نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 چیست؟ کمیسیون ماده 77 چیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ برای اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 چه مراحلی را بایستی طی کرد؟ آیا می توان نگارش فوری دادخواست مذکور را به مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی سپرد؟ امروزه با افزایش شهرنشینی، مدیریت آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. پس قانونگذار این وظیفه مهم را بر عهده شهرداری ها گذاشته است. از طرفی شهرداری ها نیز برای انجام هرچه بهتر وظایف خود و حل و فصل اختلافات احتمالی، کمیسیون هایی را تاسیس کرده اند که یکی از آنها کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها می باشد. به همین منظور افراد زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی کمیسیون ماده 77 با مجموعه ما در ارتباط هستند. با توجه به اهمیتی که سوالات متقاضیان مشاوره حقوقی مذکور دارد، تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل به دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

کمیسیون ماده 77 چیست؟

اولین گامی که برای آشنایی با دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 بایستی برداشته شود، تعریف کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها می باشد. همانطور که گفته شد، شهرداری ها برای مدیریت هرچه بهتر شهرها وظایفی را بر عهده دارند که یکی از آنها دریافت عوارض می باشد. در واقع کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها وظیفه رسیدگی به این موارد را بر عهده خواهد داشت. پس این کمیسیون که یک مرجع شبه قضایی محسوب می شود به اختلافات ناشی از مطالبه عوارض در محدوده شهری خواهد پرداخت. این کمیسیون از سه عضو تشکیل می شود که عبارتند از:

  • نماینده وزارت کشور.
  • نماینده شورای شهر .
  • نماینده دادگستری.

همچنین بایستی بگوییم آرای صادره از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها قطعی می باشند و امکان تجدید نظر خواهی نخواهند داشت. شما می توانید در صورت وجود هر گونه پرسش پیرامون این کمیسیون از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

کمیسیون ماده 77

 

در چه مواردی می توان به رای کمیسیون ماده 77 اعتراض کرد؟

مسئله مهمی که متقاضیان نگارش دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 را شوکه می کند این است که رسیدگی در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها تک مرحله ای می باشد و عملا امکان اعتراض به آن در مرحله تجدید نظر خواهی وجود نخواهد داشت. در همین راستا ممکن است این گونه به نظر برسد که عملا نگارش دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 مطرح نمی شود. در صورتی که این تصور اشتباه است!

در واقع در دیوان عدالت اداری می توان نسبت به تصمیمات گرفته شده در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها اعتراض نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موارد اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

اکنون نوبت آن فرا رسیده که به سراغ کاربرد دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 برویم. به همین منظور بایستی با مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 آشنا شویم. اولین مرحله برای انجام کار این است که فرد اگر در سامانه ثنا حساب کاربری ندارد، در این سامانه ثبت نام کند. در دومین گام بایستی یک دادخواست اعتراض به کمیسیون ماده 77 تنظیم گردد.

 

 

هزینه نگارش اعتراض 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه
نگارش دادخواست فرجام خواهی
درباره ما 

 

 

از آنجایی که تنظیم اصولی این دادخواست برای شروع دعوا قدم بسیار مهمی است، به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به یک وکیل مجرب بسپارید. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان نگارش فوری دادخواست را فراهم کرده ایم. به علاوه پس از تنظیم دادخواست مذکور شما بایستی با در دست داشتن آن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نکات مهم در دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

پیرامون دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 و نگارش آن نکات گوناگونی وجود دارد که رعایت آنها می تواند به پیشبرد هدفمند پرونده اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 کمک کند. این نکات عبارتند از:

  • قانونگذار برای متقاضیان اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 که در ایران اقامت دارند، یک مهلت 3 ماهه برای تقدیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 تعیین کرده است. این زمان برای متقاضیان مقیم خارج کشور 6 ماه خواهد بود.

 

 

دادخواست اعتراض

 

  • رسیدگی به دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری انجام می گیرد.
  • از آنجایی که آرای صادره از کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها قطعی هستند و بایستی اجرا شوند، بهتر است ضمن تقدیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 متقاضی، صدور دستور موقت توقف عملیات اجرایی رای را نیز از دیوان عدالت اداری بخواهد.
  • دادخواست مذکور و موارد آن بایستی به صورت دقیق، واضح و کامل تکمیل گردد.

 

نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77

همانطور که گفته شد از جمله مهمترین مراحل اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 نگارش یک دادخواست اصولی و قانونی می باشد. از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از افراد تخصصی در این زمینه ندارند، به دنبال دانلود نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 می روند. در صورتی که این کار اشتباه است. چرا که هر پرونده اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 دارای شرایط خاص خود می باشد. در نتیجه بهتر است نگارش دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 را به یک وکیل مجرب بسپارید. شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش دادخواست مذکور از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.