مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟

مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟

مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟

مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ آیا خوردن مشروبات الکلی جرم است؟ امروز پرسش های مختلفی از جمله سوالات فوق الذکر توسط متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی مصرف مشروبات الکلی از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود. شاید شما نیز در مهمانی های خانوادگی یا جمع دوستانه به نوشیدن و مصرف مشروبات الکلی دعوت شده باشید، اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید که مجازات خوردن عرق یا سایر مشروبات الکلی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالات افراد پاسخ دهیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از مشروبات الکلی چیست؟

اولین گام برای پرداختن به موضوع مجازات مصرف مشروبات الکلی، آشنایی با مشروبات الکلی می باشد. به طور کلی مشروبات الکلی آن دسته از نوشیدنی هایی هستند که دارای مقادیری از اتانول یا همان الکل می باشند و افراد جهت ایجاد حس سرخوشی یا به عبارت عامیانه، مستی از آن استفاده می کنند. همچنین بایستی بگوییم در فرهنگ اسلامی، نوشیدنی های الکلی تحت عنوان شراب شناخته می شوند که فقها آن را یک نوشیدنی سکرآور (مست کننده) می دانند. به علاوه بایستی بدانید، بر اساس گفته دانشمندان، نوشیدنی های حاوی کمتر از 3 درصد الکل، مست کننده نیستند. با این حال اگر این مقدار بیش از 3 درصد شود، می توان آنها را سکرآور دانست. همچنین از آنجایی که مصرف مشروبات الکلی در ایران غیرقانونی است، متاسفانه نظارتی از جانب دولت بر تولید اینگونه محصولات وجود ندارد. در نتیجه سالانه افراد زیادی به دلیل وجود متانول در مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند.

منظور از شرب خمر چیست؟

اکنون که با تعریف مشروبات الکلی آشنا شدیم در مسیر بررسی مجازات مصرف مشروبات الکلی بایستی با شرب خمر نیز آشنا شویم. شاید شما نیز اصطلاح شرب خمر را شنیده باشید. پس بیایید برای آشنایی بهتر با این اصطلاح، ابتدا معنای لغوی آن را بررسی کنیم. هنگامی که واژه شرب را در لغت نامه های مختلف جستجو می کنید با کلماتی نظیر نوشیدن و آشامیدن مواجه خواهید شد. همچنین لغتنامه ها خمر را هر نوشیدنی می دانند که باعث ایجاد مستی و سرخوشی شود. در نتیجه می توان شرب خمر را همان مصرف مشروبات الکلی دانست، با این تفاوت که خمر گستره بیشتری نسبت به مشروبات الکلی خواهد داشت. اگر شما نیز قصد دریافت مشاوره حقوقی مصرف مشروبات الکلی را دارید، می توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

شرب خمر

 

آیا مصرف مشروبات الکلی جرم است؟

اکنون در پاسخ به این سوال که آیا مصرف مشروبات الکلی، جرم است یا خیر، بایستی بگوییم که پاسخ این سوال قطعاً مثبت است. شرب خمر یا مصرف مشروبات الکلی در قانون جرم انگاری شده است. در نتیجه این جرم نیز همانند سایر جرائم دارای سه رکن اساسی می باشد که عبارتند از:

رکن قانونی: از آنجایی که شرب خمر یک جرم حدی محسوب می شود، قانونگذار آن را در فصل ششم بخش حدود مطرح کرده است. ماده 264 در مقام جرم انگاری شرب خمر عنوان می کند: «مصرف مسکر از قبیل خوردن، تزریق و تدخین آن کم باشد یا زیاد، جامد باشد یا مایع، مست کند یا نکند، خالص باشد یا مخلوط به گونه ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند، موجب حد است». در نتیجه بایستی بگوییم نوشیدن هر آنچه، عرفا منجر به مستی شود، اعم از اینکه مست کند یا خیر، خالص باشد یا مخلوط، جرم می باشد.

رکن مادی: جرم بایستی در دنیای حقیقی نمود خارجی داشته باشد. در نتیجه عنصر مادی جرم مصرف مشروبات الکلی دارای چهار بخش است:

  • رفتار مرتکب که عبارت است از نوشیدن یا خوردن.
  • وجود ماده مست کننده: همانطور که گفته شد، مایع مورد استفاده باید عرفا توانایی مست کنندگی داشته باشد. اگرچه فرد فعلاً مست نشده باشد.
  • درجه الکل: سابقاً ذکر شد که نوشیدنی های دارای کمتر از ۳ درصد الکل، ویژگی مست کنندگی ندارند. با این حال قانونگذار، مصرف تمامی نوشیدنی های حاوی الکل را به طور مطلق ممنوع کرده است.
  • نتیجه مجرمانه که در این جرم با توجه به عبارت «گرچه مست کننده نباشد» می توان گفت که صرف نوشیدن مسکر، جرم است و نیازی به نتیجه آن که مست شدن مرتکب باشد، وجود ندارد.

