نمونه اظهارنامه رجوع از بذل مهریه

نمونه اظهارنامه رجوع از بذل مهریه

نمونه اظهارنامه رجوع از بذل مهریه

اظهارنامه رجوع از بذل مهریه چیست؟ آیا می توان از بذل مهریه رجوع نمود؟ هزینه نگارش اظهارنامه برای رجوع از بذل مهریه چقدر است؟ آیا می توان از وکیل مهریه برای نگارش انلاین اظهارنامه کمک گرفت؟ ازدواج یکی از مهم ترین وقایع زندگی هر فردی محسوب می شود. ضمن این واقعه، حقوق و تکالیفی بر عهده طرفین گذاشته می شود که یکی از آنها پرداخت مهریه به زوجه از جانب زوج می باشد. همچنین قانونگذار امکان بذل مهریه را نیز در نظر گرفته است. به علاوه یکی از مهمترین مواردی که پیرامون بذل مهریه مطرح می شود، موضوع رجوع از بذل مهریه است. به همین خاطر افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی مهریه با مشاورین ما در ارتباط هستند. این افراد سوالات بسیار مهمی را می پرسند که رایج ترین آنها را در ابتدای مقاله ذکر کردیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به موضوع اظهارنامه رجوع از بذل مهریه بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از بذل مهریه چیست؟

در اولین گام از بررسی اظهارنامه رجوع از بذل مهریه بایستی با تعریف حقوقی بذل مهریه آشنا شویم. همانطور که ذکر شد ازدواج دارای احکام گوناگونی می باشد و حقوق و تکالیف متنوعی را بر عهده زوج یا زوجه قرار می دهد. یکی از این تکالیف و حقوق، مهریه می باشد. در واقع دکترین حقوقی، مهریه را یک حق مالی برای زوجه می دانند که منشاش ازدواج است و زوج بایستی آن را پرداخت نماید. این مهریه باید ویژگی های گوناگونی نظیر مالیت داشتن و قابل تملک بودن داشته باشد. همچنین انواع گوناگونی از مهریه وجود دارد که از توضیح تفصیلی آنها خودداری می کنیم.

از طرفی بایستی بگوییم بر اساس ماده 1082 قانون مدنی، زن مالک مهریه می باشد. در نتیجه هرگونه دخل و تصرفی را که بخواهد، می تواند در آن داشته باشد. در بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که زن، مهریه را به زوج می بخشد و از گرفتن آن صرف نظر می کند که در این مواقع، بذل مهریه صورت گرفته است. شما می توانید سوالات خود را پیرامون این موضوع از طریق مشاوره حقوقی با وکلای ما در میان بگذارید.

 

 

 

مشاوره حقوقی بذل مهریه

 

آیا می توان از بذل مهریه رجوع کرد؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی اظهارنامه رجوع از بذل مهریه بایستی بدان بپردازیم، پاسخ به این سوال است که آیا می توان از بذل مهریه رجوع کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید انواع بذل مهریه یا بخشش آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بذل مهریه می تواند از طرق زیر انجام گیرد:

  • اقرار به وصول یا دریافت مهریه از جانب زوجه که در این حالت در صورت صحیح بودن اقرار، امکان رجوع وجود ندارد.
  • هبه یا بخشیدن مهریه: اگر هبه غیرمعوض باشد، در صورت وجود شرایط، زن می تواند نسبت به آن رجوع کند اما اگر هبه، معوض باشد، امکان رجوع وجود ندارد.
  • بخشش مهریه در طلاق توافقی: اگر زن با بخشش مهریه خود درخواست طلاق کند، می تواند تا سه ماه پس از ثبت طلاق از بذل مهریه رجوع نماید. از طرفی مرد نیز می تواند از طلاق منصرف شده و به ازدواج رجوع کند مگر اینکه زن در دادنامه طلاق توافقی، حق رجوع از بذل مهریه را از خود سلب کرده باشد.
  • ابراء مهریه: در این حالت زن با مراجعه به ثبت اسناد، مهریه خود را ابراء می کند و هیچ دینی بر گردن زوج نخواهد بود. در نتیجه امکان رجوع از بذل مهریه نیز وجود ندارد.

البته بایستی توجه داشته باشید که برای رجوع از بذل مهریه بهتر است حتما از یک وکیل مهریه کمک بگیرید. در نتیجه شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی مهریه 
راهنمای نگارش انلاین 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

مراحل رجوع از بذل مهریه

اکنون شاید از ما بپرسید که کاربرد اظهارنامه رجوع از بذل مهریه چیست؟ در این قسمت قرار است به این سوال پاسخ دهیم. در واقع اگرچه همواره به متقاضیان مشاوره حقوقی خانواده و مهریه پیشنهاد می شود که برای رجوع از بذل مهریه حتما با بهترین وکیل مهریه مشورت داشته باشند، با این حال اگر تصمیم گرفته اید که خودتان این کار را انجام دهید، بایستی مراحل زیر را طی نمایید.

در ابتدا بایستی یک اظهارنامه رجوع از بذل مهریه تنظیم نمایید. شما می توانید با پرداخت هزینه نگارش اظهارنامه این کار را به مجموعه ما بسپارید. سپس با در دست داشتن اظهارنامه مذکور به دفتر اسناد مراجعه نموده و به آنها اعلام کنید که قصد رجوع از بذل مهریه را دارید تا سایر مراحل توسط آنها انجام گیرد.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده رجوع از بذل مهریه

یکی دیگر از سوالاتی که از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود این است که دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده رجوع از بذل مهریه چه دادگاهی است؟ در پاسخ به این سوال بایستی به دادگاه خانواده اشاره داشته باشیم. در واقع یکی از مواردی که با استناد به ماده 4 قانون حمایت خانواده در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد، دعاوی مربوط به مهریه از جمله رجوع از بذل مهریه است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مشاوره بذل مهریه

 

نمونه اظهارنامه رجوع از بذل مهریه

همواره دیده می شود که افراد زیادی به دنبال دانلود و دریافت نمونه اظهارنامه رجوع از بذل مهریه هستند. در صورتی که این کار مورد تایید ما نیست. چرا که هر موضوع دارای شرایط ویژه ای می باشد. در نتیجه بایستی نگارش اظهارنامه رجوع از بذل مهریه را به بهترین وکیل مهریه بسپارید. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی تلفنی را فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.