نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 چیست؟ این کمیسیون چه وظایفی بر عهده دارد؟ برای اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 چه مراحلی را باید طی کرد؟ آیا می توان نگارش فوری دادخواست مذکور را به مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی سپرد؟ با صنعتی تر شدن جوامع، مسئله مالکیت اراضی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. چرا که بسیاری از افراد برای منافع شخصی خود اقدام به تصرف اراضی ملی می کنند. حال قانونگذار برای حل و فصل اختلافات احتمالی در این زمینه کمیسیون هایی را تاسیس کرده اند که یکی از آنها کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی می باشد. به همین منظور افراد زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی کمیسیون ماده 56 با مجموعه ما در ارتباط هستند. پس تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

کمیسیون ماده 56 چیست؟

اولین قدمی که برای آشنایی با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 بایستی برداشته شود، تعریف کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی می باشد. این کمیسیون را می توان تنها مرجع حاکم بر مشخص نمودن ملی بودن اراضی دانست. به عبارتی دیگر زمانی که کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی رای خود مبنی بر ملی بودن ملکی را صادر کند، آن ملک جزو اراضی دولتی محسوب خواهد شد. در واقع این کمیسیون را می توان یک مرجع شبه قضایی دانست که به اختلافات ناشی از مالکیت و حفاظت از بهره برداری صحیح از جنگل ها و مراتع خواهد پرداخت. کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی از افراد زیر تشکیل می شود:

  • فرماندار.
  • یک نفر قاضی دادگستری.
  • دو عضو از شورای اسلامی روستا یا عشایر.
  • یک عضو از هیئت واگذاری زمین.
  • مسئول اداره کشاورزی.
  • مسئول اداره جنگلداری.
  • یک عضو از جهاد سازندگی.

همچنین بایستی بگوییم آرای صادره از کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی قطعی نیست و امکان تجدید نظر خواهی از طریق کمیسیون ماده واحده خواهد داشت. شما می توانید در صورت وجود هر گونه پرسش پیرامون این کمیسیون از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مشاوره حقوقی اعتراض به رای

 

در چه مواردی می توان به رای کمیسیون ماده 56 اعتراض کرد؟

در گام بعدی هنگام بررسی دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 باید به مواردی که می توان به این رای اعتراض کرد اشاره کنیم. مهلت اعتراض به رای کمیسیون مذکور سی روز می باشد. به بیان دیگر پس از اخطار کتبی یا آگهی وزارت منابع طبیعی، اشخاص ذینفع می توانند به نظر صادره از وزارت اعتراض کنند. بر اساس ماده واحده قانون تکلیف اراضی اختلافی برخی از افراد خاص حق اعتراض به رای صادر شده را خواهند داشت. این افراد باید باید اعتراضات خود را با ذکر دلیل و مستندات به مرجع صادر کننده آگهی یا محل صدور اخطار تحویل دهند.

این افراد عبارتند از:

  • صاحبان باغ و تاسیسات: آنان می توانند بر اساس اسناد و مدارکی که دارند، ادعای خود مبنی بر مالکیت اراضی را اعلام کنند.
  • کشاورزان صاحب نسق زراعی: براساس ماده یک آیین نامه تعیین تکلیف اراضی اختلافی اگر اراضی نسق زراعی به آنان واگذار شده باشد، حق اعتراض به رای صادر شده را خواهند داشت.
  • مالکان: اشخاص چه حقیقی یا حقوقی برای اعتراض به رای باید سندی مبنی بر مالکیت خود داشته باشند. سند یا مدرکی که ثابت کند در تاریخ تصویب ملی شده جنگلها آنان مالک زمین نامبرده بوده اند.
  • اشخاص حقوق عمومی: در ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی ذکر شده که دستگاه های دولتی عمومی نیز می توانند به دبیرخانه ذکر شده در این ماده جهت اعلام اعتراض خود به رای کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی اعتراض نمایند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موارد اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

حق الوکاله وکیل 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
نگارش انواع دادخواست 
درباره ما 

 

مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

حال باید به سراغ کاربرد دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 56 برویم. به همین منظور بایستی با مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 آشنایی پیدا کنیم. نخستین مرحله برای انجام اعتراض ایجاد حساب کاربری در سامانه ثنا می باشد. پس از آن بایستی متقاضی یک دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 56 تنظیم کند.  

از آنجایی که تنظیم اصولی دادخواست مذکور برای شروع دعوا گام بسیار مهمی است، به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به یک متخصص حقوقی بسپارید. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش فوری دادخواست را فراهم کرده ایم. به علاوه پس از تنظیم دادخواست مذکور شما بایستی با در دست داشتن آن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.  

 

نکات مهم در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

در رابطه با دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 و نگارش آن نکات گوناگونی وجود دارد که رعایت آنها می تواند به پیشبرد هدفمند پرونده اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 کمک کند. این نکات عبارتند از:

  • دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 و موارد آن بایستی به صورت واضح و کامل تکمیل گردد.
  • مهلت مذکور برای اعتراض بایستی رعایت شود.

 

 

کمیسیون ماده 56

 

  • تصمیم اکثریت اعضا موجب قطعی شدن آرا می گردد.
  • امکان رسیدگی به دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 در دیوان عدالت اداری با رعایت مهلت های قانونی نیز وجود دارد.

 

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56

همانطور که ذکر شد از جمله اساسی ترین مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 نگارش یک دادخواست اصولی می باشد. حال با توجه به اینکه بسیاری از افراد، تخصصی در حوزه نامبرده ندارند، به دنبال دانلود نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 می روند. در صورتی که این کار کاملا اشتباه است. به این دلیل که هر پرونده اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد. پس هوشمندانه ترین کار این است که نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 56 را به یک وکیل مجرب و کاردان بسپارید. شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش دادخواست مذکور از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.