عنصر روانی یا معنوی: مرتکب بایستی عاقل، مختار و بالغ باشد. همچنین فرد مذکور باید نسبت به مست کنندگی نوشیدنی و حرام بودن آن مطلع باشد.

 

 

مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره رایگان با وکیل مواد مخدر
وکیل کیفری آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی
درباره ما

 

 

مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟

پس از اینکه دانستیم، مصرف مشروبات الکلی، جرم محسوب می شود. اکنون بایستی با مجازات مصرف مشروبات الکلی نیز آشنا شویم. قانونگذار در همان قسمت که شرب خمر را جرم انگاری کرده، مجازات مصرف مشروبات الکلی را نیز عنوان می کند. ماده 265 قانون مجازات اسلامی در راستای مجازات مصرف مشروبات الکلی بیان کرده است: « حد مصرف مسکر، هشتاد ضربه شلاق است». شما می توانید برای اطلاعات دقیق تر پیرامون این مسئله از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

 

مجازات مشروبات الکلی

 

 

نمونه رای پرونده مصرف مشروبات الکلی

در آخرین بخش از مقاله مجازات مصرف مشروبات الکلی بایستی بگوییم که حل و فصل این گونه پرونده ها با توجه به مجازاتی که مصرف مشروبات الکلی دارد، بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه یک وکیل شرب خمر می تواند نه تنها در مورد مجازات مصرف مشروبات الکلی به شما کمک کند بلکه در زمینه مجازات تولید مشروبات الکلی نیز در کنار شما عزیزان باشد. شما می توانید جهت مشاوره با وکیل شرب خم از طریق مشاوره حقوقی اقدام فرمایید. همچنین برای درک بهتر این موضوع، تصویر یک نمونه رای پرونده مصرف مشروبات الکلی را برای شما قرار داده ایم که می توانید مطالعه کنید.


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

باسلام به طور کلی مشروبات الکلی آن دسته از نوشیدنی هایی هستند که دارای مقادیری از اتانول یا همان الکل می باشند و افراد جهت ایجاد حس سرخوشی یا به عبارت عامیانه، مستی از آن استفاده می کنند. همچنین بایستی بگوییم در فرهنگ اسلامی، نوشیدنی های الکلی تحت عنوان شراب شناخته می شوند که فقها آن را یک نوشیدنی سکرآور (مست کننده) می دانند. به علاوه بایستی بدانید، بر اساس گفته دانشمندان، نوشیدنی های حاوی کمتر از 3 درصد الکل، مست کننده نیستند. با این حال اگر این مقدار بیش از 3 درصد شود، می توان آنها را سکرآور دانست. همچنین از آنجایی که مصرف مشروبات الکلی در ایران غیرقانونی است، متاسفانه نظارتی از جانب دولت بر تولید اینگونه محصولات وجود ندارد. در نتیجه سالانه افراد زیادی به دلیل وجود متانول در مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند


افشاری

با سلام مجازات شرب خمر بر کسی ثابت می شود که بالغ و عاقل و مختار و آگاه به مست‌ کنندگی و حرام بودن آن باشد. در غیر این صورت این مرتکب محکوم به اعمال مجازات حد نخواهد شد. بنابراین مصرف کننده مشروبات الکلی باید بالغ، قاصد و مختار باشد و نیز به حکم و موضوع شرب خمر جاهل نباشد والّا حدی بر او جاری نمی شود.شرایط اثبات تحقق این جرم برای موقعی است که مرتکب در شرایط رافع مسئولیت همچون حالت اضطرار و حالاتی چون فقدان اراده نباشد. چرا که این موارد از عوامل رافع مسئولیت کیفری بوده و مرتکب را نمی توان در این شرایط مجرم دانست و مستحق اعمال مجازات شرب خمر بدانیم. از جمله موارد اضطرار می‌توان به شرایطی چون درمان بیماری و استفاده از این مواد به مقدار ضرورت تحت عنوان دارو اشاره داشت که در این موارد مرتکب مشمول اعمال مجازات حدی نخواهد بود.


مهران رمضان پناه

باسلام، حسب نص صریح قانون موضوعه کشور،درقلمروحاکمیت ماده۲۶۵ قانون مجازات اسلامی، حدمصرف مسکرات هشتادضربه شلاق است. وبه استنادماده۲۶۶قانون پیش گفته،غیرمسلمان تنهادرصورت تظاهربه مصرف مسکرات،محکوم به حدمی شوندواگرشخصی اقدام به استعمال مشروبات الکی دراماکن ومعابرویاهرگونه مجامع عمومی نمایدعلاوه براجرای حدشرعی شرب خمر،به دوتاشش ماه حبس تعزیری نیزمحکوم می شود.


