجازات قمار یک تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق را در نظر گرفت.


ایمان فرامرزی

با سلام و تحیات در قوانین موضوعه جزایی نه تنها انتشار اسرار خصوصی از طریق اسکرین شات از چت خصوصی جرم است بلکه تهدید به انتشار اسکرین شات از چت خصوصی جرم است. قانون مجازات اسلامی در ماده 745(ماده 16 قانون جرایم رایانه ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را جزای نقدی و تا 2 سال حبس درنظر گرفته است.


بهنام رحمانی فرد

با سلام تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا انتشار اسکرین شات واتساپ دیگران جرم است یا خیر؟ از آنجایی که واتساپ یکی از محبوب ترین پیامرسان های کنونی در ایران محسوب می شود، افراد زیادی همه روزه در آن مشغول به چت می باشند. از طرفی ممکن است، برخی از این افراد اقدام به انتشار اسکرین شات واتساپ یا تلگرام کنند اما آیا این کار جرم است؟ پاسخ این سوال مثبت خواهد بود. قانونگذار در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای به جرم انگاری چنین عملی پرداخته و مجازات انتشار اسکرین شات را بیان کرده است. این ماده عنوان می کند: «هر کس از طریق سیستم رایانه ‌ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر غیر گردد یا عرفاً موجب هتک حیثیت وی شود، به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ده میلیون ریال محکوم خواهد شد». مجازات تهدید با اسکرین شات تلگرام چیست؟ در مسیر بررسی تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام بایستی با مجازات تهدید با اسکرین شات تلگرام نیز آشنا شویم. علیرغم اینکه قانونگذار انتشار اسکرین شات واتساپ یا تلگرام را جرم انگاری کرده، تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام را نیز جرم می داند. بر همین اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی عنوان می دارد: «هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد». در واقع با توجه به مطلق بودن این ماده می توان تهدید با اسکرین شات واتساپ و تلگرام را نیز جرم دانست و مجازات مذکور در ماده 669 قانون مجازات اسلامی را بر مرتکبین آن اعمال کرد.


معراج رمضان پور

باسلام انتشاراسکرین شات درقانون جرایم رایانه ای جرم شناخته شده است.به موجب این قانون،هرکس اقدام به چنین کاری نمایدبه صورتی که عرفا موجب هتک حیثیت افرادشودبه حبس یاجرای نقدی ویاهردومحکوم خواهدشد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام برخی از این افراد اقدام به انتشار اسکرین شات واتساپ یا تلگرام کنند اما آیا این کار جرم است؟ پاسخ این سوال مثبت خواهد بود. قانونگذار در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای به جرم انگاری چنین عملی پرداخته و مجازات انتشار اسکرین شات را بیان کرده است. این ماده عنوان می کند: «هر کس از طریق سیستم رایانه ‌ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر غیر گردد یا عرفاً موجب هتک حیثیت وی شود، به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ده میلیون ریال محکوم خواهد شد». شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.


رضا صادقی

هر کس از طریق سیستم رایانه ‌ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر غیر گردد یا عرفاً موجب هتک حیثیت وی شود، به حبس از سه ماه و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون تا ده میلیون ریال محکوم خواهد شد»


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.