نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست؟ چه دادگاهی صالح برای رسیدگی به پرونده عدم پرداخت شارژ ساختمان می باشد؟ آیا تنظیم اظهارنامه مذکور بایستی تحت نظر یک وکیل انجام گیرد؟ امروزه زندگی در آپارتمان ها به بخش جدایی ناپذیر زندگی شهری تبدیل شده است. به نحوی که درصد زیادی از جمعیت شهرها را ساکنین آپارتمان ها تشکیل داده اند. در همین راستا روابط حقوقی بین ساکنین یک ساختمان به وجود آمده که برای زندگی در خانه های ویلایی مطرح نبود. یکی از این موارد، پرداخت شارژ ساختمان می باشد. در همین راستا در بسیاری از موارد دیده شده که برخی از ساکنین یک ساختمان نسبت به پرداخت شارژ ساختمان بی اعتنا هستند و این کار را انجام نمی دهد. در نتیجه ضروری است که به صورت کامل و تفصیلی با اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان چیست؟

در اولین گام از بررسی اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان بایستی به سراغ تعریف آن برویم. البته قبل از انجام این کار باید به این سوال پاسخ دهیم که منظور از شارژ ساختمان چیست؟ برای پاسخ به سوال مذکور در ابتدا باید بگوییم اگرچه ساکنین آپارتمان ها مالک واحد مسکونی خود می باشند، با این حال مالکیت برخی بخش های ساختمان نظیر راه پله ها به صورت مشاعی می باشد. حال برای نگهداری این قسمت ها تمامی ساکنین آپارتمان اعم از اینکه مالک باشند یا مستاجر، بایستی هزینه ای پرداخت کنند که به آن شارژ ساختمان می گویند.

از آنجایی که پرداخت شارژ ساختمان از جمله مهم ترین روابط حقوقی بین ساکنین یک ساختمان می باشد قانونگذار برای عدم پرداخت شارژ آپارتمان، ضمانت اجرا در نظر گرفته است. برای انجام این ضمانت اجرا که در ماده 10 مکرر قانون تملک آپارتمان ها بدان اشاره شده، بایستی یک اظهارنامه عدم پرداخت شارژ آپارتمان تنظیم گردد. در نتیجه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان از جمله اوراق قضایی محسوب می شود که به وسیله هیئت مدیره یا مدیر ساختمان به صورت قانونی به شخصی که از پرداخت هزینه های مربوط به شارژ ساختمان امتناع کرده، ارسال می شود. در واقع ضمن این اظهارنامه، مدیر یا هیئت مدیره ساختمان به فرد مذکور یک مهلت 10 روزه برای پرداخت بدهی های خود می دهند. حال اگر وی به اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان نیز اعتنایی ننمود، می توان او را از برخی خدمات مشترک ساختمان محروم نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شارژ از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

 

نگارش انلاین اظهارنامه

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده عدم پرداخت شارژ ساختمان

همانطور که ذکر شد ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان می تواند گام بزرگی در راستای پرداخت شارژ آپارتمان باشد. با این حال در بسیاری از مواقع دیده شده فردی که شارژ ساختمان خود را پرداخت نکرده نسبت به اظهارنامه مذکور نیز ترتیب اثر ندهد. در این حالت همانطور که در ماده 10 مکرر قانون تملک آپارتمان ها ذکر گردید، هیئت مدیره یا مدیر می توانند وی را از برخی خدمات مشترک آپارتمان محروم کنند. البته ممکن است این موضوع نیز تاثیری نداشته باشد.

در نتیجه افراد می توانند از طریق ارائه دادخواست حقوقی در دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ساختمان نسبت به دریافت حق شارژ آپارتمان اقدام کنند. همچنین شورای حل اختلاف نیز می تواند به چنین مسئله ای رسیدگی کند. در نتیجه اگر در مورد مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده عدم پرداخت شارژ آپارتمان دچار تردید شده اید، بهتر است حتما از طریق مشاوره حقوقی با وکلای مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی عدم پرداخت شارژ ساختمان

زندگی در آپارتمان ها به عنوان جدیدترین نوع زندگی بشر شناخته می شود. همین مسئله باعث شده است که روابط حقوقی بین ساکنین یک ساختمان بسیار جدید و در عین حال پیچیده تلقی شوند. در نتیجه حل و فصل اینگونه دعاوی بدون کمک گرفتن از وکیل دعاوی آپارتمان ها عملا کار بسیار دشواری است. در همین راستا یکی از دشوارترین روابط حقوقی بین ساکنین یک ساختمان، عدم پرداخت شارژ آپارتمان می باشد. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشورت با بهترین وکیل دعاوی آپارتمان ها را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی ملکی 
نگارش شکوائیه 
هزینه نگارش دادخواست 
درباره ما 

 

نگارش انلاین اظهارنامه در وکلای تلفنی

همانطور که ذکر شد نگارش اصولی اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان می تواند در مجاب کردن فرد متخلف برای پرداخت شارژ آپارتمان موثر باشد. به همین منظور کمک گرفتن از یک وکیل شدیدا پیشنهاد می شود. زیرا وی با دانش و تجربه ای که دارد، به صورت اصولی و قانونی، یک اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان تنظیم می نماید. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش انلاین اظهارنامه را فراهم کرده ایم که می توانید همین الان درخواست خود را ثبت نمایید. برای نگارش اظهارنامه توسط وکلای ما کافی ست با شماره 09212242670 تماس گرفته موضوع خود را اعلام نمایید پس از پرداخت هزینه نگارش ، وکیل با شما تماس گرفته تمام نکات لازم را از شما سوال می کند سپس مدارک لازم را از طریق یکی از پیام رسان ها برای وکیل ارسال میکنید. نگارش شما ظرف مدت 24 ساعت انجام و در قالب فایل ورد یا پی دی اف برای شما ارسال می کردد.

 

نمونه اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان

اگرچه همواره به افراد توصیه می کنیم نگارش اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان را به یک وکیل مجرب بسپارند، با این حال برخی از افراد به دنبال دانلود نمونه این اظهارنامه و استفاده از آن هستند. به همین منظور ما یک نمونه از اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان برای شما مهیا کرده ایم. البته بهتر است فقط از این نمونه، ایده برداری کنید و از کپی کردن پرهیز نمایید. به علاوه می توانید برای نگارش اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

نمونه اظهارنامه

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.