نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک

اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک چیست؟ منظور از فسخ معامله چه می باشد؟ در چه مواردی امکان فسخ معامله وجود خواهد داشت؟ مراحل قانونی فسخ معامله کدامند؟ چه نکاتی هنگام تنظیم اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک بایستی رعایت شود؟ امروزه، چک نقش بسیار ویژه ای در معاملات میان افراد دارد. به همین خاطر ممکن است مشکلات حقوقی زیادی از جمله عدم وصول چک برای افراد به وجود بیاید. در نتیجه همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی فسخ معامله به دلیل برگشت چک با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در واقع سوالات بسیار زیادی ذهن این افراد را به خود مشغول کرده که به مهمترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پاسخ دادن به سوالات مذکور به صورت تخصصی با اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک نیز آشنا شویم. پس تا آخر مقاله در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از فسخ معامله چیست؟

در آغاز آشنایی با اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک بایستی به سراغ تعریف فسخ معامله برویم. در واقع هنگامی که معامله یا قراردادی بین طرفین برقرار می شود، تعهدات و تکالیفی نیز با توجه به نوع قرارداد بر عهده آنها گذاشته خواهد شد. از طرفی آنها اصولا حق ندارند معامله مذکور را بر هم بزنند. در نتیجه مادامی که معامله بین طرفین بر هم نخورده باشد، آنها موظفند به تعهدات خود عمل کنند. حال قانونگذار شرایطی را به صورت استثنایی در نظر گرفته است که افراد می توانند با استناد به آنها معامله بین خود را بر هم بزنند که تحت عنوان فسخ معامله شناخته می شود. به عبارت دقیق تر فسخ معامله عبارت است از بر هم زدن معامله بین طرفین با توجه به مواردی که قانونگذار تعیین کرده از جانب یکی از طرفین. شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

در چه مواردی می توان برای فسخ معامله اقدام کرد؟

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان تنظیم اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک از ما می پرسند این است که در چه مواردی می توانیم معامله را فسخ کنیم؟ همانطور که گفته شد فسخ معامله و موارد آن به صورت استثنایی بیان می شوند. در نتیجه بایستی این کار با توجه به مواردی که قانونگذار آنها را در نظر گرفته است انجام گیرد. در همین راستا قانونگذار برای فسخ معامله وجود خیارات قانونی فسخ معامله را الزامی می داند.

 

 

خیارات فسخ معامله

 

در واقع خیارات قانونی فسخ معامله ابزارهایی هستند که توسط قانونگذار به رسمیت شناخته شده اند تا افراد بتوانند با استناد به آنها معاملات خود را فسخ کنند. این خیارات عبارتند از:

  • خیار مجلس.
  • خیار تاخیر ثمن.
  • خیار شرط.
  • خیار حیوان.
  • خیار غبن.
  • خیار رویت و تخلف وصف.
  • خیار عیب.
  • خیار تخلف شرط.
  • خیار تبعض صفقه.
  • خیار تدلیس.

از آنجایی که امکان تعریف تمامی خیارات قانونی فسخ معامله وجود ندارد، شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین مجموعه ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

وکیل معاملات 
مشاوره حقوقی فسخ معامله
مشاوره حقوقی چک و سفته 
درباره ما 

 

مراحل قانونی فسخ معامله

موضوع دیگری که پیش از آشنایی با اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک بایستی بررسی شود مراحل قانونی فسخ معامله می باشد. در واقع در اولین مرحله، همواره به متقاضیان بر هم زدن معامله به دلیل برگشت چک پیشنهاد می کنیم که موضوع را با طرف مقابل در میان بگذارند تا از با توافق نسبت به فسخ معامله اقدام کنند. با این حال در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که مطرح کردن دعوای فسخ معامله به دلیل برگشت چک در دادگاه ضروری خواهد بود.

برای انجام این کار ضروری ترین راه، نگارش اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک می باشد. سپس این افراد می توانند با تنظیم دادخواست مناسب، احقاق حق خود را از دادگاه بخواهند. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، امکان نگارش انلاین اظهارنامه را فراهم کرده ایم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نکات مهم در اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک

برای تنظیم و ارسال اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک نکات حقوقی گوناگونی بایستی در نظر گرفته شود. برخی از این نکات عبارتند از:

  • اگر در قرارداد، خیار تخلف شرط مبنی بر اینکه اگر چک وصول نشد، بتوان قرارداد را فسخ کرد وجود داشته باشد، امکان فسخ قرارداد و ارسال اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک فراهم است.

 

 

مشاوره فسخ معامله

 

  • امکان فسخ معامله به دلیل مغایرت داشتن تاریخ چک وجود ندارد.
  • در اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک بایستی تمامی اطلاعات طرفین ذکر گردد.
  • جواب دادن به اظهارنامه ارسالی توسط طرف مقابل ضروری نیست.

 

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک

همانطور که گفته شد تنظیم اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک برای دعوای مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به نحوی که افراد می توانند با استناد به این اظهارنامه نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. به همین منظور افراد زیادی به دنبال دانلود نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل برگشت چک می باشند. البته به زعم ما این کار اشتباه است. چرا که هر پرونده دارای ریزه کاری های مخصوص خود است. پس بهتر است نگارش اظهارنامه مذکور را به متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسپارید. شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش اظهارنامه از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.