نمونه اظهارنامه درخواست تعیین داور

نمونه اظهارنامه درخواست تعیین داور

نمونه اظهارنامه درخواست تعیین داور

اظهارنامه درخواست تعیین داور چیست؟ تعریف حقوقی داور چه می باشد؟ یک داور بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد؟ مراحل درخواست تعیین داور کدامند؟ چه مدارکی برای نگارش اظهارنامه تعیین داور ضروری است؟ آیا می توان نگارش انلاین اظهارنامه را به یک وکیل سپرد؟ تعیین داور مرضی الطرفین یکی از ابزارهای حقوقی است که قانونگذار برای حل و فصل اختلافات حقوقی بین افراد در نظر گرفته است. در همین راستا همه روزه متقاضیان زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی تعیین داور با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد از متخصصین ما سوالات گوناگونی را می پرسند که به رایج ترین آنها در آغاز مقاله اشاره کردیم. در نتیجه با توجه به اهمیتی که تعیین داور مرضی الطرفین دارد، تصمیم گرفته ایم که در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و تفصیلی به اظهارنامه درخواست تعیین داور و پرسش های پیرامون آن بپردازیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

داور کیست؟

در اولین مرحله از بررسی اظهارنامه درخواست تعیین داور بایستی به این سوال پاسخ دهیم که تعریف حقوقی داور چیست؟ در واقع هنگامی که سخن از حل و فصل دعاوی حقوقی بین افراد به میان می آید، بسیاری از آنها تصور می کنند که تنها راه حل ممکن مراجعه به دادگاه می باشد. در صورتی که این تصور، غلط است. در واقع با توجه به معایبی که مراجعه به دادگاه ها دارد، قانونگذار امکان حل و فصل اختلافات از طریق تعیین داور مرضی الطرفین را مهیا کرده است. پس داور مرضی الطرفین، شخصی است که با صلاح دید طرفین اختلاف تعیین شده است تا به عنوان یک فرد بی طرف به حل و فصل اختلافات حقوقی آنها بپردازد. این شخص می تواند حقوقی یا حقیقی باشد و منعی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تعیین داور مرضی الطرفین از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

نگارش فوری اظهارنامه

 

خصوصیاتی که یک داور باید داشته باشد

در ادامه مسیر بررسی اظهارنامه درخواست تعیین داور متقاضیان مشاوره حقوقی تعیین داور یک سوال بسیار مهم می پرسند؛ خصوصیات داور چیست؟ در پاسخ به این سوال بایستی به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اهلیت داشتن.
  • داور نبایستی کارمند دادگاه، کارمند دولت یا قاضی باشد.
  • عدم محرومیت فرد مورد نظر از حقوق اجتماعی.
  • سن داور بایستی بیش از 25 سال باشد.
  • عدم داشتن قرابت سببی و نسبی تا درجه دوم از طبقه سوم با اصحاب دعوا.
  • داور مورد نظر نبایستی کارمند دولت در حوزه ماموریتی خود باشد.
  • همسر یا خود داور نبایستی از وراث طرفین دعوا باشند.
  • عدم ذینفع بودن داور در دعوا.

نکته ای که باید هنگام تعیین داور مرضی الطرفین در نظر داشته باشید، این است که اگر طرفین، داوری را انتخاب کنند که یکی از شرایط فوق الذکر را نداشته باشد، هیچ ایرادی وجود نخواهد داشت. در واقع توافق بین آنها از نظر قانونگذار مورد احترام خواهد بود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

هزینه نگارش اظهارنامه
راهنمای نگارش انلاین
نگارش اظهارنامه
درباره ما 

 

مراحل درخواست تعیین داور

در واقع سه روش برای تعیین داور وجود خواهد داشت که عبارتند از:

  • تعیین داور توسط طرفین.
  • تعیین داور توسط شخص ثالث.
  • تعیین داور توسط دادگاه.

اگرچه به صورت کلی مراحل درخواست تعیین داور برای هر کدام از روش های مذکور متفاوت است با این حال در کلیات با یکدیگر یکسان خواهند بود. به عنوان مثال، طرفین دعوا می توانند از طریق ارسال اظهارنامه درخواست تعیین داور، فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به اطلاع طرف مقابل برسانند.

البته همواره به افراد پیشنهاد می کنیم که برای پیمودن اصولی مراحل درخواست تعیین داور از یک وکیل مجرب در این حیطه کمک بگیرند. زیرا وی با تسلطی که بر قوانین و مقررات مربوطه دارد، می تواند بهترین راه را انتخاب کرده و به افراد جهت کسب نتیجه دلخواه کمک کند. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره با بهترین وکلا را فراهم کرده ایم. شما می توانید همین الان از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی تعیین داور

 

مدارک لازم برای اظهارنامه درخواست تعیین داور

هنگام تنظیم اظهارنامه درخواست تعیین داور یک سوال مهم برای افراد به وجود خواهد آمد. در واقع این افراد از خود می پرسند که برای تنظیم چنین اظهارنامه ای چه مدارکی بایستی مهیا شوند؟ پاسخ این سوال بر اساس مواردی که ذکر آنها در اظهارنامه درخواست تعیین داور ضروری است، تعیین خواهد شد. در این اظهارنامه، مواردی همچون مشخصات هویتی طرفین، اختلافی که برای حل و فصل آن نیاز به داوری است، متن اظهارنامه و جواب آن وجود خواهد داشت. پس هنگام بررسی مدارک لازم برای اظهارنامه درخواست تعیین داور بایستی به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • مدارک هویتی متقاضی نظیر شناسنامه یا کارت ملی.
  • قرارداد یا سندی که اختلاف حقوقی بر اساس آن شکل گرفته است.

 

نمونه اظهارنامه درخواست تعیین داور

هنگامی که صحبت از نگارش اظهارنامه درخواست تعیین داور به میان می آید بسیاری از افراد به دنبال دانلود نمونه این اظهارنامه می باشند. چرا که معمولاً نمونه اظهارنامه درخواست تعیین داور به صورت رایگان در سایت ها وجود دارد. البته این کار از نظر متخصصین ما راهگشا نخواهد بود. زیرا شرایط هر فرد برای تعیین داور مرضی الطرفین با سایر پرونده ها متفاوت خواهد بود. در نتیجه بایستی از یک وکیل مجرب کمک گرفت تا وی با در نظر گرفتن شرایط ویژه ای که وجود دارد، یک اظهارنامه درخواست تعیین داور به صورت اصولی تنظیم نماید. با توجه به اهمیت این موضوع ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش انلاین اظهارنامه مذکور را فراهم کرده ایم. تنها کافیست از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. همچنین بایستی بگوییم خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.