نمونه فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی

نمونه فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی

نمونه فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی

آشنایی با فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی چه لزومی دارد؟ دادخواست تجدید نظرخواهی چیست و مدارک لازم برای انجام آن چه مواردی هستند؟ آیا می توان نگارش دادخواست تجدید نظر خواهی را به وکیل سپرد یا خیر؟ این روزها افراد بسیاری خواهان دریافت خدمات حقوقی به ویژه مشورت با مشاوران موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای پاسخ به اینگونه سوالات هستند. چرا که آشنایی با دادخواست تجدید نظرخواهی و مسائل پیرامون آن نقش موثری در حل درصد زیادی از پرونده های حقوقی دارد. به همین جهت ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله از سری مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت جامع و کامل شما را با نمونه فرم دادخواست تجدید نظرخواهی و موضوعات مرتبط با آن آشنا کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تجدید نظر خواهی چیست؟

در نخستین مرحله پیش از کسب اطلاعات در مورد فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی نیاز است تا با تعریف تجدید نظر خواهی آشنایی پیدا کنیم. هنگامی که رای اولیه دادگاه صادر می شود، اگر طرفین دعوا به آن رای اعتراض داشته باشند، می توانند از طریق تجدید نظرخواهی مانع اجرای حکم اولیه شوند. البته قانونگذار برخی اصول را برای درخواست تجدید نظرخواهی در نظر گرفته است که نیاز است به آن توجه داشته باشید. مثلا اینکه حداکثر زمان جهت ارائه این دادخواست برای افراد داخل کشور، بیست روز پس از صدور رای می باشد یا اینکه تمامی آرای مراجع قضایی غیر قابل تجدید نظر هستند، مگر اینکه در متن قانون استثنائاتی در این زمینه پیش بینی شده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات مهم و مرتبط با دادخواست تجدید نظرخواهی از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان ما استفاده کنید.

 

 

تجدیدنظر حقوقی

 

دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی چیست؟

در ادامه مسیر بررسی فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی نیاز است تا با این دادخواست نیز آشنا شویم. خوب است بدانید که اولین گام برای تقاضای تجدید نظرخواهی به دادگاه، ارائه دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی می باشد. دادخواست نامبرده باید طبق اصول خاص و بر روی برگه های تجدید نظرخواهی نوشته شود. همچنین طبق ماده 339 قانون آیین دادرسی مدنی این دادخواست باید برای افرادی که در ایران زندگی می کنند حداکثر ظرف بیست روز و برای افراد خارج از کشور نهایت تا دو ماه پس از ابلاغ رای اولیه به دفتر دادگاه مربوطه ارائه شود.

در فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی اطلاعاتی نظیر موارد زیر وجود دارد:

  • نام و نام خانوادگی تجدید نظر خواه و تجدید نظر خوانده و اطلاعات مربوط به اقامتگاه آنان.
  • دلایل تجدید نظر خواهی.
  • دادگاه صادر کننده رای اولیه.
  • تاریخ صدور رای.
  • و...

حال ممکن است این سوال مطرح شود که وجود چه شرایطی موجب تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی می شود؟ در جواب باید گفت در صورت استناد به این موارد می توان خواهان تنظیم دادخواست تجدید نظر حقوقی شد:

  • عدم صلاحیت دادگاه و یا قاضی.

 

 

نگارش فوری دادخواست
نگارش انواع دادخواست 
نگارش دادخواست فرجام خواهی 
درباره ما 

 

  • ادعا مبنی بر غیر شرعی بودن حکم.
  • نبود شرایط قانونی جهت شهادت شاهدان.
  • عدم اعتبار مستندات دادگاه.

حال جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید همین حالا از طریق شماره  09212242670 و یا 02147625900 از خدمات مشاوره بهترین وکلای ایران بهره مند شوید.

 

مدارک لازم برای دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی

هنگام تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی، یک پرسش اساسی برای افراد مختلف مطرح می شود؛ مدارک لازم برای دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی شامل چه مواردی است؟ این مدارک عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • حکم صادر شده توسط دادگاه بدوی.
  • ادله و مستنداتی که می تواند تاثیر مثبتی بر روی نظر قاضی جهت بررسی مجدد پرونده داشته باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مدارک ضروری برای تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

دادخواست تجدیدنظر

 

هزینه نگارش دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی

زمانی که صحبت از تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی می شود، یکی از پرسش های پیرامون آن مرتبط با هزینه نگارش دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی است. به طور کلی نمی توان تعرفه ثابت و مشخصی جهت نگارش دادخواست نامبرده در نظر گرفت. یعنی موارد مختلفی می تواند در افزایش یا کاهش این هزینه تاثیرگذار باشد. یکی از این موارد، موضوع پرونده حقوقی می باشد. به عبارتی دیگر هزینه نگارش دادخواست تجدید نظر خواهی ارتباط مستقیمی با نوع پرونده شما دارد. مثلا اگر شما خواهان تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی برای احکام مالی باشید باید هزینه متفاوتی نسبت به نگارش دادخواست برای پرونده های غیر مالی بپردازید.

 

نمونه فرم دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی

زمانی که افراد به دنبال تنظیم فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی هستند، قبل از هر راه دیگری به فکر دانلود نمونه فرم دادخواست تجدید نظرخواهی حقوقی خواهند بود. ولی اگر این افراد کمی دقیق تر در اینباره فکر کنند، متوجه خواهند شد که شرایط هر پرونده حقوقی حتی با موضوعات مشابه نیز متفاوت است.

پس هوشمندانه ترین شیوه آن است که این کار را به وکلای کاردان بسپرند تا آنان با در نظر گرفتن تمامی جوانب به صورت تخصصی اقدام به تکمیل فرم دادخواست تجدید نظر حقوقی کنند. با توجه به اهمیت خارق العاده این موضوع ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش آنلاین دادخواست تجدید نظر حقوقی را برای سهولت کار شما فراهم کرده ایم. فقط کافی است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مشاوران ما همین حالا ارتباط بگیرید!


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.