نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن

اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن در چه مواردی بایستی تنظیم شود؟ منظور از فسخ معامله چیست؟ چه شرایطی برای فسخ معامله لازم است؟ فسخ معامله به دلیل غبن چگونه امکان پذیر است؟ آیا مشاوره با وکیل فسخ قرارداد در چنین مواردی ضروری است؟ قراردادها همواره اهمیت خاصی در تنظیم روابط حقوقی بین افراد داشته اند. به همین منظور قانونگذاران سراسر جهان توجه ویژه ای به این مبحث حقوقی مهم دارند و قوانین و مقررات مهمی پیرامون قراردادها تنظیم کرده اند. با توجه به فراگیر بودن قراردادها و اهمیتی که اینگونه مسائل دارند، همواره افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی فسخ قرارداد با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. متقاضیان مذکور سوالات گوناگونی را در حین مشاوره حقوقی از ما می پرسند که قرار است در این مقاله به صورت کامل و تفصیلی به آنها پاسخ دهیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی با ما همراه باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از فسخ معامله چیست؟

در اولین گام از آشنایی با اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن بایستی به تعریف فسخ معامله بپردازیم. در واقع هنگامی که یک قرارداد و معامله تنظیم می شود، طرفین آن دارای تعهدات و تکالیفی خواهند شد. در نتیجه تا زمانی که رابطه قراردادی مذکور بین افراد وجود داشته باشد، آنها موظف هستند که به تکالیف و تعهدات خود عمل کنند. با این حال قانونگذار شرایطی را در نظر گرفته که یکی از طرفین یا اشخاص ثالث می توانند در راستای انحلال قرارداد گام بردارند. در نتیجه فسخ معامله، عبارت است از پایان دادن به معامله مذکور توسط یکی از طرفین قرارداد یا شخص ثالث. همچنین پس از فسخ معامله، تعهدات و تکالیف طرفین نیز از بین خواهد رفت. البته بایستی توجه داشته باشید که فسخ معامله نیازمند شرایطی خواهد بود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

وکیل برای فسخ معامله

 

شرایط لازم برای فسخ معامله

اکنون که با تعریف فسخ معامله آشنا شدیم، در ادامه بررسی اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن بایستی با شرایط لازم برای فسخ معامله نیز آشنا شویم. این شرایط عبارتند از:

  • معامله اعم از جایز یا لازم باید به صورت صحیح منعقد شده باشد. در نتیجه شرایط عمومی و اختصاصی صحت قرارداد مورد نظر بایستی وجود داشته باشند.
  • با استناد به مواد 399 و 456 قانون مدنی، دومین شرط این است که برای یکی از طرفین یا شخص ثالث خیار شرط (حق فسخ) با مدت معین در نظر گرفته شده باشد.
  • همچنین گاهی اوقات قانونگذار خودش شخصاً حق فسخ را برای طرفین در نظر گرفته تا از ورود خسارات به آنها جلوگیری کند. به اینگونه موارد بر اساس ماده 396 قانون مدنی، حق فسخ قانونی می گویند و عبارتند از خیار تاخیر ثمن، خیار عیب، خیار غبن، خیار وصف و غیره.
  • عدم ساقط کردن خیارات و حق فسخ توسط طرفین.
  • اعلام اراده جهت فسخ معامله از طرق قانونی نظیر اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن.

البته اگر قصد فسخ معامله خود را دارید بهتر است حتماً با یک وکیل فسخ قرارداد، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

 

نگارش اظهارنامه
مشاوره حقوقی اثبات فسخ بیع
مشاوره حقوقی فسخ معامله
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

فسخ معامله به دلیل غبن

همانطور که گفته شد قانونگذار حق فسخ قانونی را برای افراد در نظر گرفته که یکی از آنها خیار غبن می باشد. در نتیجه فسخ معامله به دلیل خیار غبن امکان پذیر است. البته سوالاتی پیرامون خیار غبن در ذهن شما وجود دارد که به آنها پاسخ خواهیم داد.

در ابتدا بایستی به تعریف خیار غبن بپردازیم. در واقع غبن در معامله به معنی ضرر کردن شدید یکی از طرفین از معامله می باشد. به همین خاطر ماده 416 قانون مدنی، فسخ معامله به دلیل غبن را مطرح کرده است. این ماده عنوان می کند: «هر یک از متعاملین که در معامله. غبن فاحش داشته باشد بعد از علم به غبن می تواند معامله را فسخ کند». اکنون شاید بپرسید که منظور از غبن فاحش چیست؟ ماده 417 قانون مدنی به این سوال پاسخ داده است. این ماده عنوان می کند: « غبن در صورتی فاحش است که عرفاً قابل مسامحه نباشد». در نتیجه اگر با انعقاد یک معامله هر کدام از طرفین ضرری کنند که عرفاً نتوانند از آن چشم پوشی نمایند، می تواند با نگارش اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن در راستای فسخ آن اقدام کنند.

 

 

مشاوره فسخ معامله

 

وکیل کاربلد برای فسخ معامله

فسخ معامله و نگارش اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن بدون کمک وکیل فسخ قرارداد کاری سخت و حتی غیر ممکن است. در واقع پیرامون فسخ معامله به ویژه خیار غبن، قوانین و مقررات گوناگونی وجود دارد که تنها یک وکیل فسخ قرارداد بر آنها مسلط است و می تواند به افراد کمک کند. در نتیجه اگر قصد فسخ معامله یا نگارش انلاین اظهارنامه را دارید بهتر است از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

نمونه اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن

همانطور که گفته شد، جهت فسخ معامله به دلیل غبن بایستی اراده متقاضی فسخ معامله به صورت قانونی به طرف مقابل اعلام شود. بهترین راهی که متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی به افراد پیشنهاد می دهند این است که یک اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن تنظیم گردد. برای انجام این کار بسیاری از افراد به سراغ دانلود نمونه های آماده می روند. در صورتی که به زعم ما این کار اشتباه است. در نتیجه تنظیم اظهارنامه فسخ معامله به دلیل غبن بایستی توسط یک وکیل متخصص انجام گیرد. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه نگارش اظهارنامه از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.