نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

اظهارنامه الزام به انجام تعهد چیست؟ چه نکاتی بایستی هنگام نگارش اظهارنامه مذکور رعایت گردد؟ مدارک لازم برای تنظیم اظهارنامه الزام به انجام تعهد کدامند؟ آیا می توان از وکیل قراردادها برای نگارش انلاین اظهارنامه کمک گرفت؟ قراردادها نقش بسیار مهمی در تنظیم روابط حقوقی بین افراد دارند. در واقع در ضمن این قراردادها تعهداتی برای طرفین در نظر گرفته می شود که آنها ملزم به انجام تعهدات مذکور هستند. حال اگر یکی از طرفین، تعهدات خود را انجام ندهد، چه باید کرد؟ به همین منظور، همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی الزام به انجام تعهد با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات مهمی را می پرسند که به رایج ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به صورت کامل و تفصیلی به سوالات پیرامون اظهارنامه الزام به انجام تعهد بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

اظهارنامه الزام به انجام تعهد چیست؟

در اولین گام بایستی به سراغ تعریف اظهارنامه الزام به انجام تعهد برویم. همانطور که ذکر کردیم قراردادها به عنوان مهمترین منشا تعهدات شناخته می شوند. به همین خاطر هنگامی که قراردادی بین طرفین منعقد می شود، هر کدام از آنها دارای تعهداتی خواهند شد که بایستی آنها را انجام دهند. حال اگر یکی از طرفین نسبت به انجام تعهدات خود کوتاهی کند، فرد مقابل می تواند با استناد به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، قبل از مطرح کردن موضوع مذکور در دادگاه از طریق ارسال اظهارنامه الزام به انجام تعهد، انجام دادن تعهد مذکور را از فرد مقابل بخواهد.

همچنین اگر طرف مقابل پس از دریافت اظهارنامه الزام به انجام تعهد نیز از انجام تعهدات خود سر باز زد، متعهد له می تواند با استناد به اظهارنامه ارسال شده در دادگاه شکایت خود را مطرح نمایند. البته تنظیم اظهارنامه مذکور دارای ریزه کاری های فراوانی است. پس به شما پیشنهاد می دهیم برای نگارش انلاین اظهارنامه از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

الزام به انجام تعهدات

 

مشاوره حقوقی با وکیل قراردادها

علی رغم اهمیتی که تنظیم اصولی قراردادها و تعهدات بین طرفین دارد، با توجه به رایج بودن قراردادها بسیاری از افراد تصور می کنند که خودشان می توانند این کار مهم را بدون کمک گرفتن از وکیل قراردادها انجام دهند. در واقع اگر قصد دارید، روابط حقوقی خود را به بهترین نحو تنظیم کنید و هنگام بروز مشکلات حقوقی نظیر الزام به انجام تعهد، نتیجه دلخواه را کسب کنید، بایستی با یک وکیل قراردادها مشورت داشته باشید. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی با بهترین وکیل قراردادها را برای شما فراهم کرده ایم. همچنین بایستی بگوییم خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نکات حقوقی مهم در اظهارنامه الزام به انجام تعهد

همواره متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی به افراد پیشنهاد می کنند که تنظیم اظهارنامه الزام به انجام تعهد توسط یک وکیل مجرب انجام گردد. با این حال بسیاری از افراد می خواهند این کار را خودشان انجام دهند. در نتیجه بایستی به نکات حقوقی مهم در اظهارنامه الزام به انجام تعهد اشاره داشته باشیم.

در اولین گام باید بگوییم که ارسال اظهارنامه الزام به انجام تعهد تنها در صورتی امکان پذیر و قانونی است که موعد انجام تعهد مورد نظر فرا رسیده باشد. دومین نکته این است که تمامی بخش های موجود در اظهارنامه مذکور بایستی به درستی و کامل تکمیل گردند. به عنوان مثال، مشخصات هویتی طرفین و تعهدی که انجام آن از جانب متعهد صورت نگرفته، بایستی ذکر گردد. در آخرین مورد نیز باید به این نکته اشاره کنیم که پس از تنظیم اظهارنامه الزام به انجام تعهد بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و آن را برای گیرنده ارسال نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

نگارش شکوائیه 
وکیل امور پیمان 
راهنمای نگارش انلاین 
درباره ما 

 

مدارک لازم برای اظهارنامه الزام به انجام تعهد

یکی از سوالاتی که همواره هنگام مشاوره حقوقی الزام به انجام تعهد از وکلای مجموعه ما پرسیده می شود، این است که چه مدارکی برای تنظیم اظهارنامه الزام به انجام تعهد بایستی مهیا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به مواردی که در اظهارنامه مذکور ذکر می گردند، این مدارک را مشخص خواهیم نمود. در نتیجه فرد متقاضی ارسال اظهارنامه الزام به انجام تعهد در وهله اول باید مدارک هویتی خود نظیر کارت ملی یا شناسنامه را به همراه داشته باشد. سپس اگر اسناد و مدارکی هستند که اثبات کننده تعهد متعهدله می باشند نظیر قرارداد نیز بایستی به همراه متقاضی باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر قصد سپردن نگارش اظهارنامه الزام به انجام تعهد به یک وکیل را دارید مدارک فوق الذکر نیز بایستی به وی ارائه گردند.

 

نمونه اظهارنامه الزام به انجام تعهد

همانطور که ذکر شد اظهارنامه الزام به انجام تعهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که در بسیاری از موارد دیده شده شخص متعهد تنها با دریافت اظهارنامه مذکور تعهدات خود را انجام داده و متعهد له دیگر نیازی به ارائه دادخواست در دادگاه های حقوقی نداشته است. به همین خاطر نگارش اظهارنامه الزام به انجام تعهد اهمیت بسیار بالایی دارد. در نتیجه بسیاری از افراد به دنبال دانلود نمونه آن می باشند. در صورتی که به نظر ما این کار می تواند نتایج نامطلوبی برای افراد داشته باشد. به همین منظور به متقاضیان پیشنهاد می کنیم که نگارش اظهارنامه مذکور را به یک وکیل متخصص بسپارند. در همین راستا شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش اظهارنامه و دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.