نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 چیست؟ کمیسیون مذکور چه وظایفی دارد؟ موارد اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 کدامند؟ چه مراحلی برای اعتراض به آرای صادره از کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها وجود دارد؟ همواره ساخت و ساز برای توسعه شهرها و حومه آنها بسیار مهم بوده است. با این حال قانونگذار نمی تواند این موضوع مهم را بدون قوانین و ضوابط بگذارد. در همین راستا ممکن است اختلافاتی پیش بیاید که کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها به همین منظور تاسیس شده است. پس همه روزه افراد زیادی جهت مشاوره حقوقی با وکیل شهرداری با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. هنگام مشاوره حقوقی دیده می شود که افراد مختلف سوالات یکسانی را می پرسند که به مهمترین آنها اشاره داشتیم. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به سراغ دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 و نکات حقوقی پیرامون آن برویم. پس با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

کمیسیون ماده 99 چیست؟

قبل از اینکه به سراغ دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 برویم، بایستی کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها را تعریف کنیم. در واقع همانطور که گفته شد، شهرداری ها وظایف گوناگونی را برای مدیریت شهرها بر عهده دارند. یکی از این وظایف، مدیریت ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرها می باشد. با این حال گاهی اوقات ممکن است افرادی اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز بکنند که رسیدگی به اینگونه موارد در صلاحیت کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها می باشد.

در نتیجه کمیسیون مذکور، کمیسیونی است که با هدف پیشگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و بی رویه در خارج از محدوده شهرها تاسیس شده است. به عبارت دیگر بر اساس قانون، متقاضیان ساخت و ساز در محدوده شهری و روستایی بایستی برای انجام این کار پروانه و مجوز ساخت و ساز معتبر از شهرداری دریافت کنند. در غیر این صورت به تخلف آنها در کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها پرداخته خواهد شد. شما می توانید برای پرسیدن هرگونه سوال پیرامون این کمیسیون از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

کمیسیون ماده 99

 

در چه مواردی می توان به کمیسیون ماده 99 اعتراض کرد؟

پس از آشنایی با تعریف کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها در مسیر بررسی دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 باید با مواردی که می توان به آنها اعتراض نمود، آشنا شویم. البته قبل از هر چیزی بایستی بگوییم آرای صادره از این کمیسیون، قطعی و لازم الاجرا هستند. در نتیجه قانونگذار امکان تجدید نظر خواهی از آنها را مطرح نکرده است. همین موضوع باعث می شود تا این شائبه در ذهن افراد به وجود آید که پس برای چه باید به دنبال نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 باشیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم اگرچه امکان اعتراض از طریق تجدید نظر خواهی وجود ندارد با این حال می توان برای اعتراض به کمیسیون ماده 99 از طریق دیوان عدالت اداری اقدام نمود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

اکنون نوبت آن فرا رسیده تا با کاربرد دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 آشنا شویم. به همین منظور باید به مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 بپردازیم. این مراحل عبارتند از:

  • ساخت حساب کاربری در سامانه ثنا برای اشخاصی که در این سامانه، حساب کاربری ندارند.
  • تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 توسط وکیل متخصص و مجرب. شما می توانید نگارش فوری دادخواست مذکور را به متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسپارید.
  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به همراه دادخواست تنظیم شده و اسناد و مدارک لازم برای ثبت درخواست و شروع پیگیری قضایی.

 

 

اعتراض به رای کمیسیون در دیوان 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
نگارش دادخواست تجدیدنظر 
درباره ما 

 

همواره به افراد پیشنهاد می کنیم که پشت سر گذاشتن مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 به ویژه تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 را به یک وکیل متخصص بسپارند. در همین راستا شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

نکات مهم در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

اکنون که با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 و کاربرد آن آشنا شدیم بایستی به نکات حقوقی مهم پیرامون این موضوع نیز اشاره داشته باشیم. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 بایستی حداکثر ظرف سه ماه به دیوان عدالت اداری تقدیم شود. این مهلت برای اشخاص مقیم داخل کشور می باشد.
  • متقاضیانی که در خارج از کشور اقامت دارند، بایستی ظرف شش ماه دادخواست مذکور را به دیوان عدالت اداری تقدیم کنند.
  • دادخواست مذکور بایستی در سامانه ساجد که مرتبط با دعاوی دیوان عدالت اداری می باشد، ثبت گردد.
  • اطلاع از شرایط پرونده در سامانه ساجد انجام نمی گیرد. به همین منظور افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثنا اطلاعات لازم را پیرامون دعوای خود کسب کنند.
  • رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیر حضوری است؛ مگر اینکه به اظهارات طرفین پرونده به صورت حضوری نیاز باشد.

 

 

اعتراض به رای کمیسیون

 

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99

همانطور که گفته شد تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 برای شروع دعوای مذکور بسیار مهم است. چرا که اولین گام برای انجام این کار محسوب می شود. به همین منظور همواره متقاضیان مشاوره حقوقی با وکیل شهرداری در تلاش هستند تا دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 99 را دانلود کنند. در صورتی که این کار اشتباه است. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می کنیم که نگارش دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 99 را به یک وکیل مجرب بسپارید. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه نگارش دادخواست از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

علیرضا ناطقی فر

نامه اعتراض به کمیسیون ماده ۹۹ مورد نیاز است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.