بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان کدام است؟

بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان کدام است؟

بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان کدام است؟

بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان کدام است؟ دکترین حقوقی، عفو زندانیان را چگونه تعریف می کنند؟ انواع عفو در قانون ایران چیست؟ چه شرایطی جهت اعطای عفو زندانیان بایستی فراهم شود و نحوه اعطای آن چگونه است؟ چگونه می توان درخواست عفو نمود؟ حبس یا زندان یکی از مجازات های رایج سیستم حقوق کیفری ایران محسوب می گردد که برای جرایم گوناگونی در نظر گرفته شده است. با این حال، کسانی که به این مجازات محکوم می شوند می توانند مورد عفو قرار بگیرند. پس همه روزه اشخاص زیادی در راستای دریافت مشاوره حقوقی عفو زندانیان با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را پیرامون این موضوع به ویژه بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان از ما می پرسند که به مهمترین آنها در ابتدای نوشته اشاره داشتیم. به همین منظور تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکیل تلفنی ضمن پرداختن به بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از عفو زندانیان چیست؟

پیش از پرداختن به بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان بایستی به این سوال پاسخ دهیم که منظور از عفو زندانیان چیست؟ در واقع مجازات حبس از جمله رایج ترین مجازات ها می باشد که برای جرایم گوناگونی در نظر گرفته شده است. با این حال، قانونگذار موارد گوناگونی را جهت سقوط مجازات حبس در نظر گرفته است که یکی از آنها عفو می باشد. پس در تعریف عفو زندانیان باید گفت: «عفو یکی از موارد سقوط مجازات محسوب می شود که در قانون اساسی و سایر قوانین به ویژه قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است. همچنین بایستی بگوییم عفو زندانیان تنها در موارد حبس های تعزیری امکان پذیر می باشد». شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با تعریف عفو زندانیان از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مشاوره حقوقی زندانی

 

 

انواع عفو در قانون ایران

اکنون که با تعریف عفو زندانیان آشنا شدیم بایستی به سراغ انواع عفو در قانون ایران برویم. در واقع عفو زندانیان یک مورد استثنایی می باشد. در نتیجه بایستی اختیار اعطای عفو زندانیان توسط قانونگذار مشخص شده باشد. به همین خاطر انواع عفو در قانون ایران را می توان در دو مورد خلاصه نمود:

  • عفو عمومی: اگر عفو زندانیان از جانب مجلس شورای اسلامی و از طریق تصویب قانون عفو انجام گیرد، آن را عفو عمومی می دانیم. این نوع از عفو در مواقع خاص مانند انقلاب های سیاسی، کودتا یا شورش انجام می شود.
  • عفو خصوصی: بر اساس اصل صد و دهم قانون اساسی ایران، مقام معظم رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه می توانند زندانیان را عفو کنند. البته بایستی توجه داشته باشید که منظور از خصوصی بودن در این نوع از عفو این است مشمولان ارتکاب جرم مشخص شده، واجد شرایط عفو خواهند بود.

اگرچه سعی داشتیم در این قسمت شما را با انواع عفو در قانون ایران آشنا کنیم با این حال نکات حقوقی دیگری نیز وجود دارد که بهتر است جهت آشنایی با آنها از طریق مشاوره حقوقی با بهترین وکیل عفو زندانیان ایران در ارتباط باشید.

 

شرایط و نحوه اعطای عفو زندانیان

یکی از رایج ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی عفو زندانیان از ما می پرسند این است که شرایط و نحوه اعطای عفو زندانیان چگونه است؟ این شرایط عبارتند از:

  • گذراندن سه چهارم مدت محکومیت برای محکومان به حبس تا یک سال.
  • گذراندن نصف محکومیت برای محکومان به حبس بیش از یک سال تا 20 سال.
  • مابقی محکومیت محکومانی که به بیشتر از 20 سال حبس محکوم شده اند، در صورتی که حداقل نصف آن را گذرانده باشند.
  • مابقی محکومیت محکومان به حبس ابد در صورتی که اگر مرد باشند حداقل 15 سال و اگر زن باشند حداقل 12 سال از حبس را تحمل کرده باشند.

 

 

پابند الکترونیک 
مشاوره حقوقی به زندانی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

  • مابقی محکومیت حبس تمامی محکومان جرایم غیر عمدی.
  • مابقی حبس زنانی که سرپرستی یا حضانت فرزند خود را داشته باشند در مواردی که حداقل یک پنجم از محکومیت را گذرانده اند، به جز حبس ابد.
  • مابقی محکومیت محکومان دارای بیماری صعب العلاج یا غیر قابل درمان.

شرایط دیگری نیز جهت اعطای عفو زندانیان وجود دارد که ذکر همه آنها در این بخش نمی گنجد. در نتیجه بهتر است برای اطلاع از آنها از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل عفو زندانیان مشاوره داشته باشید.

 

چگونگی درخواست عفو

در آخرین گام پیش از آشنایی با بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان بایستی با نحوه درخواست عفو برای زندانیان آشنا شویم. برای انجام این کار بایستی مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ورود به سامانه ثنا به آدرس adliran.ir
  • انتخاب گزینه «سایر سامانه ها» در منوی سامانه ثنا.
  • انتخاب گزینه «سامانه ارائه و پیگیری درخواست عفو».
  • انتخاب گزینه «ثبت درخواست عفو».
  • وارد کردن اطلاعات مورد نیاز.

 

 

 

عفو رهبری

 

 

اگرچه شما را با مراحل درخواست عفو آشنا کردیم با این حال بهتر است این کار توسط وکیل عفو زندانیان انجام گیرد. در همین راستا شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان

همانطور که می دانید عفو خصوصی در مناسبت های گوناگونی به ویژه سالگرد انقلاب اسلامی اعلام می شود. در همین راستا به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عید مبعث و اعیاد شعبانیه در سال 1402 نیز رهبر انقلاب اسلامی در بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان با بخشیده شدن مجازات بخشی از محکومان موافقت نموده اند. در بخشنامه جدید رهبری برای عفو زندانیان نزدیک به 2800 نفر از زندانیان به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند یا از مجازات آنها کم شد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.