محدثه عابدی

شرب خمر در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری گردیده است .مشروبات الکلی به هر درجه که الکل داشته باشد جرم محسوب می شود و فرد مجرم محسوب شده و دارای مجازات می باشد. شرب خمر هم در قانون و در فقه اسلامی منع گردیده است و به دلیل مست کننده بودن و مضراتی که برای انسان دارد از نوشیدن آن منع گردیده اند.سالیانه تعداد زیادی به دلیل مصرف الکل و وجود متانول در آن جان خود را از دست داده و به دلیل عدم نظارت بر آن ناخالصی زیادی در آن وجود دارد.


مجید شیخی

با سلام اولین گام برای پرداختن به موضوع مجازات مصرف مشروبات الکلی، آشنایی با مشروبات الکلی می باشد. به طور کلی مشروبات الکلی آن دسته از نوشیدنی هایی هستند که دارای مقادیری از اتانول یا همان الکل می باشند و افراد جهت ایجاد حس سرخوشی یا به عبارت عامیانه، مستی از آن استفاده می کنند. همچنین بایستی بگوییم در فرهنگ اسلامی، نوشیدنی های الکلی تحت عنوان شراب شناخته می شوند که فقها آن را یک نوشیدنی سکرآور (مست کننده) می دانند. به علاوه بایستی بدانید، بر اساس گفته دانشمندان، نوشیدنی های حاوی کمتر از 3 درصد الکل، مست کننده نیستند. با این حال اگر این مقدار بیش از 3 درصد شود، می توان آنها را سکرآور دانست. همچنین از آنجایی که مصرف مشروبات الکلی در ایران غیرقانونی است، متاسفانه نظارتی از جانب دولت بر تولید اینگونه محصولات وجود ندارد. در نتیجه سالانه افراد زیادی به دلیل وجود متانول در مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند.


آزاده حیدری

شرب خمر یک مجازات حدی است، حد به مجازاتی است که میزان، نوع و کیفیت آن در شرع مقدس اسلام تعیین شده است. قانون‌گذار ایران به تبع شرع در قانون مجازات اسلامی و در بخش حدود به این جرم و مجازات ناشی از آن پرداخته است. حد بر مسلمانی که مسکر مصرف کند اعمال می‌شود. حد مصرف شرب خمر ۸۰ ضربه شلاق است و مطابق قانون خوردن آبجو و مسکر موجب حد است هرچند مستی نیاورد. اگر از متهم در زمان دستگیری تست الکل گرفته شود و نتیجه آن مثبت باشد، در صورتی می تواند مستند علم قاضی قرار گیرد که متهم به صورت داوطلبانه حاضر به انجام این تست باشد. همچنین با توجه به اینکه تست الکل بواسطه احتمال بروز خطا و اشتباه در شیوه آزمایش یا نتیجه آن فاقد حجیت شرعی است، نمیتواند از مصادیق امارات قضایی و مستند علم قاضی برای صدور حکم باشد.


معراج فرجی

دادپ ورود کاربران ورود وکلا داداپ با داداپ حقتو داد بزن داداپ مشاوره رایگان مشاوره رایگان انتخاب وکیل انتخاب وکیل تنظیم شکوائیه تنظیم شکوائیه مشاوره تلفنی مشاوره تلفنی تنظیم قرارداد تنظیم قرارداد تنظیم لایحه تنظیم لایحه مشاوره حضوری مشاوره حضوری تنظیم دادخواست تنظیم دادخواست تنظیم اظهار نامه تنظیم اظهار نامه خدمات حقوقی داداپ داداپ موضوعات حقوقی کیفری سایر موارد کیفری شرب خمر (مصرف مسکر) و مجازات آن شرب خمر (مصرف مسکر) و مجازات آن 0 10619 شرب خمر چیست؟ شرب خمر متشکل از دو واژه شرب و خمر می باشد.شرب در واقع همان نوشیدن، تزریق و تدخین می باشد و خمر مایع یا جامدی می باشد که باعث مستی می شود.شرب خمر که همان نوشیدن مشروبات الکلی می باشد می تواند با مصرف مشروبات الکلی دست ساز و صنعتی موجب مجازات شود. در قانون بیان شده است مهم نیست که مرتکب چه مقدار مشروب مصرف کرده باشد و اینکه مست بشود یا نه. مهم این است که مشروب از حالت مسکر بودن خارج نشود. لازم به ذکر است که خالص بودن مشروب شرط اعمال حد نمی باشد و مصرف مشروبات الکلی مخلوط به شرط مسکر بودن موجب حد می باشد. شرب خمر چیست؟ مسکر چیست؟ و سکر چه حالتی دارد؟ قبل از پرداختن به اینکه مسکر چیست یه تعریف سکر می پردازیم. سکر در واقع حالتی است که عقل انسان زایل می شودو قدرت تفکر از او گرفته شود یا در تفکر دچار ضعف شود.ماده ای که اعم از جامد و مایع می باشد و سبب سکر می شود را مسکر می نامند. شکر مسکر بودن مواد این است که در انسان باعث سکر(زوال عقل) شود. براساس قانون کسی قابل مجازات است که عاقل،بالغ ،قاصد و مختار باشد در خصوص مصرف کننده مشروبات هم وضع به همین صورت است و در صورت نداشتن شرایط مسئولیت کیفری مرتکب حد زده نمی شود این مطلب در قانون مجازات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است براین اساس «حد مسكر بر كسی ثابت می‌شود كه بالغ و عاقل و مختار و آگاه به مسكر بودن و حرام بودن آن باشد.» در صورتی كه شراب خورده مدعی جهل به حكم یا موضوع باشد و صحت دعوای وی محتمل باشد محكوم به حد نخواهد شد. هر گاه كسی بداند كه خوردن شراب حرام است و آن را بخورد محكوم به حد خواهد شد گر چه نداند كه خوردن آن موجب حد می‌شود. اثبات جرم شرب خمر اثبات جرم شرب خمر ادله اثبات جرائم در قانون برای همه جرایم یکی می باشد و ذکر آن در قسمت حدود به این معنا نیست که در سایر جرایم نتوان به این ادله استناد کرد.در خصوص شرب خمر ادله اثبات از قرار ذیل است: 1 . اقرار:اقرار مهم ترین دلیل برای اثبات جرم است و در صورت وجود این دلیل قاضی براساس آن حکم خواهد داد زیرا در اقرار فر د به ارتکاب عمل توسط خود اعتراف می کند و چه دلیلی محکم تر از این؟! ماده 164 قانون مجازات اسلامی در خصوص تعریف اقرار بین می دارد: اخبار شخصی به ارتکاب جرم از جانب خود است.اقرار می تواند در قالب نوشتن،گفتار و یا حتی اشاره صورت بگیرد.آنچه در اقرار مهم می باشد روشن بودن آن و دوری از ابهام،شرط و تعلیق می باشد


رضا صادقی

با سلام بنظر من این بخش مهمتر است عنصر روانی یا معنوی: مرتکب بایستی عاقل، مختار و بالغ باشد. همچنین فرد مذکور باید نسبت به مست کنندگی نوشیدنی و حرام بودن آن مطلع باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام 0 logo صفحه اصلی مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ ۵خرداد ۱۴۰۲ فاطمه رضایی کیفری مجازات مصرف مشروبات الکلی چیست؟ آیا خوردن مشروبات الکلی جرم است؟ امروز پرسش های مختلفی از جمله سوالات فوق الذکر توسط متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی مصرف مشروبات الکلی از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود. شاید شما نیز در مهمانی های خانوادگی یا جمع دوستانه به نوشیدن و مصرف مشروبات الکلی دعوت شده باشید، اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید که مجازات خوردن عرق یا سایر مشروبات الکلی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالات افراد پاسخ دهیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید. هزینه مشاوره حقوقی منظور از مشروبات الکلی چیست؟ اولین گام برای پرداختن به موضوع مجازات مصرف مشروبات الکلی، آشنایی با مشروبات الکلی می باشد. به طور کلی مشروبات الکلی آن دسته از نوشیدنی هایی هستند که دارای مقادیری از اتانول یا همان الکل می باشند و افراد جهت ایجاد حس سرخوشی یا به عبارت عامیانه، مستی از آن استفاده می کنند. همچنین بایستی بگوییم در فرهنگ اسلامی، نوشیدنی های الکلی تحت عنوان شراب شناخته می شوند که فقها آن را یک نوشیدنی سکرآور (مست کننده) می دانند. به علاوه بایستی بدانید، بر اساس گفته دانشمندان، نوشیدنی های حاوی کمتر از 3 درصد الکل، مست کننده نیستند. با این حال اگر این مقدار بیش از 3 درصد شود، می توان آنها را سکرآور دانست. همچنین از آنجایی که مصرف مشروبات الکلی در ایران غیرقانونی است، متاسفانه نظارتی از جانب دولت بر تولید اینگونه محصولات وجود ندارد


ابوالفضل علی مددی

سلام.طبق قانون مجازات اسلامی،صرف نوشیدن یاخوردن مسکر حتی اگر مست هم نکند و درصد الکلش پایین باشد باز هم جرم محسوب می‌شود ومجازات شلاق را درپی خواهدداشت.طبق قانون نه فقط نوشیدن بلکه خوردن و تدخین مسکرات هم جرم میباشد


وحید فراست

در خصوص شرب خمر باید گفت که دارای شلاق حدی می باشد بطوری که اگر فرد مست مرتکب جرمی شود به جرم بطور جداگانه رسیدگی می شود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.